۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اما و اگرهای افتتاح درمانگاه بیدستان/ علوم پزشکی و اوقاف پاسخ می‌دهند
کد خبر: ۳۳۴۱۲۰ نویسنده: طاهره سادات موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

اما و اگرهای افتتاح درمانگاه بیدستان/ علوم پزشکی و اوقاف پاسخ می‌دهند

حال باید منتظر ماند که با تدبیر به موقع علوم پزشکی قزوین و اداره کل اوقاف قزوین مردم شهر بیدستان تا پایان سال طعم شیرین خدمت‌رسانی را بچشند.

اما و اگرهای افتتاح درمانگاه بیدستان/ علوم پزشکی و اوقاف پاسخ می‌دهند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛____ طاهره سادات موسوی.

بهمن ماه سال 1390 بود که کلنگ‌ ساخت درمانگاه موقوفه بیدستان با حضور احمد عجم استاندار وقت قزوین در این شهر به زمین زده شد و طبق اعلام مسئولان وقت آن دوره قرار بود درمانگاه موقوفه بیدستان طی دوسال ساخته شود.

ساختمان این درمانگاه در زمینی به متراژ 800مترمربع با زیربنای 1357مترمربع با هزینه ای بالغ بر 24ملیارد ریال از محل عواید موقوفه قازان ابن ارغوان با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی تکمیل شده است، اما هنوز پس از گذشت 7 سال این درمانگاه به بهره برداری نرسیده و مردم شهر بیدستان از کمترین امکانات درمانی و پزشکی برای رفع حوائح درمانی خود محروم هستند.

علی فرخزاد در اواسط بهمن ماه سال جاری در نشست بررسی مسایل و مشکلات درمانگاه موقوفه شهر بیدستان با اشاره به اینکه تمامی مراحل ساخت این درمانگاه با هماهانگی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است، می‌گوید: مشکلات موجود باید با تعامل میان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل اوقاف در اسرع وقت مرتفع شود تا با گشایش و بهره‌برداری از این مرکز درمانی بتوان به مردم منطقه خدمت رسانی کرد.

وی می‌افزاید: برای تسریع در روند راه اندازی درمانگاه، مسئول فنی درمانگاه باید درخواست خود را در سامانه صدور پروانه‌های معاونت درمان ثبت کند تا پس از تائید درخواست، مراحل بعدی راه اندازی درمانگاه پیگیری و انجام شود.

امروز پس از گذشت 7 سال، در شرایطی به پایان سال 97 هم نزدیک می‌شویم که هنوز مشکلات این درمانگاه حل نشده و مردم بیدستان از عدم راه اندازی درمانگاه موقوفه بیدستان گلایه‌مندند.

درمانگاه موقوفه بیدستان در اختیار تیم متخصص قرار می‌گیرد

حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار می‌کند: باتوجه به وقفی بودن کامل بیدستان سازمان اوقاف درجهت ارائه خدمات و بهره‌مندی مردم نسبت به ساخت ساختمان درمانگاه اقدام کرده است.

وی ادامه می‌دهد: ساختمان درمانگاه با اعتبار 2میلیارد و ۱۰میلیون تومان از محل درآمد موقوفه ساخته شده و وعده مبنی بر اتمام ساختمان در دهه فجر عملی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ابراز می‌کند: سازمان اوقاف تعهدی برای درمان ندارد و این موضوع در محدوده وظایف و ساختار این سازمان قرار ندارد.

وی ادامه می‌دهد: لازم است یک گروه تخصصی امور درمانی درمانگاه را به عهده بگیرد، در همین راستا تیم تخصصی شناسایی شده و رایزنی‌ها جهت ارائه خدمات درمانی توسط آن‌ها در مراحل پایانی است.

این مسئول عنوان می‌کند: بزودی مجموعه در اختیار تیم تخصصی قرار می‌گیرد تا در پنج پایه پزشکی با تعرفه دولتی ۱۵۰۰تومان برای پزشکان عمومی و ۴۵۰۰تومان برای متخصصان خدمات تخصصی ارائه دهند.

وی می‌افزود: پس از توافق، تیم متخصص مسئولیت ارائه مدارک جهت اخذ مجوز و رایزنی با علوم پزشکی را به عهده خواهد داشت و توافقات و مراحل لازم جهت آغاز فعالیت پزشکی را انجام می‌دهند.

مجیدی می‌گوید: طی چند روز آتی تولیت مدیریتی به تیم متخصص واگذار شده و پیگیری‌ها از علوم پزشکی انجام خواهد شد و نوع خدمات عمومی یا تخصصی ارائه شده به مجوزهای دانشگاه علوم پزشکی وابسته است.

صدور مجوز درمانگاه موقوفه بیدستان بررسی می‌شود

دکتر منوچهر مهرام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار می‌کند: دانشگاه علوم پزشکی از نقش نظارتی برخوردار است و لازم است تمام مراکزی که خواستار ارائه خدمات درمانی و دارویی هستند نسبت به اخذ مجوز از این واحد اقدام کنند.

وی ادامه می‌دهد: قانون اخذ مجوز از علوم پزشکی حتی دستگاه‌های نظامی از نیز دربرمی‌گیرد،‌ از این رو اخذ پروانه تاسیس و بهره برداری، معرفی مسئول فنی برای حضور در مرکز مورد نظر و تایید وی امری ضروری است تا در مراحل بعدی امکان پیگیری امور درمانی و دارویی وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز می‌کند: در شهر بیدستان به همت سازمان اوقاف ساختمانی جهت تاسیس درمانگاه ساخته شده و علوم پزشکی نیز برای فعالیت این واحد در قالب پاراکلینیک تخصصی موافق است.

وی می‌افزاید: البته آغاز به فعالیت این واحد منوط به اخذ مجوزهای لازم است، در این راستا لازم است متولیان نسبت به ارائه اسناد و معرفی مسئول فنی به دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند تا مراحل جهت آغاز فعالیت طی شود.

این مسئول تاکید می‌کند: کار درمانی بدون مجوز به هیچ وجه قابل تائید نیست، چراکه این اقدامات می‌تواند عواقب ناگواری همچون نقص عضو و مرگ را به دنبال داشته باشد.

وی عنوان می‌کند: بین علوم پزشکی و اداره اوقاف هیچ گونه اختلافی وجود ندارد، درباره درمانگاه موقوفه بیدستان نیز نامه نگاری‌های لازم صورت گرفته است و در ادامه باید مدارک مورد نیاز ارائه شود.

مهرام اذعان می‌کند: برای رعایت چارچوپ قانونی مدارک ارائه شده جهت صدور مجوز درمانگاه در کمیسیون ماده ۲۰دانشگاه علوم پزشکی که متشکل از مسئولان و پزشکان مختلف داخل و خارج از سازمان است، بررسی شده و درنهایت رای گیری انجام می‌شود.

وی بیان می‌کند: صلاحیت‌های مسئول فنی معرفی شده نیز توسط معاونت درمان بررسی می‌شود، این جایگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا مسئول پاسخگوی واحد درمانی و دارویی بوده و تمام اقدامات درمانگاه مربوط به او است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح می‌کند: در برخی از موارد درخواست‌ها و تقاضاها به جا نیست و با مواردی همچون ارائه داروهای قاچاق همراه است، در این موارد بدون اگاهی از عوارض و عواقب خدمات ارائه می‌شود و از این رو وجود آن‌ها نفی می‌شود.

وی در پایان می‌گوید: علوم پزشکی همواره در راستای عمل در چارچوب قانونی و به نفع عموم مردم قدم برمی‌دارد و در مقابل فشارها ایستادگی می‌کند، لازم است رسانه‌ها نیز این راه را هموار کرده و همیشه موارد را از مسئولین علوم پزشکی پیگیری کنند.

حال باید منتظر ماند که با تدبیر به موقع علوم پزشکی قزوین و اداره کل اوقاف قزوین مردم شهر بیدستان تا پایان سال طعم شیرین خدمت‌رسانی را بچشند و برای سال جدید از خدمات درمانی و پزشکی درمانگاه موقوفه شهر خود بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان