۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پایش تصویری بازار قزوین ضرورت دارد/ اصناف درحفظ امنیت چهارشنبه‌سوری همکاری کنند
کد خبر: ۳۳۴۳۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۴:۲۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین:

پایش تصویری بازار قزوین ضرورت دارد/ اصناف درحفظ امنیت چهارشنبه‌سوری همکاری کنند

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: بازار قزوین ۱۶ ورودی و خروجی دارد؛ این در حالی است که یک دوربین و امکان پایش تصویری در بازار وجود ندارد لذا لازم است نسبت به پایش تصویری و تقویت حفاظت فیزیکی این مکان اقدام شود.

پایش تصویری بازار قزوین ضرورت دارد/ اصناف درحفظ امنیت چهارشنبه‌سوری همکاری کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ رسول فراهانی ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان با موضوع بررسی مسائل مربوط به چهارشنبه آخر سال در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: در ارتباط با چهارشنبه آخر سال با توجه به تجارب سال‌های گذشته بحث احضار اراذل و اوباش سطح یک و دو که می‌توانند در وقوع جرائم نقش آفرین بوده و سوء استفاده کنند با هماهنگی دستگاه قضایی انجام می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود که صنوفی نظیر رنگ فروشی‌ها، قنادی‌ها، خرازی‌ها با ما همکاری داشته و خود عامل پخش مواد محترقه نباشند چنانچه سال گذشته با دستور دادستان، صنوفی که اقدام به این کار کردند پلمپ شدند که این موضوع بسیار پیشگیرانه و تاثیرگذار بود.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین تصریح کرد: تقاضا داریم که شهرداری نسبت به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی، درختان هرس شده و لاستیک‌های بلااستفاده در خیابان‌ها و تخلیه سطل‌ها و مخزن‌های حمل زباله اقدام کند تا فرصتی برای سوء استفاده کنندگان فراهم نشود.

وی عنوان کرد: در بحث چهارشنبه پایان سال ایست بازرسی‌ها برای تامین امنیت مردم خواهیم داشت ضمن اینکه خیابان‌ها خط قرمز ما هستند و اجازه نمی‌دهیم کسی در خیابان اصلی اقدام به آتش افروزی و آتش زدن لاستیک کند و قطعا با هماهنگی دستگاه قضایی با خاطیان برخورد خواهد شد.

فراهانی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم در پایان سال گفت: در تعطیلات نوروز مردم عموما به مسافرت می‌روند لذا صداوسیما با دعوت از کارشناسان انتظامی در راستای افزایش آگاهی مردم اقدام کند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت طلا و دلار، بانک‌ها صندوق امانت با امکان بهتری در اختیار افراد قرار دهند تا برای پیشگیری از سرقت‌ها مردم از نگهداری طلا و دلار در منازل خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین بیان کرد: سازمان‌های دولتی و ادارات در روزهای باقیمانده تا پایان سال نیز نسبت به رفع نواقص و معایب حفاظت فیزیکی امنیتی اقدام کنند چراکه عموما دوربین‌ها خراب است و قابلیت بهره‌برداری ندارند؛ ضمن اینکه در ایام تعطیلات حداقل یک نفر را موظف به سرکشی از اداره کنند.

برگزاری جلسه آموزشی برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری در مدارس
وی عنوان کرد: بازار قزوین ۱۶ ورودی و خروجی دارد؛ این در حالی است که یک دوربین و امکان پایش تصویری در بازار وجود ندارد لذا لازم است نسبت به پایش تصویری و تقویت حفاظت فیزیکی آنجا اقدام شود.

در ادامه سرهنگ آرش مرادی رئیس پلیس آگاهی استان قزوین اظهار کرد: برای پیشگیری از سرقت در اماکن دولتی لازم است که در ایام تعطیل به صورت مستمر نگهبان وجود داشته باشد؛ همچنین برای جلوگیری از سرقت منازل در ایام تعطیلات لازم است که آگاه سازی صورت گیرد.

در ادامه محمد میرباقری بیان کرد: تشکیل جلسات با موضوع کاهش حوادث و سوانح چهارشنبه آخر سال در مدارس با حضور کارشناسان از برنامه‌های آموزش و پرورش است.

وی افزود: همچنین به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال جلساتی با حضور اولیا دانش‌آموزان برگزار و خطرات و حوادث رخ داده در سال‌های گذشته به آنها یادآوری می‌شود همچنین استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌‌آموزی به منظور تاثیرگذاری بر گروه همتایان از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: تعیین موضوع نقاشی و انشاء با عنوان چهارشنبه سوری و توزیع بروشور و پوستر به منطور آگاه‌سازی از خطرات چهارشنبه آخر سال برای این امر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان