۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۸۵ گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ماه رمضان برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۶۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون ستاد دیه کشور:

۱۸۵ گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ماه رمضان برگزار می‌شود

معاون ستاد دیه کشور گفت: بنای آن داریم در ماه مبارک رمضان با برگزاری ۱۸۵ گلریزان در سراسر کشور اقدام مؤثری در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد داشته باشیم.

۱۸۵ گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ماه رمضان برگزار می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمدعلی ساری در حاشیه گلریزانی که در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از سوی ستاد دیه استان در مجموعه پذیرایی صدف برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت خیران در قزوین به شکلی چشمگیر، قابل توجه و تحسین برانگیز است.
وی افزود: حضور با شکوه خیران در این گلریزان حاکی از عشق به نوعدوستی و تلاش آنها برای کمک به هم‌وطنان است که این مهم در قزوین جایگاه مطلوبی دارد.
معاون ستاد دیه کشور عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای بهره جستن از آثار و برکاتی است که اجری دوچندان دارد و زمینه‌ای برای خودسازی و حتی تأثیرگذاری در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: بنای آن داریم در چنین ماه پر فضیلتی با برگزاری 185 گلریزان در سراسر کشور اقدام مؤثری در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد داشته باشیم که به نظر می‌رسد استان قزوین با توجه به سوابق مطلوب مشارکت‌های مردمی خود در سال‌های گذشته کما‌ فی‌السابق از جایگاه مناسبی در این زمینه برخوردار شود.
ساری اضافه کرد: برپایی 23 گلریزان در سطح استان بوشهر و همچنین 11 محفل کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در استان سیستان و بلوچستان که مردم آن با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند در زمره مشارکت‌های طلایی خیران به حساب می‌آید.
7500 زندانی جرایم غیرعمد در کشور وجود دارداین مسئول عنوان کرد: در کل کشور هفت هزار و 500 زندانی جرایم غیرعمد شناسایی شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و 400 نفر را زندانیان تصادفات رانندگی و سه هزار و 300 نفر را محکومان جرائم مربوط به چک تشکیل می‌دهند.
معاون ستاد دیه کشور ادامه داد: همچنین دو هزار نفر به علت عدم توانایی در پرداخت مهریه و 800 نفر به دلیل عدم پرداخت نفقه در زندان به سر می‌برند که حمایت‌های مردمی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در آزادی و بازگرداندن آنها به کانون زندگی ایفا کند.
نصیری تصریح کرد: گذشت در جرایم غیرعمد یکی دیگر از مسائلی است که در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از نقش قابل توجهی برخوردار است و نباید از اشاعه چنین فرهنگی غفلت کرد.
وی افزود:‌ گذشت شاکیان پرونده‌ها سبب شده تا در سال گذشته 65 درصد از محکومیت‌های متهمان بخشیده و پرونده‌های آنها حل و فصل شود.
معاون ستاد دیه کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از فرآیندهای متعددی برخوردار است که تلاش داریم علاوه بر داشته‌ها و برآوردهای فرد متهم، با معرفی آنها به بانک‌های عامل جهت بهره‌مندی از وام‌های اقساطی و جذب کمک‌های مردمی در برپایی گلریزان از این قشر دستگیری به عمل آوریم.
منبع: روابط عمومی اداره کل زندان های قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان