۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین دارای ۱۳۸۴اثر تاریخی ثبت‌شده است/ تخفیف ۴۰درصدی مراکز اقامتی
کد خبر: ۳۳۴۴۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۳:۴۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان:

قزوین دارای ۱۳۸۴اثر تاریخی ثبت‌شده است/ تخفیف ۴۰درصدی مراکز اقامتی

سرپرست میراث فرهنگی قزوین با بیان اینکه قزوین دارای ۱۳۸۴اثر تاریخی ثبت شده ملی است، اضافه کرد: برای ایام نوروز ۲۴بنای تاریخی در شهر قزوین برای بازدید گردشگران آماده شده است.

قزوین دارای ۱۳۸۴اثر تاریخی ثبت‌شده است/ تخفیف ۴۰درصدی مراکز اقامتی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حسین خزائلی ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری قزوین درباره برنامه‌های ستاد خدمات سفر اظهار کرد: در سال جاری برای ایام نوروز در شهرستان‌های آوج، تاکستان، بوئین زهرا و قزوین نمایشگاه‌های صنایع دستی و جشنواره‌های نوروزی برگزار خواهد شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده با مسئولان استان مراکز اقامتی در قزوین برای گردشگران تا 40درصد تخفیف عرضه خواهد شد تا به جذب مسافران نوروزی کمکی داشته باشیم.

این مسئول بیان کرد: ظرفیت مراکز اقامتی استان قزوین 2هزار تخت است که به همراه مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان قزوین ظرفیت اقامتی ما به 20هزارنفر روز در ایام نوروز افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بازدید از محوطه‌ها و بناهای تاریخی استان قزوین در ایام نوروز رایگان است و هزینه بازدید از موزه‌ها برای دانشجویان و مسافران تا 50درصد تخفیف عرضه می‌شود.

حضور 120راهنمای گردشگری در ایام نوروز
سرپرست میراث فرهنگی استان قزوین عنوان کرد: 26مجتمع بین راهی در محورهای اتوبان قزوین- تهران، قزونی- رشت، قزوین –زنجان درحال ارائه خدمات به مسافران هستند و استان قزوین در حوزه ارائه خدمات بین راهی نقش بسیار خوبی در حوزه اتوبان‌ها ایفا می‌کند.

وی گفت: برنامه‌های عیدانه سال جاری از سوی میراث فرهنگی در محوطه‌های مسجد جامع، خیابان سپه، دولتخانه صفوی، بازار و مجموعه سعدالسلطنه برگزار می‌شود.

خزائلی با بیان اینکه قزوین دارای 1384اثر تاریخی ثبت شده ملی است، اضافه کرد: برای ایام نوروز 24بنای تاریخی در شهر قزوین برای بازدید گردشگران آماده شده که آماده سازی آنها از دوهفته پیش آغاز شده است.

وی تصریح کرد: 60سایت تاریخی و مرکز اطلاع رسانی اطلاعات بناهای تاریخی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که سایت میراث فرهنگی قزوین نیز در این حوزه اقدامات لازم را انجام داده و شماره گویای 09629نیز اطلاعات بناهای گردشگری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

سرپرست میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: 120راهنمای گردشگری در ایام نوروز در بناهای مختلف استان حضور دارند تا اطلاعات لازم را در اختیار مسافران قرار دهند همچنین بروشورها و نقشه‌های مناطق گردشگری نیز دراختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: شعار سال جاری ستاد خدمات سفر استان قزوین "قزوین پاکیزه و شاداب، نزدیکترین مقصد گردشگری" است و امیدواریم با برنامه‌هایی که سال جاری برای مسلافران نوروزی در قزوین درنظرگرفته شده میزان آمار گردشگران را افزایش دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان