۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چرا باید دام‌های شاخص استان به غارت برده شوند
کد خبر: ۳۳۴۱۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۳ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

چرا باید دام‌های شاخص استان به غارت برده شوند

امام جمعه قزوین گفت: به ما خبر می رسد فلان دامی که در استان قزوین شاخص و نمونه است، به جای دیگر منتقل می کنند و سرمایه استان قزوین را در شرایط گرانی های گوشت، به غارت می برند.

چرا باید دام‌های شاخص استان به غارت برده شوند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به سخنان پیش از خطبه های فرزند آیت الله شاهرودی اظهار کرد: مرحوم آیت الله شاهرودی عالمی مجاهد و فقیهی نامدار بودند که بین حوزه علمیه ایران و نجف رابطه مستحکم ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله شاهرودی بین علمای ایران و نجف نیز ارتباط مستحکم ایجاد کردند و بین فرزندان مقاومت اسلامی در همه کشورهای اسلامی حلقه اتصال بودند و در حوزه علمیه قم استوانه فقهی بودند و تأثیر به سزایی در مکتب فقهی داشتند و تألیفات و آثار ارزشمندی به جای گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه خطبه های این هفته با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: روز ولادت حضرت زهرا (س) روز زن و روز مادر نام گرفته است. زن از منظر دین احترام والایی دارد و هر چه نگاه می کنیم در دستورات قرآنی راجع به زن و والدین، توجه بسیار ویژه خدای متعال را می بینیم.

امام جمعه قزوین افزود: در احترامی که دین برای والدین قائل شده، سهم پدر و مادر یکسان نیست و مادر سهم بیشتری دارد و رسول گرامی اسلام (ص) درباره اینکه نیکی به چه کسی فایده بیشتری دارد فرمودند احترام به مادر فایده بیشتری دارد و این را سه بار تکرار کردند و سپس احترام به پدر را مطرح فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: پدر و مادر از طریق انس و‌ محبت برای فرزندانشان از جان، مال و هستی خود دریغ نمی کنند، بنابراین ما باید به این حجم از خوبی و محبت والدین خود توجه داشته باشیم و بی احترامی و کم لطفی نسبت به آنها نداشته باشیم.

حجت الاسلام ابوترابی از آزادگان سرافراز این استان است
امام جمعه قزوین ابراز کرد: امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) از حضرت رسول گرامی اسلام (ص) سوال می کنند کدامیک از ما بیشتر مورد پسند شما هستیم و دوستمان دارید؟ حضرت فرمودند: «ای علی(ع)، فاطمه(س) پیش من از تو محبوب تر است و تو ای علی(ع) پیش من از فاطمه(س) عزیزتر هستی»، از این روایت به خوبی مشخص می شود پیامبر(ص) برای امیرمومنان (ع) جایگاه مردانگی و عزت و برای دختر گرامی خود جایگاه مهر و محبت و عاطفه را قائل شدند.

وی عنوان کرد: جایگاه پدر و مادر باید با نگاه مهندسی دین به خوبی شناخته و مورد توجه قرار بگیرد، حقوق خانواده یعنی رعایت جایگاه پدر و مادر و اجرای احکامی که خدای متعال درباره احترام به والدین بیان فرموده است.

عابدینی گفت: اگر فرشتگان خدای متعال زمانی که در محضر حضرت مریم(س) حاضر شدند گفتند «وطهرک» خداوند تو را پاک کرد، اما زمانی که قرار است درباره صدیقه کبری سخنی گفته شود فرشتگان سخنی بر زبان نمی آورند بلکه خداوند می فرماید تو و خاندانت پاک هستی و این قرآن روزی پاکان خواهد شد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) از امیرمومنان (ع) سوال کردند علی جان همسرت را چگونه دیدی؟ حضرت علی(ع) عرض کردند؛ «یا رسول الله بسیار در اطاعت خداوند یاریگر من است»، این حدیث نشان می دهد معیار یک زن فرهیخته در خانواده این است که فرزندان خود را خدایی تربیت کند و همسرش را برای اجرای عدالت و لقمه حلال و اطاعت خدا یاری کند.

وی ادامه داد: حضرت در فرزندی نیز شخصیتی نمونه بودند و آنقدر شخصیت فرزندی ایشان نمونه بود که پیامبر (ص) لقب ام‌ابیها به ایشان دادند و این لقب نشان می دهد حضرت زهرا(س) نیازهای عاطفی رسول خدا(ص) را با توجه به اینکه ایشان مادر نداشتند برآورده می کردند.

عابدینی ابراز کرد: حضرت فاطمه (س) در همسری و مادری نیز بسیار نمونه بودند و فرزندانی مانند امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و زینب کبری (س) عظمت مادری ایشان را نشان می دهد.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت زهرا (س) جانشان را برای ولایت امیرالمؤمنین (ع) که سفارش رسول خدا (ص) بودند، گذاشت و در مهر و محبت دیگران نیز جمله معروفی دارند که اول همسایه بعد خودمان و آن را عملاً ثابت کردند.

وی در ادامه به مناسبت های دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: مناسبت دیگری که داریم تجلیل از اسرا و مفقودین است و ما در استانی هستیم که سرور آزادگان، مرحوم ابوترابی از این استان است، سرلشگر آزاده حسین لشگری طولانی ترین ایام اسارت را داشتند و اگر بخواهیم بزرگان آزاده استان را نام ببریم زمان زیادی می برد و همه آن ها عظمت داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در باب بزرگی آزادگان حدیثی را بیان کرد و گفت: امام صادق (ع) می فرمایند کسی که آزاده است، همه جا آزادگی و جوانمردی از او دیده می شود و اگر سختی و مشکلی برایش پیش بیاید، شکیبایی می ورزد.

امام جمعه قزوین به ادامه حدیث اشاره کرد و افزود: امام صادق (ع) می فرمایند: اگر مصیبت و سختی برای آزادگان پیش بیاید آنها را نمی شکند و اگر به اسارت در بیایند، آسایش و رفاهشان تبدیل به سختی و مشکلات شود، جوانمردیشان ثابت می ماند و مانند یوسف صدیق هستند و آزادگی شان دچار خلل نمی شود و همان کسانی که مالک او بودند، خداوند آنها را عبد او قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امام در ادامه می فرمایند "مومنان کسانی هستند که اگرچه به اسارت درآیند یا مقهور شوند یا آسایش و رفاه آنها تبدیل به سختی و مشکلات شود اما جوانمردی و حریت و انسانیت آنها ثابت می ماند، همچون یوسف صدیق که در چاه افتاد و به بردگی و زندان هم گرفتار شد اما هیچ وقت دچار ترس و وحشت نشد و همان کسانی که مالک او بودند عبد یوسف(ع) شدند.

امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت های تقویمی ابراز کرد: روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی عالم بزرگ در رشته های مختلف علمی را در پیش داریم که به نام روز "مهندس" نامگذاری شده و جامعه مهندسی ما باید به پیشینه و فرهنگ این نامگذاری توجه کنند.

با همت بیشتر و نظارت دقیق‌تر مشکلات گرانی برطرف می‌شود
وی عنوان کرد: روز بزرگداشت حکیم ملا هادی سبزواری و روز امور تربیتی جزو دیگر مناسبت های این هفته است که اگر فرصت بود جاداشت در این خصوص بیشتر صحبت هایی بیان شود.

عابدینی گفت: مناسبت بعدی سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان و جانبازان توسط امام راحل(ره) است. هدف امام این بود که نشان دهند هم مستضعفان و هم جانبازان باید جامعه هدف ما در خدمت رسانی قرار بگیرند و باید در حمایت از این اقشار جدی عمل کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: طی روزهای گذشته شاهد افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان به نام "ستاره خلیج فارس" به همت قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران با ظرفیت روزانه 360 هزار بشکه بودیم، این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه جهان و یک ظرفیت عظیم برای ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: میانگین سنی عزیزانی که در ساخت پالایشگاه میعانات نفتی خلیج فارس حضور داشتند 32 سال است که نشان از توانمندی جوانان این مرز و بوم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: شهادت سردار حمید باکری و حسین خرازی جزو مناسبت های دیگر این ایام است که این بزرگان جزو حافظان امنیت کشور بودند و عزت و اقتدار امروز نتیجه زحمات این شهداست و همچنین جادارد در مراسم باشکوه نمازجمعه قدردان عزیزان خود در شهر اصفهان شهیدپرور باشیم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: مردم شهیدپرور اصفهان در استقبال از شهدای ترور در زاهدان مراسمی به جای آوردند که جای قدردانی دارد و مردم در اعلام وفاداری و احترام به شهدا سنگ تمام گذاشتند و برای آنها سعادت اخروی را از خدای متعال درخواست داریم.

وی خطاب به مسئولان استان قزوین تأکید کرد: شرایط معیشتی برای مردم بسیار سخت است و همانطور که مردم به مسئولان استان مراجعه می کنند، به ما نیز مراجعه می کنند.

عابدینی با بیان اینکه مردم وظیفه شناس هستند و سیره رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) را رعایت می کنند، افزود: مسئولان می باید نظارت جدی داشته باشند تا در آستانه عید، شرایط برای مردم سخت تر نشود.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: به ما خبر می رسد فلان دامی که در استان قزوین شاخص و نمونه است، به جای دیگر منتقل می کنند و سرمایه استان قزوین را در شرایط گرانی های گوشت، به غارت می برند و اینها چیزهایی است که با نظارت می شود جلوی آنها را گرفت.

وی اضافه کرد: مبادا زمانی برای نظارت اقدام کنیم که دیر شود و مجبور باشیم فقط شاهد خسارت ها باشیم و اگر نظارت به موقع اتفاق نیفتد، خسارت ها دل مردم را به درد می آورد و آن ها را ناراحت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه ما می دانیم مسئولان نمی خواهند مردم در سختی باشند، اظهار کرد: گرانی هایی که برای مردم سنگین است، با همت بیشتر و نظارت دقیق‌تر برطرف می شود.

امام جمعه قزوین در پایان با تسلیت درگذشت پدر شهید امینی، گفت: فرزند آن مرحوم نیز از شخصیت های برجسته حوزه بصیرت بخشی است و درگذشت آن مرحوم را تسلیت عرض می کنیم.

وی درگذشت آیت الله مؤمن را نیز تسلیت گفت و افزود: ایشان یار دیرین امام خمینی (ره) در عرصه های مختلف انقلاب بودند و ان‌شاءالله خداوند روح آن مرحوم را با انبیاء الهی محشور کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان