۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بازار از مکان‌های فعال و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب بود
کد خبر: ۳۳۴۱۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

بازاری فعال دوران انقلاب در مصاحبه با صبح قزوین:

بازار از مکان‌های فعال و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب بود

بازاری فعال در دوران انقلاب گفت: بازار از مکان‌های تاثیر گذار در روند انقلاب بود و در قزوین نیز در پی حرکت‌های اعتراضی و انقلابی بازار به مدت ۶ماه تعطیل شد.

بازار از مکان‌های فعال و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ شرکت اکثریت مردم از گروه‌ها و باورهای مختلف در شکل گیری انقلاب اسلامی از ویژگی‌های مهم این انقلاب است.

بازار از جمله مکان‌هایی بود که از نقشی مهم در انقلاب برخوردار بود، بازار به عنوان مکانی بود که توده‌های مردم در آن رفت و آمد داشتند و معیشت مردم نیز به نوعی در آنجا کنترل می‌شد.

حرکت‌های اعتراضی و انقلابی، تعطیلی سراسری بازارها، سخنرانی‌ها و تجمع‌ها از فعالیت‌هایی بودند که در بازارها اتفاق می‌افتاد، درواقع بخشی از حرکت‌های انقلابی در بازار کنترل و سازماندهی می‌شد.

محمد شالباف از جمله افرادی است که در دوران انقلاب در بازار قزوین فعال بود و درکنار سایر افراد در فعالیت‌ها و تجمع‌ها شرکت می‌کرد.

پس از انقلاب دو برادرش "مهدی" و "محسن" در جبهه‌های جنگ حضور یافتند، وی نیز به نگهداری از خانواده و کمک به تامین معیشت ادامه داد.

پس از جنگ نیز درحالی که دوبرادرش شهید شده بودند درکنار خانواده ضمن فعالیت در بازار به کارهای خیریه همت گماشت. در ادامه گفت‌وگوی صبح قزوین با این فعال بازاری در دوران انقلاب را می‌خوانید.

محمد شالباف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار می‌کند: از حدود سال 54 تا 55 با شکل گرفتن نهضت انقلاب، سخنرانی‌های متعددی در مساجد قزوین برگزار می‌شد که با استقبال فراوان و جدی مردم روبرو بود.

وی ادامه می‌دهد: پس از شهادت مردم در قم و تبریز مراسم چهلم این شهدا با رویکرد انقلابی در قزوین برگزار شد و در سایر شهرها نیز ادامه پیدا کرد؛ طی حکومت نظامی نیز عده‌ای در خیابان پادگان زیر ماشین ارتشی‌ها کشته شدند و ما نیز دستگیر شدیم.

این مبارز انقلابی ابراز می‌کند: با اوج گرفتن حکومت نظامی و تظاهرات در قزوین چندین کامیون حاوی ارزاق از تبریز برای مردم استان فرستاده شد که به‌صورت رایگان بین مردم تقسیم شد.

وی ادامه می‌دهد: بازار قزوین از جمله مکان‌های اثرگذار در روند انقلاب بود و به تبعیت از دانشگاه تهران و بازار تهران تعطیل می‌شد، در اوج انقلاب نیز به مدت 6ماه بسته شد و مردم در سخنرانی‌ها حضور پیدا کردند.

شالباف عنوان می‌کند: جنایت‌های رژیم شاهنشاهی، برگزاری جشن‌های 2500ساله به مدت 6ماه در شیراز، تشریفات، زندان‌های سیاسی و شکنجه، طاقت مردم را تاب کرده بود.

وی بیان می‌کند: ملت همه یکپارچه قیام کردند و در رفراندوم بیشتر مردم قزوین به جمهوری اسلامی رای آری دادند، رحم و مهربانی و حمایت از ویژگی‌های بارز مردم پیش از انقلاب بود.

این مبارز انقلابی عنوان می‌کند: پس از پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی برادرانم مهدی و محسن در جبهه‌های جنگ حاضر شده و هردوی آن‌ها به شهادت رسیدند.

وی ادامه می‌دهد: مهدی در عملیات خیبر درحالی که معاون شهید زین الدین بود و محسن در کربلای چهار به شهادت رسیدند، در آن زمان به علت حمایت از خانواده در قزوین بودم و به تامین معیشت خانواده کمک می‌کردم.

شالباف ابراز می‌کند: ساخت چندین مدرسه، تهیه جهیزیه و مسکن و امور خیریه‌ای از این دست به نیت برادران شهیدم انجام می‌دهم و همواره قلبم از مشکل نیازمندان به درد می‌آید.

وی اذعان می‌کند: لازم است در این شرایط سخت که مردم در مضیقه هستند دولتمردان به فکر آنان باشند، زیرا بدون مردم سمت و مسئولیت آنان نیز ارزشی ندارد.

شالباف می‌گوید: کنترل و رفع مشکل گرانی و تامین امنیت از نیازهای اساسی مردم است که باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار گیرد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان