۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مشکل اصلی در بحث تولیدات خانگی، بازاریابی است
کد خبر: ۳۳۴۲۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۷ ساعت: ۱۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مشکل اصلی در بحث تولیدات خانگی، بازاریابی است

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در امر بازاریابی گفت: مشکل اصلی در بحث تولیدات خانگی موضوع بازاریابی است.

مشکل اصلی در بحث تولیدات خانگی، بازاریابی است
به گزارش خبرنگار اقتصادی استان قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی عصر امروز(سه‌شنبه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سالن جلسات استانداری قزوین اظهار کرد: یکی از مشخصات سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کشور این است که فعالیت اقتصاد دانش بنیان باشد.

وی افزود: باید برای دستیابی به پیشرفت در امور فعالیت‌های انجام شده را بیش از گذشته رو به سوی دانش و فناوری نوین پیش ببریم.

استاندار قزوین عنوان کرد: استان قزوین از ظرفیت و توانمندی‌های بسیاری در بخش‌های مختلف برخوردار است، از جمله در حوزه شرکت‌های دانش بنیان که معاون علمی و فناوری رییس جمهور امروز از نزدیک با فعالان این بخش دیدار داشته و در جریان مشکلات و توانمندی‌های آنها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما در زندگی تا حدود زیادی وابسته به سنت هستیم و تغییر سنت‌ها در فرهنگ بسیار مشکل است البته لزومی هم ندارد زیرا هویت ما به فرهنگ ما بستگی دارد اما در بخش‌های مختلف اقتصادی که با علم و فن ارتباط دارد نیاز به پایبندی به سنت‌های گذشته نیست.

زاهدی اضافه کرد: باید برای رسیدن به رشد و پیشرفت مجهز به روش‌های نوین و تکنولوژی باشیم تا شاهد افزایش بهره‌وری در حوزه تولید و خدمات و رونق اشتغال بوده و در ایجاد ثروت رشد بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز باید مانند سایر دنیا مسیر بین تبدیل ایده به محصول یا کالا و رسیدن به بازار را از طریق دستیابی به علم و فن طی کنیم که خوشبختانه در استان قزوین ارتباط خوبی بین شرکت شهرک‌های صنعتی و دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری و مراکز رشد وجود دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: نه تنها در بخش صنعت بلکه در حوزه کشاورزی نیز از این فن استفاده می‌شود البته باید بیشتر در زمینه صنعت و کشاورزی و گردشگری و تولیدات خانگی فعال باشیم.

وی در پایان گفت: ما می‌توانیم در بحث بازاریابی از فناوری جدید استفاده کنیم چراکه مشکل اصلی در بحث تولیدات خانگی موضوع بازاریابی است.

229واحد فناوری و مرکز رشد در استان قزوین وجود دارد
در ادامه یوسف گرجی با بیان اینکه ۸۰درصد محصولات مرتبط با فناوری‌های نوین نمی‌توانند به بازار برسند، افزود: بخش عمده محصولات علم و فناوری به دلایل مختلفی به بازار نمی‌رسد و با مشکلاتی در حوزه تجاری‌سازی مواجه هستیم لذا باید تجاری سازی را سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین بیان کرد: سیاست کلان کشور این است که سازمانی برای فعال شدن این بخش راه‌اندازی شود که به منظور حل این مشکل پارک علم و فناوری تاسیس شد.

وی عنوان کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیاز بود و ارتباط و حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت مراکز رشد و پارک‌های فناوری هستند تا ارتباط صحیحی بین دانشگاه و شهرک‌های تولیدی و صنعتی ایجاد کنیم.

گرجی تصریح کرد: در استان قزوین پارک علم و فناوری و مراکز رشد در یک موقعیت استراتژیک قرار گرفتند و اطراف آن دانشگاه‌های آزاد اسلامی با ۱۷ هزار دانشجو و دانشگاه بین الملل با ۹ هزار و همچنین مراکز علم و فناوری و چشمه نور همه در یک حوزه قرار گرفتند.

وی با اشاره به وجود ۲۲۹ واحدفناور و مرکز رشد در سطح استان بیان کرد: اکنون یک پارک علم و فناوری و ۷ مرکز رشد و ۵۷ واحد فناور، ۳ واحد شتابدهنده در استان وجود دارد و ۱۹واحد و ۳۸ واحد فناور در پارک فعال هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین با اشاره برنامه‌های آتی این مرکز گفت: راه اندازی فضای کار اشتراکی، استقرار یک واحد شتاب‌دهنده کسب و کار در پارک، ایجاد صندوق نوآوری استان و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان