۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین راجع به ترکیه و تور ترکیه بیشتر بدانیم
کد خبر: ۳۳۳۹۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

گردشگری؛

راجع به ترکیه و تور ترکیه بیشتر بدانیم

از بیش از ۲ هزار سال قبل تا به امروز هر ساله فستیوال کِشتی شتر سلسوق افسس، توسط قبایل ترک در ساحل جنوبی دریای اژه برگزار می شود.

راجع به ترکیه و تور ترکیه بیشتر بدانیم
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ 

ترکیه (Turkey) از کشورهای منطقه اوراسیا به شمار می‌رود و بخش بزرگ‌تر آن در غرب آسیا و بخش کوچک‌تر در جنوب شرقی اروپا واقع شده است.

با مساحتی معادل ۷۸۳ هزار و ۳۶۰ کیلومتر مربع، سی و ششمین کشور بزرگ جهان و با جمعیتی حدود ۸۰ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر، شانزدهمین کشور پر جمعیت شمرده می‌شود. ترکیه از شمال غربی با یونان و بلغارستان، از شمال شرقی با گرجستان، از شرق با ارمنستان،جمهوری خودمختار نخجوان و ایران و از جنوب با عراق و سوریه مرز مشترک زمینی دارد و از غرب با دریای اژه، از شمال با دریای سیاه و از جنوب با دریای مدیترانه همسایه است. پایتخت کشور، آنکارا نام دارد و از شهرهای مهم آن می‌توان به استانبول، ازمیر، بورسا، آدانا،آنتالیا، قونیه و غازی عینتاب اشاره کرد.

به گزارش سفر باتو ، زبان رسمی کشور، ترکی استانبولی است و زبان‌های کرمانج و کردی نیز در برخی نواحی رواج دارد. دین اکثر ساکنان کشور را با ۸۳٪ اسلامشامل می‌شود و بعد از آن مسیحیت با دو درصد قرار گرفته است. نوع حکومت ترکیه، جمهوری متمرکز به شمار می‌رود و دولت از قوای مجزا از هم تشکیل شده است. واحد رسمی پول نیز لیره (₺) نام دارد.

لئوناردو داوینچی قرار بود پل معروف گالاتا را طراحی کند
یکی از اولین نکاتی که در مورد ترکیه و تور ترکیه وجود دارد و احتمالا شما از آن بی اطلاع هستید این است که بین سال های 1502 و 1503، سلطان بایزید دوم، لئوناردو داوینچی را مسئول طراحی پلی کرد که قرار بود براساس سه اصل هندسی یعنی قوس فشرده، منحنی سهمی (پالا بولیک) و قوس کیستون، روی شاخ طلایی (گلدن هورن) ساخته شود. طرح داوینچی به طولانی ترین پل دنیا در آن زمان تبدیل شد ولی سلطان بایزید طرح او را نپذیرفت!

با اینکه هیچ شتری در ترکیه وجود ندارد ولی هر ساله یک فستیوال به نام کِشتی شتر برپا می شود.
 
از بیش از 2 هزار سال قبل تا به امروز هر ساله فستیوال کِشتی شتر سلسوق افسس، توسط قبایل ترک در ساحل جنوبی دریای اژه برگزار می شود. شترهای مبارز که اغلب از ایران و افغانستان به ترکیه برده می شوند با قالیچه ها، زنگ ها و زین های تزئینی زینت داده می شوند.

بیشتر بدانید: تایلند و طب سنتی در تور تایلند

بابا نوئل در ترکیه بدنیا آمد
بابا نوئل یا به عبارت دقیق تر سنت نیکلاس، یک قدیس مسیحی و اسقف یونانی میرا بود که در پاتارا لیسیا متولد شد. این شهر در حال حاضر شهر دمره واقع در ترکیه می باشد، بنابراین بابا نوئل در ترکیه به دنیا آمده است. اینجا همچنین همان جاییست که آخرین استراحتگاه مریم مقدس می باشد؛ جایی که تصور می شود در نزدیکی افسس باستان باشد

یکی از گونه های مهم لاک پشت های دریای مدیترانه در سواحل ترکیه تخم می گذارد
یکی دیگر از حقایق مربوط به ترکیه این است که یک گونه مهم از لاکپشت های مدیترانه ای در سواحل ترکیه و در جایی به نام Fethiye (فتیه) و در ساحل ایز توزو، تخم می گذارند. هر ساله، لاک پشت های در معرض خطر بین ماههای می و اکتبر برای تخم گذاری به این ساحل حفاظت شده می آیند. در مورد تور لحظه آخری ترکیه بیشتر بدانید. پول نقد به واحد های مختلف به همراه داشته باشید.

بهترین ارز برای تبدیل به لیره ترکیه، دلار آمریکا و یورو می باشند و دفاتر تبادل ارز و صرافی ها بالاترین نرخ را برایش پیشنهاد می دهند. هر چند که در سراسر ترکیه دستگاه هایی atm وجودی دارند اما شما به عنوان تنها منبع پول نقد خود بر کارت های خود پرداز تکیه نکنید شاید بر حسب اتفاق شما دستگاه هایی که کارت شما را پذیرش می کنند پیدا نکنید. همیشه مخلوطی از پول های نقد (در دسته های کوچک)، یک کارت ATM و کارت های اعتباری اصلی به همراه داشته باشید. چک مسافرتی به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا بسیاری از فروشگاه ها آن ها را نمی پذیرند و تنها راه نقد کردنشان ایستادن در صف های طولانی بانک ها یا دفاتر پست می باشد. از آنجا که ترکیه کشوری توریستی است و اماکن دیدنی و تفریحی آن بسیار شلوغ است پول های خود را در جای امن بگذارید و مراقب سارقین باشید.

پوشش
موقعیت جغرافیایی ترکیه به گونه ای است که نیمی از آن در قسمت اروپا و نیم دیگری از آن در قسمت آسیایی می باشد. این ویژگی تلفیقی از فرهنگ ها و برخوردها را در قسمت های مرزی میان ترکیه آسیایی و ترکیه اروپایی به وجود آورده است بدین صورت که در حالی که قسمت های شهری تعامل خوبی با جامعه بین المللی بر قرار کرده و تا حدی مدرن شده اند اما بافت روستایی کماکان آداب و رسوم و سنت های خود را حفظ کرده اند. از این رو شما باید به قوانین و آداب پوشیدن لباس مناسب هر منطقه ای از ترکیه که برای سفر کردن آن را انتخاب می کنید آگاه باشید.

هنوز هم سرویس بهداشتی های سنتی در ترکیه وجود دارند.

هر چند بسیاری از هتل ها، رستوران ها و موزه ها به توالت های فرنگی مجهز شده اند ولی هنوز هم بسیاری از مکانها وجود دارند که هنوز هم از نوع سنتی استفاده می کنند و این ممکن است کار را برای کسانی که دیگر به آن سرویس بهداشتی های سنتی عادت ندارند کمی سخت کند. اما سخت نگیرید به آن عادت خواهید کرد! هنگام استفاده کیف پول یا گوشی تلفن همراه را از جیب خود خارج کنید. نکته آخر هم اینکه همواره دستمال کاغذی و پول خرد به همراه داشته باشید چرا که برای استفاده از اغلب سرویسهای عمومی ترکیه باید هزینه پرداخت کنید.

تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد که ترکیه جزو اولین کشورهایی است که ساخت و ساز را شروع کرد.
 
قبل از دهه 1990، همه بر این باور بودند که ساخت و سازهای بشری از زمانی شروع شد که انسان اولیه مشغول کشاورزی شد و از آن زمان ساخت سرپناهی برای خود را شروع کرد. با وجود این، وقتی باستان شناسان مکان باستانی گوبکلی تپه را در جنوب ترکیه کشف نمودند، این نظریه باطل فرض شد چون ویرانه های کشف شده شامل قدیمی ترین مگالیت های دنیا بودند که در حدود 2 هزار سال قبل و قبل از اینکه دوره کشاورزی شروع شود، ساخته شده بودند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان