۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین امدادرسانی به ۱۵۸نفر گرفتار شده در برف و کولاک
کد خبر: ۳۳۳۷۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین اعلام کرد:

امدادرسانی به ۱۵۸نفر گرفتار شده در برف و کولاک

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ نفر در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی شده اند.

امدادرسانی به ۱۵۸نفر گرفتار شده در برف و کولاک
حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در 6عملیات خدمات امدادی ارائه کردند.

وی افزود: این عملیات‌ها شامل 2مورد حادثه جاده‌ای با 7نفر مصدوم بود که یک نفر به مرکز درمانی انتقال داده شد و 3نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین ابراز کرد: طی امدادرسانی به این عملیات‌ها 2مورد حادثه شهری رخ داد که منجر به انتقال 2مصدوم به مرکز درمانی شد، یکی از مصدومان  دچار شکستگی بینی شده بود و بانوی باردار از روستای کوچشمه رحیم آباد تاکستان به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی عنوان کرد: همچنین در 2عملیات برف و کولاک که در گردنه کوهین و مسیر قزوین الولک رخ داد نیز 158 نفر امدادرسانی شدند که 150نفر در گردنه کوهین و 8نفر دیگر نیز در محور قزوین-الولک در برف و کولاک گرفتار شده بودند.

هاشمی اذعان کرد: مهمترین حادثه طی شبانه روز گذشته نجات 8نفر از مرگ حتمی در مسیر قزوین-الولک بوده است که با اعزام تیم واکنش سریع به منطقه رهاسازی و به آغوش گرم خانواده باز گردانده شده اند.

وی ابراز کرد: با توجه به برف سنگین در محور قزوین-الولک 2خانواده 8 نفری در مسیر گرفتار شده بودند که با توجه به تماس با سامانه ندای امداد 112 تیم واکنش سریع استان سریعا به منطقه اعزام شدند.

این مسئول ادامه داد: به دلیل برف سنگین و مسدودبودن مسیر امکان انجام عملیات نبود، لذا بلافاصله طی هماهنگی با مدیریت بحران از اداره کل راه و شهرسازی درخواست یک دستگاه لودر به منظور پاکسازی و بازگشایی مسیر شد که پس از بازگشایی مسیر تیم واکنش سریع اقدام به رهاسازی و انتقال اعضای خانواده به محل امن کردند.

وی بیان کرد: 21نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 8 تیم خدمات امدادی یاد شده را ارائه کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان