۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تنها کلید موفقیت های اجتماعی، احیای سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: ۳۴۱۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و پیش گیری بهزیستی قزوین:

تنها کلید موفقیت های اجتماعی، احیای سبک زندگی اسلامی است

معاون فرهنگی و پیش گیری بهزیستی قزوین از اجرای طرح محب در ۵ شهرستان و ۱۹ محله خبر داد و هدف اصلی اجرای این طرح را احیای سبک زندگی اسلامی برشمرد.

 تنها کلید موفقیت های اجتماعی، احیای سبک زندگی اسلامی است
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین، فریده یوسفی پور، معاون فرهنگی و پیش گیری بهزیستی قزوین در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته بهزیستی  برگزار شد، در خصوص نحوه ی عملکرد دفتر های گوناگون بهزیستی در حوزه اجتماعی اظهار کرد: دفتر مشاوره و امور روانشناختی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از آسیب ها و درمان اعتیاد و دفتر پیشگیری از معلولیت، 4 دفتر فعال بهزیستی در حوزه اجتماعی می باشد.
وی در ادامه آمار داد: مراکز مشاوره در دو بخش خصوصی و دولتی فعالیت می کنند.
در کل 16 دفتر به صورت خصوصی فعالیت می کنند که از میان 9 دفتر انجام  امور مشاوره و 7 دفتر با عنوان خانه سلامت روان محلی را بر عهده دارند.
یوسفی پور در ادامه گفت: 15 هزار و هشتصد و نود و هشت تعداد مراجعین به سازمان های خصوصی  در سال 92 برای انجام امور مشاوره بوده که 25 تا 30 درصد از این مراجعین در بخش مشاوره طلاق که در 10 جلسه با همکاری 5 مرکز مشاوره در خصوص طرح پیشگیری طلاق انجام می شود، از انجام طلاق توافقی منصرف شده اند.
وی خاطر نشان کرد: آرمانی ترین زمان برای انجام مشاوره های طلاق، به منظور تحکیم خانواده ها در دفاتر مشاوره، قبل از ازدواج و 5 سال اول زندگی مشترک زوجین می باشد.
یوسفی پور در ادامه یادآور شد: طرح آموزش مهارت های زندگی در چند محیط اجرا می شود، آموزش های پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده 5 سال اول و آموزش مهارت خانواده در محیط دانشگاه و کار از جمله ی این محیط ها می باشد.
تنها کلید موفقیت های اجتماعی، احیای سبک زندگی می باشد معاون فرهنگی و پیش گیری بهزیستی،" طرح محب" را از جمله طرح های توانمند سازی برشمرد و گفت: طرح محب 5 شهرستان و 19 محله را تحت پوشش قرار می دهد و هدف از اجرای این طرح ، توانمند کردن افراد د از نظر روحی در مواجهه با رخداد ها و بلایای طبیعی می باشد و هدف اصلی اجرای این طرح نیز احیای سبک زندگی اسلامی است.
وی در خصوص عملکرد دفاتر پیشگیری از معلولیت بیان کرد: در خصوص دفتر پیشگیری از معلولیت 2 طرح در نظر گرفته شده که طرح اول در خصوص غربالگری بینایی کودکان و طرح دوم در خصوص غربالگری شنوایی نوزادان است.
این کارشناس پیشگیری آسیب های اجتماعی آمار داد: طرح غربالگری بینایی در گذشته در دو ماه آبان و آذر انجام می شد ولی هم اکنون این طرح در 23 پایگاه ثابت استان در طی سال اجرا می شود ولی به صورت عمده اجرای این طرح در دو ماه آبان وآذر صورت می گیرد.
وی افزود: در این طرح 51 هزار و صد و پنجاه و سه نفر مورد معاینه قرار گرفته اند که در این میان 46 هزار و دویست و نود و دو نفر سالم و هزار و سیصد و نوزده نفر بیمار تشخیص داده شده و 274 نفر نیز دارای تنبلی چشم بودند.
یوسفی پور بیان کرد: طرح شنوایی سنجی نوزادان در بیمارستان های کوثر، تامین اجتماعی قزوین و تاکستان، بیمارستان امیرالمومنین و بیمارستان خیریه البرز انجام می شود.
12 هزار و 9 سیزده نفر برای معاینه شنوایی سنجی به مراکز بهزیستی مراجعه کردند که از این میان 17 نفر ناشنوا و 146 نفر دارای مشکل در سنین 2 تا2/5 سال تشخیص داده شدند.
وی در خصوص دفتر مشاوره اعتیاد عنوان کرد: طرح پیشگیری اجتماع محور در 196 محله روستایی، شهری، نظامی و مهد کودک ها اجرا می شود.
یوسفی پور در پایان در خصوص جلسات آموزشی ژنتیک تشریح کرد:  جلسات آموزشی و مشاوره های ژنتیک برای عموم در خصوص اهمیت معلولیت در 3 مرکزخصوصی و  یک مرکز دولتی انجام می شود و در سال گذشته 8 هزار و سیصد نفر به این مراکز مراجعه نموده اند.
انتهای پیام/7002/ ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان