۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین کمک‌ ۷میلیاردتومانی مردم قزوین به جشن نیکوکاری
کد خبر: ۳۳۴۴۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین پیش بینی کرد:

کمک‌ ۷میلیاردتومانی مردم قزوین به جشن نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: پیش بینی می‌کنیم با مشارکت مردم نیکوکار استان کمک‌های جمع آوری شده سال جاری به هفت میلیارد تومان خواهد رسید.

 کمک‌ ۷میلیاردتومانی مردم قزوین به جشن نیکوکاری
مجید مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون در استان قزوین 400 هزار خانوار با جمعیت یک میلیون و 275 هزار نفری داریم که از این میزان 170 هزار خانوار در قالب مشترک صنادیق صدقات و مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد ارتباط مستمر دارند.

وی افزود: تاکنون در استان قزوین 25 مرکز نیکوکاری به دست مردم ایجاد شده که امیدواریم با فعالیت بیشتر این مراکز، کار رسیدگی به محرومان هرچه بیشتر به مردم واگذار شود و در برخی مناطق کار جمع آوری صندوق های صدقات به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

این مسئول بیان کرد:  طی سال جاری 9 هزار جهیزیه به دختران در شرف ازدواج اهداء شده است و از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان نیز به شش هزار مددجو و نیازمند وام کارگشایی از سه تا پنج میلیون تومان به صورت قرض الحسنه واقعی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: جشن نیکوکاری سال جاری با شعار "عیدی برای همه" در دو هزار و 130 پایگاه درحال برگزاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: گام نخست جشن نیکوکاری در مدارس استان در روز 15اسفندماه برگزار شد که شاهد حضور سبز و زیبای دانش آموزان بودیم به طوری که علاوه بر کمک نقدی در پاکت‌های جمع آوری شده، دانش آموزان غذاهایی که در خانه پخته بودند و وسایل دیگری را نیز که ساخته بودند را به دانش آموزان دیگر فروختند و مبالغ آن را به دانش آموزان نیازمند و خانواده‌هایشان اهدا کردند.

افزایش 75درصدی مشارکت مردمی
وی ادامه داد: سال گذشته مردم استان قزوین با بیش از پنج میلیارد تومان در جشن نیکوکاری مشارکت کردند که تا 15 اسفند سال جاری بیش از سه میلیارد تومان کمک مردمی داریم.

مومنی گفت: پیش بینی می‌کنیم با مشارکت مردم نیکوکار استان کمک‌های جمع آوری شده سال جاری به هفت میلیارد تومان خواهد رسید که در حال برنامه ریزی برای توزیع سریع اقلام اهدایی و واریز سریع کمک‌های مردمی به حساب مددجویان هستیم.

وی اذعان کرد: مردم نیکوکار استان علاوه بر حضور در پایگاه‌های استان، می‌توانند از طریق کد دستوری # 028*8877* به نیازمندان استان و در صورت تمایل برای اهدای کمک به نیازمندان شهرهای دیگر به جای کد 028 برای شهرستان البرز 0281، شهرستان تاکستان 0286، شهرستان آبیک 0283، شهرستان آوج 0284، شهرستان بوئین زهرا 0285، آبگرم 0282، اقبالیه 0287، الموت شرقی 0288، الموت غربی 0289 و برای طارم سفلی کد 02810، اسفرورین 02811، خرمدشت 02812، دشتابی 02813، رامند 02814، شال 02815 و ضیاء آباد کد 02816 را شماره گیری کنند.

این مسئول عنوان کرد: مردم استان قزوین در عرصه‌های مختلف مشارکت اجتماعی خوبی دارند، به طوری که طی سال جاری نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد 75 درصدی را شاهد هستیم. 

وی در پایان یادآور شد: امام جمعه محترم قزوین به میزان 5میلیون و 500هزار تومان، استاندار قزوین 5میلیون تومان و شهردار قزوین 100میلیون تومان به جشن نیکوکاری کمک کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان