۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین از جاده‌های محال تا آزادراه‌هایی به سمت شمال/ روستاهایی که از نعمت راه آسفالته محروم بودند
کد خبر: ۳۳۳۷۶۲ نویسنده: مسعود حق لطفی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

گذری بر دستاوردهای ۴۰ ساله حوزه راه و شهرسازی؛

از جاده‌های محال تا آزادراه‌هایی به سمت شمال/ روستاهایی که از نعمت راه آسفالته محروم بودند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: احداث و آسفالت ۳ هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و راه روستایی و همچنین ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی و خدمات روبنایی بخشی از خدمات اجرایی انقلاب در این سال ها بوده است.

از جاده‌های محال تا آزادراه‌هایی به سمت شمال/ روستاهایی که از نعمت راه آسفالته محروم بودند
مسعود حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  با اشاره به اقدامات 40 ساله نظام در حوزه راه و شهرسازی در استان اظهار کرد: آسفالت 2660 کیلومتر راه روستایی در استان، بهره‌مندی بیش از 1000روستا از نعمت راهِ آسفالته را در پی داشته است در حالی که پیش از انقلاب راه روستایی آسفالته در استان وجود نداشت.

وی اضافه کرد: همچنین با ساخت 315کیلومتر بزرگراه در استان قزوین و توسعه آزادراه‌های استان از 55کیلومتر در سال 57 به 218کیلومتر در سال جاری، توانستیم رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص دهیم.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: توسعه و شکوفایی راه‌ها در هر کشوری، موجب توسعه و رشد حمل و نقل و در نتیجه توسعه اقتصادی و دست یافتن به توسعه پایدار است.

وی گفت: در همین راستا آغاز عملیات دو پروژه راهسازی با ابعاد ملی در محورهای قزوین – الموت – تنکابن و قزوین – رحیم آباد – کلاچای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که با احداث آنها شاهد نتایج بسیار قابل توجهی در افزایش ایمنی راه‌ها، تسهیل در سفر، کاهش طول مسیر، صرفه جویی در مصرف سوخت و توسعه صنعت گردشگری در استان به ویژه منطقه الموت خواهیم بود.

حق لطفی با اشاره به لزوم قرار گرفتن در چرخه حمل و نقل بین المللی و استفاده از موقعیت ممتاز قزوین در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، عنوان کرد: احداث راه‌آهن قزوین-رشت به طول 205 کیلومتر که بخش مهمی از کریدور ارتباطی شمال به جنوب بین المللی است و همچنین آغاز عملیات 2 خطه کردن راه آهن تهران - قزوین – زنجان از جمله موضوعات مورد پیگیری در وزارت راه و شهرسازی است.

وی ریل پایه و حمل و نقل ریلی به عنوان ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین سیستم‌های حمل و نقلی در اولویت برنامه‌های کشور قرار دارد، اظهار کرد: در همین راستا قزوین به عنوان پایلوت کشوری در شهرهای میان مقیاس برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) انتخاب شده و هم اکنون موضوعات آن به محوریت حمل و نقلی ریلی و همگانی در دست پیگیری است.

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به خدمات انقلاب در حوزه مسکن نیز عنوان کرد: عملیات ساخت و تکمیل 58هزار واحد مسکن مهر برای سکونت اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته که بیش از 52هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده و مابقی آن نیز به غیر از واحدهای دارای موضوعات قضایی، تا پایان شهریور سال آینده تکمیل خواهند شد.

وی اذعان کرد: ساخت و بهره برداری از 154 پروژه‌ی ساختمانی و تاسیسات دولتی و عمومی با کاربری‌های اداری، فرهنگی، ورزشی، درمانی، انتظامی و آموزشی توسط اداره کل راه و شهرسازی طی این سال‌ها در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

این مسئول افزود: برای ایجاد ملزومات ارتقای کیفیت زندگی شهری در پروژه‌های مسکن مهر استان نیز عملیات ساخت و تکمیل 50باب خدمات روبنایی در سایت مسکن مهر استان شامل مسجد، مدرسه، درمانگاه، سالن ورزشی، فضای سبز، کلانتری در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون ماده 5 استان در ادامه عنوان کرد: با توجه به رویکرد حفظ محیط زیست و تحقق اهداف توسعه پایدار در کشور، تهیه طرح‌های بالادستی و کلان مقیاس در اولویت این اداره کل قرار گرفته که در این بخش جزو استان‌های پیشروی کشور بوده ایم.

حق لطفی اضافه کرد: تهیه‌ی طرح‌های جامع و تفصیلی برای همه شهرهای استان، تهیه دستور کار 21 محلی به عنوان اولین شهر در کشور و تصویب در ستاد ملی بازآفرینی به عنوان الگوی قابل بهره برداری برای سایر شهرها، تهیه‌ی طرح مجموع شهری قزوین به عنوان ششمین شهر کشور، طرح مطالعاتی CDS قزوین و طرح‌هایی دیگری از این دست که می‌تواند الگوهای قابل اتکایی برای دست یافتن به آرمان‌های بهبود کیفیت زندگی باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان