۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین واردات از مرغ به سیمرغ رسید!
کد خبر: ۳۳۳۹۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۶:۴۷ ↗ لینک کوتاه

در سایه تدبیر دولت تدبیر وامید؛

واردات از مرغ به سیمرغ رسید!

هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجر یکی از مسائلی است که در سال‌های اخیر به موضوع بحث جدی میان مدیران برگزارکننده و اصحاب رسانه و مردم تبدیل شده است.

 واردات از مرغ به سیمرغ رسید!
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، جشنواره فیلم فجر در حالی به روزهای پایان خود نزدیک می‌شود که به روال همه سال‌های گذشته، هنوز عدد و رقم مشخصی برای برگزاری آن اعلام نشده است. طبق بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۴میلیارد تومان به‌صورت مستقیم برای این جشنواره تعیین شده که البته معلوم نیست آیا مبلغ دیگری از سایر ردیف‌ها یا از طریق جذب تبلیغات به این رویداد بزرگ فرهنگی کشور اختصاص خواهد یافت یا خیر.

طی سال‌های گذشته هزینه‌های این جشنواره با فراز و فرودهایی همراه بوده و حتی در بعضی مقاطع رشد۵۰درصدی را هم تجربه کرده است. اما خرداد سال جاری که هزینه‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۹۶ اعلام شد، کاهش ۷۵ درصدی هزینه‌ها نسبت به سال قبل آن و دلایل مطرح شده برای این کاهش نتوانست افکار عمومی را قانع کند و همچنان این سؤال باقیست که حذف کدام بخش‌ها از این جشنواره توانسته بود ۱۵ میلیارد از هزینه‌های آن را کاهش دهد.

هنوز در خصوص هزینه‌های امسال جشنواره هیچ مقام مسوولی صحبت به میان نیاورده است، اما ریخت و پاش‌هایی که در برخی از بخش‌های این جشنواره مشاهده می‌شود، نشان از هزینه هنگفت در برگزاری این جشنواره دارد.

یکی از موضوعاتی که در این شرایط نامناسب اقتصادی،‌ واکنش بسیاری از مردم را به همراه داشت،‌ واردات سیمرغ‌هایی است که قرار است به هنرمندان ایرانی در جشنواره ملی فیلم فجر اهدا شود. طبق اعلام مدیر اجرایی جشنواره، امکان تولید سیمرغ‌های جشنواره در ایران وجود نداشته و ساخت آن به یک کارگاه در دبی واگذار شده است.
واردات از مرغ به سیمرغ رسید!
به طور معمول، در جشنواره فیلم فجر حداقل ۳۰ سیمرغ به پرواز درمی‌آید که طبق اعلام مدیر اجرایی جشنواره هر سیمرغ حدود ۹۰۰ درهم امارات هزینه دارد که با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت هر سیمرغ حدود ۳میلیون تومان خرج برداشته است. اما زمانی که در خصوص هزینه‌های جشنواره فیلم فجر و ساخت سیمرغ‌های این جشنواره در خارج از کشور از دبیر این جشنواره سؤال شد، وی با اظهار بی‌اطلاعی، مسوول پاسخگویی به این سوال را فرد دیگری معرفی کرد.

حال باید یک روز دیگر منتظر ماند و هنگام اهدای جوایز دید که برگزارکنندگان این جشنواره به کدام استاندارد و کیفیت اشاره دارند که در شرایط فعلی کشور، واردات را به تولید داخلی ترجیح داده و سیمرغ‌های یک جشنواره ملی را از خارج وارد می‌کنند. همه این موضوعات در سالی رخ داده است که شعار آن تولید ملی و حمایت از کالای داخلی است.

 

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان