۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین از حزن فاطمیه عطر عاشورا می‌تراود...
کد خبر: ۳۴۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

از حزن فاطمیه عطر عاشورا می‌تراود...

فاطمیه فصل‌الخطابی است برای عاشورایی دیگر از جنس حماسه کربلا...

از حزن فاطمیه عطر عاشورا می‌تراود...
صبح قزوین؛ روزهای فاطمی است و رایحه معطر فاطمیه به مشام می‌رسد؛ عطری که دل‌نگران می‌کند آدمی را در تلاطم عزای مادری که خود یک دنیا بود و آبروی شیعه.
.
.
«فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کرد».
.
.
آری این سخن مقام معظم رهبری است تا دریابیم عظمت این ایام را و بپوییم راه فاطمه(س) و فاطمیون را در عصری که دشمن هجمه می‌برد بر عظمت اهل بیت طه(ع) و بانوی کرامت.
.
.
فاطمه‌ای که خود مادری کرد کربلا را و رقم زد عاشورایی تاریخی‌ را، و امروز بر ماست که ادا کنیم دینش را و تبیین کنیم زهرایی بودن و فاطمی ماندن را.
.
.
فاطمه‌ای که خود برات کربلا می‌دهد و بشارت جنت به رهپویانش و به آنانی که خاک کربلا را همچنان داغ می‌پندارند و هر دم از داغی‌اش می‌سوزند و حسین را لبیک‌گو شده‌اند.
.
.
عطر فاطمی در این خاک بوئیدن می‌گیرد و به عرش می‌رسد اگر به واقع دختران و مادرانش بدانند حجب فاطمی و چادر زهرایی را .
.
.
بر ماست فاطمیه را فاطمی بدانیم و روزگارمان را نیز فاطمی پیش گیریم و همچنان که در این ایام بیرق عزای دخت نبی(ص) بر افراشته بر هر کوی است، بیرق ولایی او را نیز بر دل‌ها برافرازیم و روزگارمان را هر دم فاطمی بدانیم.
فاطمیه مغتنم است برای از او گفتن و از نوایش لبریز شدن.
.
.
فاطمیه میعادگاهی است برای وصل به عاشورایی دیگر و چشمه‌ای است لبریز و جوشان از کبریایی شدن؛ کبریایی شدنی که منوط است به دوری از "کبر" و "ریا".
.
.
باید بدانیم و دلداده باشیم عهدی را که فاطمه(س) به خاطرش یاسی بی‌نام و نشان شد و یادآور کنیم همواره ندایی را که بیانگر تنهایی علی(ع) است.
.
.
و اینک نیز علی زمان با ندای عاشورایی در برپا کردن فاطمیه، لبیک‌پذیر من و تویی است که حجاب فاطمی بر تن داریم و عهد علوی بر دل.
.
.
.
که سنگر اسلام و فاطمی بودن را حفظ کنیم و خاکریز عشق مهدوی را معطر.
.
.
و چه فرصتی گرانسنگ‌تر از فاطمیه برای این مهم؟ پوتین‌های حیای فاطمی را ور کشیم و هم‌رکاب شهدایی شویم که اسوه‌شان دخت پیغمبر و مادر حسین(ع) بود.
.
.
عاشورایی برپا کردن فاطمیه رسالتی است بر دوش فرد فرد جامعه‌ای که خود را آماده و زمینه‌ساز ظهور فرزند خلفش مهدی(عج) می‌دانند و بر ماست تا با همگام شدن با ولی فقیه زمان بیرق فاطمی را بر قلب و دل برافرازیم و نظاره‌گر ظهور و حضوری شویم که برای همگانش خوان نعمت است.
.
.
و امسال که به توفیق حق بهارش عطری فاطمی دارد و بوی یاس را در شکوفه‌ها طنین‌انداز کرده، فرصتی است مغتنم تا حماسه‌ای فاطمی رقم خورد و اشتیاقی مهدوی به یادگار ماند انشاالله.
.
.
نویسنده: زهرا مرادوند انتهای پیام/1002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان