۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۶۹مدرسه غیردولتی قزوین استحکام بنای لازم را ندارد
کد خبر: ۳۳۴۱۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۴ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر مدارس غیرانتفاعی آموزش و پرورش استان قزوین:

۱۶۹مدرسه غیردولتی قزوین استحکام بنای لازم را ندارد

از ۲۳۸فضای موجود در استان ۲۷فضا فقط احداثی بوده و ۴۱فضای دیگر خریداری شده و ۱۶۹فضا نیز استیجاری هستند که فاقد استحکام بنای لازم هستند.

۱۶۹مدرسه غیردولتی قزوین استحکام بنای لازم را ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی انصاری ظهر امروز(شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین با اشاره به بزرگداشت هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: فرهنگ ارتباط تنگاتنگی با توسعه دارد و همه رفتارهای مردم قطعا در فرآیند توسعه نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: وظیفه حوزه پرورشی رشد متوازن و شکل‌گیری شخصیت سالم و کامل دانش‌آموزان است و برای هفته تربیت برنامه‌های مختلفی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: فضاسازی تبلیغاتی، رونمایی از کتاب، تجلیل از مربیان و مشاوران، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع فلسفه تربیت، همایش تجلیل از 80نفر از پیشکسوتان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای حوزه پرورشی در برنامه‌ها و همایش‌های مختلف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه پرورشی عنوان کرد: اکنون 504معاون پرورشی، ۲۰۴مربی و 182مشاور در سطح استان فعال هستند که فعالیت‌های تربیتی و پرورشی را در مدارس انجام می‌دهند.

انصاری بیان کرد: ظرفیت‌های مطلوبی پس از انقلاب در استان ایجاد شده که از جمله آن احداث اردوگاه شهید بابایی با 120هکتار، اردوگاه شهید رجایی ضیاءآباد، تاسیس 23کانون فرهنگی و تربیتی، تاسیس 14دارالقرآن در مناطق مختلف استان، ایجاد ۱۰هسته مشاوره، وجود 577نمازخانه مستقل، 3534کتابخانه کلاسی و برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی است.

وی عنوان کرد: استان قزوین دربحث سلامت روان دارای رتبه نهم کشوری است، اما در دو شاخص‌ها اضطراب و افسردگی و استرس باید تلاش شود تا دانش‌آموزان وضعیت مطلوبی داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اکنون در سطح استان قزوین با کمبود ۴۵۳مربی پرورشی،  324نفر مشاور ابتدایی، 78نفر مشاور در متوسطه اول و 214نفر مشاور در متوسطه دوم مواجه است که باید در این راستا اقدام شود.

حضور 10درصد دانش‌آموزان قزوینی در مدارس غیردولتی
در ادامه این جلسه قاسم ابراهیم زاده گفت: مدارس غیردولتی با رویکرد ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت و چابک سازی آموزش و پرورش، ارتقای سطح مشارکت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاسیس شده است.

وی افزود: اکنون در قزوین بیش از ۲۱هزار دانش‌آموز در ۲۳۸واحد آموزش غیردولتی تحصیل می‌کنند که شامل 10درصد دانش‌آموزان استان هستند.

مدیر مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه در سنوات گذشته آمار مدارس غیردولتی رو به افزایش بوده است، عنوان کرد: یکی از اقدامات مرکز غیردولتی در کنار بحث آموزشی، ایجاد اشتغال است.

وی اضافه کرد: به طوریکه در مراکز آموزشی شامل آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان و حوزه پیش‌دبستانی و مدارس غیردولتی ۵هزار و 499نیروی انسانی مشغول هستند که از این تعداد ۳هزار و 105نفر در مدارس غیردولتی فعالیت دارند.

ابراهیم زاده با بیان اینکه ۷۱درصد مدارس غیردولتی استان استیجاری هستند؛ عنوان کرد: از 238فضای موجود در استان ۲۷فضا فقط احداثی بوده و ۴۱فضای دیگر خریداری شده و ۱۶۹فضا نیز استیجاری هستند که فاقد استحکام بنای لازم هستند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان