۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پرداخت مطالبات نیروهای خرید خدمات/ تبدیل وضعیت و عدم جذب نیروها در سال آتی شایعه است
کد خبر: ۳۳۴۱۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

با پیگیری صبح قزوین از مدیرکل آموزش و پرورش اعلام شد:

پرداخت مطالبات نیروهای خرید خدمات/ تبدیل وضعیت و عدم جذب نیروها در سال آتی شایعه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با پیگیری های صورت گرفته تا قبل از پایان سال بخش اعظمی از مطالبات نیروهای خرید خدمات در مدارس بسته حمایتی پرداخت می‌شود.

پرداخت مطالبات نیروهای خرید خدمات/ تبدیل وضعیت و عدم جذب نیروها در سال آتی شایعه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ چندی پیش جمعی از معلمان خرید خدمات آموزش‌وپرورش در شهرستان البرز طی تماس با پایگاه خبری صبح قزوین با ابراز گلایه از وضعیت کاری خود خواستار رسیدگی مسئولان آموزش و پرورش به مشکلات خود شدند.

این معترضین اذعان داشتند که از سال 93 به عنوان نیروی خرید خدمات توسط آموزش و پرورش استان قزوین جذب شدند. در شرایطی که به آنها وعده پرداخت کامل بیمه و حقوق اداره کاری و مزایا معلمان رسمی داده شد، اما تا به امروز این وعده‌ها محقق نشده است.
به گفته این معلمان سال نخست بیمه کامل 30روزه به آنها پرداخت شده، اما هر سال این حق بیمه کاهش یافته و اکنون نیز فقط 24روز از حق بیمه نیروهای خدماتی آنها پرداخت می‌شود.

این معترضین عنوان داشتند با وجود اینکه مشکلات خود را به مسئولان آموزش و پرورش استان و وزراتخانه و حتی نمایندگان مجلس انتقال داده‌اند، اما تاکنون پاسخی برای درمان دردهای خود دریافت نکرده‌اند.

خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درمورد اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات معلمان خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: موسسین هزینه خدمات ارائه شده را از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند به عبارتی آموزش و پرورش به صورت غیرمستقیم این نیروها را بیمه می‌کند.

وی افزود: در واقع موسسین متعهد به بیمه کردن همه نیروهای بسته حمایتی هستند؛ لذا در صورت عدم اعمال این دستورالعمل، این نیروها می‌توانند شکایت خود را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان ارجاع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: در واقع موسسین وظیفه بیمه کردن این نیروها را برعهده دارند و آموزش و پرورش فقط تامین اعتبار می‌کند؛ بنابراین چنانچه نیرویی بیمه نشده باشد پاسخگوی آن باید موسسین باشند.
رحمانی در ادامه گفت: همچنین مباحثی مبنی بر عدم جذب این نیروها در سال آینده مطرح شده است؛ در صورتیکه ما از عملکرد این نیروها رضایت داشته و تمایل به ادامه همکاری با آنها را داریم تا از ظرفیت آنها در سال‌های آینده هم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: مباحث مطرح شده در مورد تبدیل وضعیت و عدم جذب نیروها همه شایعه است و تاکنون بخشنامه‌ و دستورالعملی در این خصوص به دست ما نرسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: با پیگیری مستمر اداره کل آموزش و پرورش استان از معاون مالی و منابع انسانی وزیر قول گرفتیم تا قبل از پایان سال بخش اعظمی از مطالبات نیروهای خرید خدمات در مدارس بسته حمایتی را پرداخت کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان