۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بهترین پارک های استانبول ترکیه در تور استانبول
کد خبر: ۳۳۳۹۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

گردشگری؛

بهترین پارک های استانبول ترکیه در تور استانبول

پارک جنگلی «بیکوز» (Beykoz) در محله بیکوز در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. این پارک در زمان سلطان عبدالحمید دوم توسط یک معمار فرانسوی طراحی و اجرا شده است.

بهترین پارک های استانبول ترکیه در تور استانبول
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ گرچه زندگی در شهری وسیع همواره با رویارویی جمعیتی عظیم، ترافیک های پی در پی و آلودگی همراه است اما در عوض امکانات شهری قابل توجه نیز، دست آدمی را برای گریز از شهر و دیار و پناه بردنی همیشگی به کوه و جنگل و آغوش طبیعت سخت می کند.

اگر ساکن شهری وسیع و شلوغ هستید و از حجم اتفاقات شهری خسته شدید و دلتان قدری آرامش سبزگون خواست، کافیست خود را به یکی از پارک های وسیع شهر برسانید و به دور از دغدغه های شهری، هوای تمیز را نفس بکشید. اگر ساکن تهران باشید، ممکن است پل طبیعت و پارک جمشیدیه انتخاب های شما باشند و یا سری به پارک های تهران بزنید و خود را میهمان طبیعت سبز و رنگین شهر کنید.

اما اگر چند روزی است به استانبول سفر کردید و یا نه، ساکن این کلان شهر دوست داشتنی هستید و دیگر تاب مناظر شهری را ندارید، باید سری به پارک های استانبول در تور استانبول بزنید.

به گزارش سفر باتو ،در استانبول پارک ها و بوستان های کوچک و بزرگی به چشم می خورند که قدمت برخی به امپراتوری عثمانی بر می گردد و برخی همین تازگی ساخته شده اند. از آن جا که تعداد این پارک ها بسیار است، در اینجا در لیستی ۱۰ تایی به معرفی بهترین و محبوب ترین بوستان های استانبول می پردازیم و باقی آن ها را در لیستی دیگر به شما معرفی خواهیم کرد.

پارک گولهانه | Gülhane Park

پارک گولهانه یکی از پربازدیدترین پارک های شهر استانبول است که در بخش تاریخی این شهر قرار داشته و نام خود را از کلمه ای پارسی به امانت گرفته است. گولهانه زمانی سایبان رز و باغ سلطنتی کاخ توپکاپی بود و جلال و جبروتی امپراتوری وار داشت. این پارک همچنین یکی از قدیمی ترین و وسیع ترین پارک های شهری استانبول است که در آن باغات و بخش های مختلفی به چشم می خورد. جالب است بدانید که گولهانه همان کلمه «گلخانه» است که به صورت ترکی تلفظ می شود.

پارک تاریخی گولهانه در منطقه امینونو ( Eminonu ) استانبول و درست در کنار کاخ توپکاپی قرار دارد. ورودی جنوبی پارک به سوی کاخ توپکاپی‌ بوده و اتفاقا این ورودی یکی از بزرگترین دروازه های کاخ است. می توانید پس از بازدید از پارک گولهانه، به مجموعه موزه‌های باستان‌شناسی، مسجد ایا ایرنه و مسجد ایا صوفیه سر بزنید، چرا که فاصله بسیاری کمی از یک دیگر دارند.

در سال های اخیر تغییرات و بازسازی جالب توجهی در پارک گولهانه ایجاد شد که در طی آن بخش های قدیمی پارک، باغ وحش و فان فار حذف شدند و در نتیجه به درختان کهنسال و زیبای پارک اجازه خودنمایی داده شد. استخر بزرگ گولهانه نیز زیباسازی شده و شکلی امروزی به خودش گرفته است.

پارک امیرگان | Emirgan Park
پارک امیرگان با وسعت ۴۷۰,۰۰۰ متر مربع یکی از پارک های بزرگ شهر استانبول در آفر تور لحظه آخری استانبول است که به سبب گل های لاله رنگارنگش شهرت دارد و در آن طیف متنوعی از درخت کاج، سدروس، صنوبر، بید و لیمو به چشم می خورد. این پارک بر روی تپه ای در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته و با دیوارهایی احاطه شده است. درون این پارک زیبا دو تالاب جذاب و مصنوعی دیده می شود که در اطراف با بیش از ۱۲۰ گونه گیاهی زینت یافته اند.

قدمت پارک امیرگان به قرن ۱۷ میلادی بر می گردد که در این زمان به فرمانده ای از حکومت صفوی به نام امیر گون هان هدیه داده شد. نام این پارک در مرور زمان به امیرگان تغییر یافت. همچنین در طول زمان این پارک میان افراد مختلف دست به دست شد و بعدها در دهه ۱۹۳۰ به شهرداری استانبول هدیه داده شد.

علاوه بر گل ها و درختان جالب توجه، سه غرفه و عمارت چوبی به نام های عمارت زرد، صورتی و سفید در پارک امیرگان وجود دارد که یکی رستوران و دیگری کافه پارک هستند. مسیرهای پیاده روی و میزهای پیک نیک بسیار ، امیرگان را به یکی از بوستان های مورد علاقه مردم محلی بدل کرده است.

یکی از خاص ترین اتفاقات پارک امیرگان، جشنواره بین المللی گل لاله است که از سال ۲۰۰۵ هر ساله فرش رنگینی به امیرگان می افزاید و بسیاری را مجذوب خود می کند.

پارک ملی آلاداغلار - Aladağlar
پارک آلاداغلار ترکیه واقع در جنوب این کشور، در سال ۱۹۹۵ به عنوان پارک ملی تاسیس شد و این پارک زیبا از کوه‌های کوهستان آنتوریس تشکیل شده و زیبایی اش را به کوه های یر به فلک کشیده اش مدیون است . این پارک ملی بزرگ با وسعت بیش از ۵۵۰۰۰ هکتار و ارتفاع بالغ بر ۳۵۰۰ متر، از استان قصیر تا استان آدانا ترکیه کشیده شده است.

پارک ملی دریاچه بِیشهیر ترکیه - Beyşehir
دریاچه بیشهیر واقع در استان کنیا در مركز تركیه، به دلیل۱۴۰ گونه گیاهی، بیش از ۱۶ گونه ماهی آب شیرین و پرندگان آبی كه در دریاچه زندگی می‌كنند، مشهور است. برای بازدیدکنندگان، این پارک، مکان مناسبی برای کوهنوری، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان است. در این پارک می توانید چند روزی را در اردوگاه‌ و هتل‌ های واقع در شهر بیشهیر به راحتی سپری کنید.

پارک ملی نمروت داغی ترکیه - Nemrut Dağı
پارک نمروت با وجود کوهی به ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر، یکی از پارک های با اهمیت تاریخی ترکیه محسوب می شود. با بازدید از پارک نمروت ترکیه به قله کوه صعود کنید، شایهد چشم‌انداز مجسمه‌های مشهور تاریخی ترکیه باشید از یک مقبره سلطنتی است که قدمت آن به قرن اول قبل از میلاد می‌رسد بازدید کنید.

پارک جنگلی بیکوز
پارک جنگلی «بیکوز» (Beykoz) در محله بیکوز در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. این پارک در زمان سلطان عبدالحمید دوم توسط یک معمار فرانسوی طراحی و اجرا شده است. در محوطه پارک استخرها، ساختمان‌های قدیمی، سالن تئاتر و کافه رستوران‌هایی برای استفاده عموم وجود دارد. پارک بیکوز با مساحتی حدود ۶۹ جریب یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های منطقه آسیایی است. پارک بیکوز یکی از آسان‌ترین دسترسی‌ها با وسایل نقلیه عمومی را دارد. اگر از سمت اروپایی قصد سفر به پارک بیکوز را دارید از طریق اسکله‌های امینونو یا کاباتاش یا بشیکتاش می‌توانید به سمت آسیایی و پارک بیکوز بروید. همچنین اتوبوس‌هایی از مبدأ اسکودار شما را به پارک بیکوز می‌رسانند.

پارک میهراباد
پارک «میهراباد» (Mihrabad) با دید استثنایی از تنگه بسفر یکی از زیباترین پارک‌های قسمت آسیایی استانبول در تورهای استانبول است. پارک میهراباد با مساحت حدود ۶۱ جریب در محله Kanlıca با تنوع بالایی از پوشش گیاهی و کافه رستوران‌های بسیار با چشم‌انداز تنگه بسفر یکی از بهترین مکان‌های طبیعت‌گردی و استراحت کردن در دل طبیعت است. پارک میهراباد یکی از معدود نقاط استانبول است که چشم‌انداز پل سلطان محمد فاتیح بر تنگه بسفر را دارد.

برای رفتن به پارک میهراباد از سمت اروپایی می‌توانید از متروبوس‌هایی که از Zincirlikuyu به سمت آسیایی می‌روند استفاده کنید و در اولین ایستگاه پس از پل پیاده شوید. سپس اتوبوس‌های Beykoz-Üsküdar را سوار شوید و در ایستگاه Kanlıca پیاده شوید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان