۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مردم، بزرگترین قدرت دفاعی کشور هستند/ در دوره شاه به تکنسین‌های ایرانی به چشم خدمه نگاه می‌شد
کد خبر: ۳۳۳۸۶۸ نویسنده: سرهنگ بهرامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۸:۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سابق سپاه امام حسن(ع) قزوین:

مردم، بزرگترین قدرت دفاعی کشور هستند/ در دوره شاه به تکنسین‌های ایرانی به چشم خدمه نگاه می‌شد

فرمانده سابق سپاه امام حسن(ع) قزوین گفت: ما اگر موشک و سلاح‌های پیشرفته داشته باشیم، اما از پشتیبانی مردم بی‌بهره باشیم، باز هم نمی‌توانیم بگوییم که از لحاظ دفاعی در سطح بالایی هستیم.

 مردم، بزرگترین قدرت دفاعی کشور هستند/ در دوره شاه به تکنسین‌های ایرانی به چشم خدمه نگاه می‌شد
سرهنگ داود بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه دفاعی کشور اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آمدنش پرچم به زمین افتاده اسلام را به اهتزاز درآورد که این خود بزرگ‌ترین توان و قدرت بوده و نشات گرفته از عنایت خداوند است.

وی افزود: امام راحل خواست تا شعله اسلام را که ضعیف شده بود، مجدد جان گرفته و شعله‌ور شود و به همه جهانیان نور و گرما ببخشد.

فرمانده نظامی قزوین بیان کرد: هرچه شعله اسلام برافروخته‌تر باشد مطمئنا می‌توانیم همه بیماران قدرت‌طلب جهان را که به شکل استکباری درصدد کسب قدرت هستند؛ را از بین ببریم.

وی عنوان کرد: در دوره پیش از انقلاب، شاید کشور ژاندارم منطقه بود و سلاح زیادی در اختیار داشت؛ اما بزرگترین عیب این بود که مستشاران نظامی باوجود درجات پایین‌تر در کشور مستقر بودند و به نیروهای داخلی حتی اجازه اپراتوری سیستم‌ها را نمی‌دادند.

بهرامی بیان کرد: به یاد دارم که در دوره پیش از انقلاب یکی از تکنسین‌های نیروی هوایی ایران در غیاب مستشار نظامی، تعمیر لازم را بر روی یکی از هواپیماها که برای پرواز مشکل داشت انجام داده و آن را آماده تیک‌آف کرد، اما مستشار خارجی به محض اطلاع از این امر برای تکنسین ایرانی درخواست توبیخ کرد که شما به چه حقی و با چه اجازه‌ای اقدام به این کار کردید.

وی عنوان کرد: وقتی کشور تا این حد در حقارت بود که در زمینه دفاعی حتی اجازه تفکر هم به نیروهای داخلی نمی‌دادند، بدون شک نمی‌توانستیم در زمینه دفاعی به پیشرفت دست یابیم.

فرمانده سابق سپاه امام حسن(ع) قزوین تصریح کرد: زمانی رشد و پیشرفت حاصل می‌شود که به نیروهای داخلی آن کشور اجازه ساخت یا تعمیر داده شود؛ درحالیکه در دوره شاه تکنسین‌های داخلی در ارتباط با بحث تعمیرات فقط به عنوان یک خدمه یا شاگرد مکانیک اجازه فعالیت داشتند و خلبانان ایرانی فقط یک اپراتور محض بودند.

وی اضافه کرد: اوایل انقلاب امام خمینی(ره) فرمودند که ما به این آهن پاره‌ها نیازی نداریم که این سخن موجب تعجب و شگفتی همگان بود، اما منظور امام راحل این بود که این ابزارها بدون حضور افراد توانمند و متخصص ارزشی ندارند.

بهرامی عنوان کرد: در واقع پس از پیروزی انقلاب مسیر رشد و پیشرفت برای کشور فراهم شده و نیروهای ایرانی در شرایطی قرار گرفتند که اجازه فکر کردن به آنها داده شد.

وی اضافه کرد: یکی از آیتم‌های تبدیل شدن به قدرت جهانی دستیابی به قدرت نظامی است؛ این در حالی است که اکنون در جهان، ابراستکبار وجود دارد که با زور و اجبار درصدد پیاده کردن اهداف خویش است، اما چیزی با عنوان ابرقدرت نداریم.

فرمانده نظامی قزوین تصریح کرد: برای تبدیل شدن به ابرقدرت جهانی اسلام باید دارای سه زاویه مثلث قدرت باشیم که نخستین مولفه داشتن قدرت نظامی است که مهمترین رکن دستیابی به آن برخورداری از نیروی انسانی قوی و متخصص است.

وی اضافه کرد: اگر ما مجهز به بالاترین هواپیماها، رادارها و سیستم‌های موشکی بوده؛ اما فاقد نیروی انسانی توانمند و باایمان باشیم، نمی‌توانیم با عنوان قدرت نظامی برتر در جهان مطرح شویم.

بهرامی بیان کرد: اکنون در بحث قدرت نظامی در جهان در جایگاه سیزدهم تا بیستم قرار داریم که این امر حاصل تدبیر و رهبری مقام معظم رهبری است که همواره به توان و قدرت جوانان و نیروهای داخلی تاکید دارند.

وی عنوان کرد: با توجه به ضرورت کسب قدرت دفاعی برای مقابله با تهدیدات دشمنان باید همه تلاش خود را برای افزایش قدرت کشور به کار بگیریم.

فرمانده سابق سپاه امام حسن(ع) قزوین عنوان کرد: نیروهای نظامی متخصص ایرانی در هر زمینه‌ای در سطح بالایی هستند و ساخت موشک جدید ایران در رده موشک‌های کروز با برد ۱۳۰۰کیلومتر با نقطه زنی دقیق کار بزرگی است که توسط نیروهای ایرانی انجام شد.

وی تصریح کرد: امروز جهانیان به اقتدار ایران اسلامی واقف شده و همه تلاش خود را به کار بستند تا انقلاب را از ما بگیرند و یاوه‌گویی‌های زیادی مبنی بر اینکه ملت ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن نخواهد گرفت، سردادند؛ البته خود به خوبی واقف بودند که این کار نشدنی است، اما همه تلاش خود را برای جامه عمل پوشاندن به نیات شوم خود به کار بستند.

بهرامی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه‌زدن به انقلاب و نظام تاکید کرد: آنها غافل از آن هستند که این انقلاب، انقلابی الهی است؛ ضمن اینکه مردم ایران بیش از مسئولین به این انقلاب اعتقاد دارند شاید حتی در این مسیر متحمل فشار و سختی زیادی هم شوند.

وی در ادامه گفت: معتقدم بزرگترین قدرت دفاعی این مملکت خود مردم هستند چراکه ما اگر موشک و سلاح‌های پیشرفته داشته باشیم، اما از پشتیبانی مردم بی‌بهره باشیم، باز هم نمی‌توانیم بگوییم که از لحاظ دفاعی در سطح بالایی هستیم.

این مسئول تصریح کرد: اگر دشمنان ایران اسلامی این قدرت دفاعی را در مردم نمی‌دیدند باز به ایران حمله می‌کردند، درحالیکه مردم ایران با پشتیبانی از رهبری خواستند تا این انقلاب به ثمر بنشیند و دین خدا پابرجا بماند.

وی بیان کرد: این انقلاب حاصل خون شهدایی است که از جان خود برای حفظ ارزش‌ها و دفاع از مرزهای این کشور گذشتند و بدون شک خونی که پای درخت انقلاب و نظام و دفاع از اسلام و ارزش‌ها برای رضای الهی ریخته شده، هرگز پایمال نمی‌شود.

بهرامی تصریح کرد: آمریکا و ایادیان آن بدانند که این انقلاب نه تنها سالگرد ۴۰ سالگی که چهارصد سالگی خود را نیز جشن خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: مردم در ضمیر ناخودآگاه خود به دفاع از انقلاب یقین و باور دارند و همین یقین در کنار تکیه بر قدرت لایزال الهی رمز موفقیت کشور است.

فرمانده سابق سپاه امام حسن(ع) قزوین درباره برخی سخنان درباره عدم نیاز کشور به گسترش حوزه دفاعی گفت: به نظر من این گونه تفکر که همین اندازه از رشد و توان دفاعی برای کشور کافی است نشان‌دهنده ضعف ایمان شخصی است که این سخن را بر زبان می‌آورد.

وی اضافه کرد: البته این سخن ناشی که ما دشمنی نداریم و یا اینکه دشمن از ما ضعیف‌تر است  یک خوش خیالی است و این خیال باطلی بوده و انسان نباید دشمن خود را کوچک بشمارد یا واقعا مدیر نیست؛ چون یک مدیر هرگز خواهان درجازدن نیست بلکه درصدد رشد روزافزون است یا اینکه جاهل و خوش خیال بوده و یا نفوذی دشمن است.

فرمانده نظامی قزوین در پایان با بیان اینکه اکنون از جهت قدرت دفاعی در سطح خوبی در جهان قرار داریم اما می‌خواهیم عالی‌ترین باشیم، گفت: زمانی می‌توانیم به قدرت دفاعی در سطح بالایی دست یابیم که در گام نخست قدرت ذهن خود را دفاعی کنیم و مردم و مسئولین با علم و باور به وجود دشمن، همه همت و تلاش خود را برای افزایش و تقویت قدرت دفاعی، امنیتی و نظامی به کار بگیرند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان