۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دولت به جای کاهش قیمت مسکن مهر قرارداد اولیه آنرا کنترل کند/ طرح مسکن اجتماعی از پختگی لازم برخوردار نیست
کد خبر: ۳۳۸۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

دولت به جای کاهش قیمت مسکن مهر قرارداد اولیه آنرا کنترل کند/ طرح مسکن اجتماعی از پختگی لازم برخوردار نیست

داود محمدی با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی از پختگی لازم برخوردار نیست گفت: دولت باید به جای بیان سخنانی در رابطه با کاهش مسکن مهر، مانع از افزایش قیمت مسکن مهر شود و قیمت ساخت و ساز اولیه که در قرار داد منعقد گردیده را کنترل کند.

دولت به جای کاهش قیمت مسکن مهر قرارداد اولیه آنرا کنترل کند/ طرح مسکن اجتماعی از پختگی لازم برخوردار نیست

داود محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین، در پاسخ به اینکه آیا زمینه کاهش قیمت مسکن مهر در شرایط امروزی اقتصادی وجود دارد اظهار داشت: مسکن مهر از جمله پروژه های بود که اگر برنامه ریزی درستی پیرامون آن صورت می گرفت قطعاً می توانست نتایج بسیار خوبی در برداشته باشد.

 وی با بیان اینکه مسکن مهر می توانست در تامین نیازهای مسکن دهک های پایین جامعه مثمر ثمر باشد اذعان داشت:  به دلیل عدم برنامه ریزی های مناسب در جانمایی ها، تامین نیازهای اولیه و بی توجه به پیش بینی زیرساخت ها شرایطی را ایجاد کرد که امروز مسکن مهر مشکلات متعددی را برای ساکنان آن به وجود آورده است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: صحبت های اخیر در جهت کاهش قیمت مسکن مهر نیز به نظر غیر کارشناسی می آید چرا که با توجه  به گران شدن قیمت انرژی، کار و مصالح ساختمانی، کاهش قیمت مسکن مهر تقریباً غیرممکن به نظر می ر سد.

 وی ادامه داد: تلاش دولت باید این باشد به جای بیان سخنانی در رابطه با کاهش مسکن مهر، مانع از افزایش قیمت مسکن مهر شود و قیمت ساخت و ساز اولیه که در قرار داد منعقد گردیده را کنترل کند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی که از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است ایده خوبی است که می تواند در ادامه مسیر مسکن مهر قرار بگیرد ابراز داشت: این طرح می تواند با استفاده از تجربیات مسکن مهر و رفع مشکلات آن به راه کار مناسبی در جهت کاهش قیمت مسکن و بهره مندی دهک های پایین جامعه از سرپناه تبدیل شود.

وی در ادامه افزود:در شرایط فعلی  طرح افزایش جمعیت مد نظر مسئولان نظام قرار دارد و آینده نگری ایجاب می کند که تامین مسکن به عنوان یکی از نیازهای جامعه به تامین مسکن به عنوان مد نظر مسئولین قرار گیرد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: البته به نظر می رسد طرح مطرح شده پیرامون مسکن اجتماعی هنوز یک ایده کلی است و از پختگی لازم بهره مند نیست و باید هر چه سریعتر راهکارهای اجرایی آن نیز مشخص شود.

انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان