۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه‌ها استخراج شود
کد خبر: ۳۳۳۷۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی دفاع‌مقدس قزوین:

صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه‌ها استخراج شود

رئیس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی دفاع مقدس قزوین گفت: صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه‌ها استخراج شود و این اطلاعات را باید از بستگان و خانواده‌ها و دوستان شهدا جمع آوری شود.

صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه‌ها استخراج شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ همایش نقش ملی رزمندگان استان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

سردار کبیری، در این مراسم اظهار کرد: همه شهدا گرانقدرند اما چهره شهیدان قزوین همچون شهید سرلشکر بابایی، شهید لشکری و شهید حسن‌پور و مرحوم سید آزادگان علی اکبر ابوترابی و دیگر شهدای شاخص منطقه غرب کشور ممتاز است.

وی افزود: هدف از برگزاری همایش تکرار بیانات مقام رهبری است که اگر با دقت با آنها گوش کنیم هدف همایش را مشخص می‌کند که در واقع اطاعت از رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری است.

این مسئول تصریح کرد: این همایش صرفا در راستای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده، بیاناتی که اگر به آنها دقت کنیم فلسفه برگزاری همایش‌های این چنینی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما رسالت و مسئولیتی برعهده داریم و مقام رهبری با شفافیت کامل وظیفه تک تک ما را برجسته و مشخص کردند.

کبیری بیان کرد: مقام معظم رهبری بر خاطره‌نویسی و بیان خاطرات رزمندگان و شهدا برای مرزبانی و احیای ارزش‌های دفاع مقدس برای جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس توسط دشمنان تاکید کردند.

وی تاکید کرد: هر رزمنده و خانواده شهیدی صندوقچه‌ای از خاطرات است که باید آن را بازگشایی کنیم.

رئیس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی دفاع‌مقدس قزوین عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری فرماندهان دفاع مقدس قهرمان و ذخیره ملی هستند و همچنین اعلام خطر می‌کنند که اگر جنگ را ما روایت نکنید دشمن آنطور که خودش می‌خواهد روایت می‌کند، لذا ما باید احساس وظیفه کنیم.

وی اضافه کرد: استان قزوین قدم‌هایی در این زمینه برداشته و یادواره‌های شهدا برای همه اقشار برگزار شده، همچنین 8یادمان ساخته شد و تعدادی هم در حال ساخت است.

این مسئول گفت: 5اجلاسیه در کنگره شهدای استان برگزار شد که در سطح کشور بی‌نظیر بود.

رئیس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس قزوین بیان کرد: جمع آوری آثار شهدا انجام شده و کارهای تحقیقی و پژوهشی متعدی انجام شد، همچنین پروژهش‌های تحقیقی، مستندسازی طراحی شده که بسیاری در دست اقدام است و کتاب‌های متعددی بناست که نوشته شود.

وی تصریح کرد: صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه‌ها استخراج شود و این اطلاعات را باید از بستگان و خانواده‌ها و دوستان شهدا جمع آوری شود.

کبیری در پایان گفت: شهدای مدافع حرم با تأسی از 8سال دوران دفاع مقدس پا به عرصه مقاومت گذاشتند و این حماسه‌های تاریخ‌ساز را خلق کردند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان