۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عده‌ای به‌دنبال تلخ‌کردن ذائقه مردم در ۴۰سالگی انقلاب هستند
کد خبر: ۳۳۳۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ساعت: ۱۲:۱۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

عده‌ای به‌دنبال تلخ‌کردن ذائقه مردم در ۴۰سالگی انقلاب هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خدا نیامرزد عده‌ای را که در آغاز شروع چهل سالگی انقلاب برای کشور و مردم بحران‌سازی می‌کنند و مردم را روانه صف‌های طولانی گوشت و مرغ می‌کنند.

عده‌ای به‌دنبال تلخ‌کردن ذائقه مردم در ۴۰سالگی انقلاب هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(دوشنبه) در جلسه صمیمی پرسش و پاسخ با سربازان ارتش با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: در آیات قرآن و کلام شیعه و سنی روایات زیادی در باب امامت و ولایت عنوان شده و مبحث امامت در آیات قرآن از سوی خداوند بیان شده است.

وی افزود: در آیه 257 سوره بقره آمده است که ما باید تحت ولایت خداوند باشیم و غیر از این در هرفضایی که قرار داشته باشیم تحت ولایت طاغوت قرار داریم؛ یعنی ولی ما یا خداست یا طاغوت و راه سومی در پذیرش حاکمیت وجود ندارد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه استکبارجهانی، فرقه‌های ضاله، شیطان و حاکمان ظالم جزو مصادیق طاغوت به شمار می‌آیند، اذعان کرد: خداوند ولی کسانی است که ایمان آوردند و همواره آنها را از تاریکی‌ها به سمت نور هدایت و رهبری می‌کند و کسانی که طاغوت را انتخاب کرده‌اند از نور به سمت تاریکی‌ها خواهند رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: کسانی که خدا را انتخاب می‌کنند یک ولی دارند زیرا انبیا و امامان و ولی فقیه نیز در زیرمجموعه ولایت خدا قرار دارند، اما کافران دارای چند ولی هستند و هرکس را که پیروی کنند حکم ولی و سرپرست او را دارد.

وی گفت: در آیه 9 سوره شورا خداوند می‌فرماید؛ فقط خدا ولی شماست، پیامبر(ص) و امامان(ع) نیز نازل شده‌اند تا ولایت خداوند را اجرا کنند، همچنین در آیه 196 سوره اعراف آمده است؛ پیامبر(ص) می‌فرماید ولی من فقط خداست همانکه قرآن را نازل کرد و شایستگان را هدایت می‌کند.

عابدینی گفت: هرکسی این لیاقت را ندارد که خداوند "ولی" او باشد بلکه باید به یک بلوغ و رشد و فهمی برسد تا خداوند ولی او باشد، ما باید ظرفیت و شایستگی پذیرش ولی بودن خدا را در خود ایجاد کنیم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: مهندسی و ساختمان دین شبیه یک مخروطی است که در رأس آن ولایت خدا قرار دارد و توسط پیامبر(ص) و امامان و ولی فقیه اجرا می‌شود و بدنه این مخروط مردم هستند.
وی اضافه کرد: در آیه 67 سوره توبه انسان‌ها را به دو دسته مومن و منافق تقسیم می‌کند و می‌گوید؛ منافقین با یکدیگر همدل و متحد نیستند و مانند چوب‌های خشکی هستند که ریشه ندارند و ماندگار نخواهند بود، همانگونه که امروز منافقین به امریکا، فرانسه و انگلیس تکیه کرده‌اند و ریشه ندارند، این منافقین امر به بدی و منکر و نهی از خوبی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: مومنان در آیات قرآن اینگونه معرفی می‌شوند که این مومنین نسبت بهم ولایت دارند و با یکدیگر محبت و همدلی دارند، مومنان واقعی نسبت به وضعیت و شرایط مردم یمن، سوریه، عراق، غزه و بحرین احساس نگرانی دارند و دچار غیرت دینی می‌شوند.

عابدینی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند؛ اگر مسلمانی از خواب بیدار شود و هم و غم مسلمانان دیگر را نداشته باشد مسلمان نیست، هرکس از شما بشنود که غیرمسلمانی او را به کمک می‌طلبد و جواب او را ندهد این فرد مسلمان نیست." ما مسلمانان باید غم و نگرانی همه مسلمانان و مستضعفان جهان را داشته باشیم.

وی درباره جایگاه ولایت فقیه در قرآن کریم اذعان کرد: براساس آیات قرآن ما متوجه می‌شویم که نقشه دین براساس ولایت شکل گرفته است، در آیه 55 سوره مائده که درباره امیرمومنان(ع) و داستان انگشتر ایشان است، می‌خوانیم؛" إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ" در این آیه همه کلمات جمع ذکر شده یعنی هرکدام اگر جای امیرمومنان(ع) بودند این کار را می‌کردند یعنی این آیه به امام علی(ع) و فرزندان ایشان در جایگاه جانشینی ایشان اشاره دارد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در زمان کنونی که امام دوازدهم ما در غیبت به سر می‌برند، همان امامانی که سند وجودشان در قرآن کریم است در احادیث زیادی عنوان کرده‌اند که یک عالم جامع، فقیه و مجتهد می‌تواند در زمان غیبت به عنوان یک حاکم دینی قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی براساس آیات قرآن و روایات مستند از ائمه(ع) جایگاه ولایت فقیه را برای ما تعریف کرده است، بنابراین ما تبعیت از ولی فقیه را جزو مبانی دینی خود می‌دانیم.

وی گفت: امام باقر(ع) در نزد یکی از اصحابش به نام "زرراه" می‌فرمایند:"دین بر پنج ستون نماز، روزه، حج، زکات و ولایت استوار است،" پس از کلام امام، زرراه پرسید آیا جایگاه این پنج موضوع به یک اندازه است؟ امام در ادامه فرمودند؛ "ولایت از هر ستون دیگری مهمتر و پایه ستون‌های بعدی را می‌سازد اگر کسی نداند ولی او کیست و خود را با ولی هماهنگ نکند اگر همه شب‌ها نماز بخواند و همه روزهای سال روزه بدارد و هرساله حج برود و همه مال خود را در راه خدا انفاق کند در قیامت ذره‌ای ثواب نزد خدا نخواهد داشت زیرا این فرد اصلا اهل ایمان به حساب نمی‌آید."

عابدینی با اشاره به شرایط پیش از پیروزی انقلاب عنوان کرد: در دوران شاه خفقان به حدی بود که کتاب‌های امام خمینی(ره) به نام‌های دیگری منتشر می‌شد و مبارزان انقلابی برای مطالعه این کتاب‌ها را در اختیار یکدیگر قرار می‌دادند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: مدرسه فیضیه در سال 54 مورد حمله شدید نیروهای ساواک قرار گرفت و طلاب زیادی مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفتند و از مبارزان انقلابی با کابل‌های کلفت پذیرایی می‌کردند.

وی گفت: در یک دوره‌ای مدرسه فیضیه تمام جمهوری اسلامی در دوران شاهنشانی بود که پس از حادثه کشتار طلاب توسط عمال ساواک بسته شد و پس از 2 سال با حضور علمای همین مدرسه بازگشایی شد، اما با پیروزی انقلاب امروز چاردیواری انقلاب ایران، سوریه، یمن، بحرین، غزه، فلسطین، عراق، لبنان و تمام کشورهای آزادیخواه جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: پیش از انقلاب ایران توان حتی تولید یک اسلحه ساده را نداشت، اما امروز موشک‌های نقطه‌زن و موشک‌های دور بُرد اتاق تروریست‌های داعش را مورد هدف قرار می‌دهد.

عابدینی ابراز کرد: در دوره ای درصد تولید علم ایران در جهان بسیار کم بود اما امروز 2 درصد تولید علم را به خود اختصاص داده‌ایم، 11برابر میانگین سرعت تولید علم در جهان برای ایران است و جمعیت دانشجویی ما بیش از 4 میلیون دانشجو است و امروز دانشمندان ایران در جهان مطرح هستند.

وی یادآور شد: در عمران و آبادانی، بسیاری از مناطق شهری و روستایی ایران فاقد گاز، آب و برق بود، اما امروز دورترین نقاط کشور دارای امکانات زیرساختی است.

امام جمعه قزوین گفت: دستاوردهای انقلاب بسیار گسترده و زیاد است، خدا نیامرزد عده‌ای را که در آغاز شروع چهل سالگی انقلاب برای کشور و مردم بحران سازی می‌کنند و مردم را روانه صف گوشت و مرغ کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مسئول رده بالایی که در کاخ شاه جشن تولد می‌گیرد آیا با این اقدام خود از مردم ایران خجالت نکشید؟ در شرایط اقتصادی که مردم در گرفتاری معیشت به سر می‌برند این عده به دنبال تلخ کردن ذائقه مردم در 40سالگی انقلاب هستند، اما انقلاب ما پویا و زنده است و طی سالیان سال به حرکت خود ادامه می‌دهد و حساب متخلفان از انقلاب و شهدا جداست.

وی بیان کرد: امروز وظیفه همه ما داشتن رفتار دلسوزانه و بامحبت بایکدیگر است و در ادامه مسیر این انقلاب همه ما وظیفه وحدت و برادری باهم را داریم، زیرا ایمان دینی ما این وظیفه را برای ما قائل شده است.

عابدینی درباره روند پیروزی انقلاب گفت: مردم ایران با مشاهده ظلم شاه و سرکوبگری عمال حکومت پهلوی تحت هدایت و رهبری امام خمینی(ره) بیدار شدند و روی عقاید خود ایستادند و از صحبت‌های امام خود تبعیت کردند و از دشمن نترسیدند تا انقلاب پیروز شد.

وی در پایان درباره شخصیت و جایگاه مبارزاتی رهبر معظم انقلاب اذعان کرد: آیت الله خامنه ای از دوران جوانی خود در صحنه مبارزه حضور داشتند، مسجد "کرامت" یکی از پایگاه‌های مهم فعالیت ایشان بود که با برگزاری جلسات تفسیر قرآن، بسیاری از مبارزان انقلابی را پرورش دادند و از مبارزه نترسیدند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان