۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کشف ۳۸تن برنج تقلبی/ متخلفان چهارشنبه آخرسال تا پایان تعطیلات در زندان می‌مانند
کد خبر: ۳۳۴۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین خبرداد:

کشف ۳۸تن برنج تقلبی/ متخلفان چهارشنبه آخرسال تا پایان تعطیلات در زندان می‌مانند

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: تاکنون ۸هزار ۷۲۰ قلم داروی غیرمجاز، ۳۸تن برنج تقلبی و لوازم یدکی به ارزش ۷میلیارد تومان در استان کشف شده است.

کشف ۳۸تن برنج تقلبی/ متخلفان چهارشنبه آخرسال تا پایان تعطیلات در زندان می‌مانند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سردار مهدی محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(پنج شنبه) در راستای تمهیدات پلیس در ایام پایانی سال در مقر فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: شاکله اصلی تمام مناسبت و زیربنای اجتماعی در جامعه امنیت است و پلیس با تمام تلاش علی‌رغم مشکلات و کمبودها در راستای این هدف تلاش می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب افزود: نیروی انتظامی در همه عرصه‌های اجتماعی در خدمت مردم است بنابراین مکلف هستیم تمام برنامه‌های سال آینده را بر اساس فرمایش رهبر در گام دوم پیش ببریم.

تردد ۲۸۰میلیون خودرو در قزوین
وی با بیان اینکه پیشگیری در اولیت امور پلیس قرار دارد، ادامه داد: اولویت‌ پلیس در سال ۹۸ معطوف به موضوعات و مطالعات امنیت اجتماعی است و تلاش داریم پیشگیری در جامعه جاری شود که منجر به عملیات پلیسی و رای در دستگاه قضا نشود.

این مقام انتظامی ابراز کرد: امروزه مبارزه با قاچاق کالا ارز و سوخت مواد مخدر معضلی است که گریبانگیر جوانان شده قاچاقچایان و سوداگران از طریق توزیع این مواد به دنبال منافع خود هستند بنابراین پلیس در این راستا به شدت برخورد خواهد کرد.

محمودی با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت‌های خرد و کلان در دستور پلیس قرار دارد، تشریح کرد: قرارگاه‌های ویژه‌ای مختص به این موارد تشکیل شده و نیازمند این است که تمام دستگاه‌ها همراهی کنند و تنها پلیس نمی‌تواند در رابطه با وقوع جرم سرقت فعالیت داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه کاهش تلفات جاده‌ای و درون شهری و مبارزه با مفاسد اجتماعی همواره در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: در استان ما سرقت‌های مهم کنترل شده است اما سرقت‌های خرد و کلان را نیز با همکاری دستگاه‌ها به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه قزوین عملکرد خوبی در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای و مرگ و میر را داشته که در این راستا مورد تشویق در سطح کشور قرار گرفته است.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش ۱۴درصد حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۰اسفندماه بیش از ۲۸۰میلیون تردد خودرو در سطح راه‌های استان داشتیم.

افزایش 176درصدی جرائم فضای مجازی
محمودی با اشاره به کاهش ۶درصدی تصادفات جرحی بیان کرد: با توجه به حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی استان در مجموع تصادفات با ۲۵ درصد افزایش همراه بوده که در نهایت در تصادفات فوتی ۸ درصد و در تصادفات جرحی ۱۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قزوین با شاره به "پرهیز از خطر آرامش در سفر" به عنوان شعار پلیس راه ابراز کرد: روز شنبه ۲۵اسفندماه همزمان با سراسر کشور با حضور دستگاه‌های امدادی رزمایش ترافیکی در استان اجرا می‌شود که این طرح از ۲۵اسفندماه تا صبح روز ۱۸فروردین همراه با تمهیدات ویژه ترافیکی به صورت شبانه روز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در ارتباط با سامانه ۱۹۷ که سامانه نظارتی و دیدار چهره به چهره مسئولین انتظامی است تاکنون ۵۲۴نفر با مسئولین دیدار داشتند.

این مقام انتظامی بیان کرد: از ابتدای سال تا ۲۰اسفند ماه سال جاری ۶۷۴هزار و ۴۲۲تماس با ۱۱۰برقرار شده که اتز این میزان ۷۴درصد عملیاتی، ۲۰۴درصد راهنمایی و ارشاد و ۸درصد غیرعملیاتی بوده است.

محمودی تصریح کرد: طی ۱۱ماهه سال جاری بیش از ۸هزار و ۲۸۰پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۵ هزار ۸۰۶نفر به کلانتری‌ها مراجعه داشته و ۸۱درصد منجر به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در رابطه با جرائم سایبری طی ۱۱ماهه سال جاری ۲۸۰درصد کشف داشتیم که در این راستا ۳۱۷نفر شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی تحو ل داده شده‌اند.

وی ادامه داد: گسترده فضای مجازی در حال رشد است و بیشترین تخلفات در این فضا شکل می‌کرد که تاکنون 176درصدی افزایش جرائم فضای مجازی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که بیشتر در زمینه‌های برداشت‌های غیر مجاز، کلاهبرداری و مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش ۸۲درصدی کشف سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع بیان کرد: در زمینه پرونده‌های کلان بالای ۱۰میلیون تومان قاچاق کالا و ارز ۲۳فقره پرونده داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک درصد افزایش همراه بوده است.

محمودی با اشاره به افزایش ۲۳درصدی کشفیات سرقت بیان کرد: طی سال جاری چهارمورد انهدام باند کلاهبرداری در استان داشتیم که با فزایش ۱۰۰درصدی کشف همراه بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در ارتباط با دستگیری جائلین حرفه ای ۱۰درصد افزایش داشتیم، گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون ۲۸۱میلیارد و ۹۵۵میلیون ریال کالای قاچاق و همچنین ۲۵مورد احتکار به ارزش یک میلیارد و ۵۶۳هزار ریال در استان کشف شده است.

دستگیری 29عامل فروش مواد محترقه
وی در ارتباط با پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری گفت: اجتناب از بدعت اشتباه چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی با نظارت و آگاه سازی والدین به فرزندان صورت گیرد همچنین از نگهداری مواد محترقه خطرناک در آپارتمان‌ها و زیر زمین ها خودداری کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در حوزه کشفیات مواد محترقه خطرناک نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشتیم و تاکنون ۲۹نفر دستگیر شدند؛ این طرح تا شب چهارشنبه آخرسال ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: افراد متخلف و هنجارشکن براساس قانون بازداشت می‌شوند و تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهند بود.

محمودی ابراز کرد: تاکنون ۸هزار ۷۲۰قلم داروی غیرمجاز، ۳۸تن برنج تقلبی و لوازم یدکی به ارزش ۷میلیارد تومان در استان کشف شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۲تن و ۴۲۲گرم کشف انواع مخدر گفت: تاکنون ۴هزار و ۶۱۷ نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شدند که در این راستا حدود ۵درصد افزایش در دستگیری را داشته‌ایم.

وی با اشاره به طرح پاکسازی محلات و نقاط جرم خیز تشریح کرد: در این رابطه ۸۷۰مرحله اجرای طرح داشتیم که با ۲۹درصد افزایش همراه بوده که از این میزان ۲۷۶مرحله پاکسازی محلات و ۷۵مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی بوده است. 

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: تاکنون در راستای جمع آوری معتادین متجاهر ۳۵۲نفر دستگیری داشتیم که 152نفر تحویل کمپ‌های سطح استان شدند.

وی در پایان با بیان اینکه تعالی رفتار همراه با معنویت دینی و اشراف عملیاتی در ماموریت‌هابرای کارکنان نیروی انتظامی در دستور کار است، گفت: در ایام پایانی سال تمام تمهیدات ترافیکی، انتظامی و امنیتی مانند سال‌های گذشته به صورت شبانه روزی اجرا خواهند شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان