۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اختتامیه "چله آفتاب" برگزار می‌شود/ ارسال ۱۳۰ اثر به دبیرخانه
کد خبر: ۳۳۳۷۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۳:۴۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین:

اختتامیه "چله آفتاب" برگزار می‌شود/ ارسال ۱۳۰ اثر به دبیرخانه

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین گفت: با انتشار فراخوان "چله آفتاب" تاکنون بیش از ۱۳۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و یکی از نکات قابل توجه این همایش مشارکت بالای بانوان شاعر بود.

اختتامیه "چله آفتاب" برگزار می‌شود/ ارسال ۱۳۰ اثر به دبیرخانه
علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ درباره برگزاری همایش "چله آفتاب" اظهار کرد: فراخوان این کنگره در محورهایی چون دستاوردهای انقلاب اسلامی، اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی (یکی از قدرت‌های برتر دنیا)، استقلال و بستن راه سلطه زورگویان، تبدیل نظام طاغوتی به نظام مردم‌سالار، امنیت و اِشراف اطلاعاتی با وجود توطئه‌های فراوان، قدرت نرم و نفوذ انقلاب اسلامی در قلب‌های آزادی‌خواهان جهان منتشر شد.

وی افزود: الهام‌بخش بودن انقلاب در منطقه و جهان و امیدبخشی به مستضعفان عالم، عزت ‌بخشی به شیعه در جهان و شناساندن فرهنگ امام و امت در جهان، تضعیف جریانات تکفیری و جلوگیری از قدرت گرفتن آن‌ها، ایجاد موج اسلام ‌خواهی و توجه دادن جهان به اسلام و معنویت، زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و به چالش کشیدن تمدن غرب تربیت نسل جوان مومن انقلابی از دیگر محورهای این کنگره بود.

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین اذعان کرد: ارتقای معنوی جوانان و حضور پرشور آنها در احیای شعائر اسلامی، هویت ‌بخشی و ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری ملی، فراهم کردن شرایط بروز استعدادها و شکوفایی آن، پیشرفت‌های علمی، محرومیت‌زدایی و توزیع امکانات در اقصی نقاط ایران و ارتقای جایگاه زنان و مادران و ارائه الگوی زن مسلمان به جهان از دیگر محورهایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی اعلام کرد: با انتشار فراخوان "چله آفتاب" تاکنون بیش از 130 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و یکی از نکات قابل توجه این همایش مشارکت بالای بانوان شاعر بود.

این مسئول بیان کرد: در این کنگره آثار شاعران جوان از شهرهایی چون آبیک، شال، بوئین زهرا، محمدیه و قزوین بامحوریت انقلاب اسلامی و دهه فجر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی گفت: میانگین سنی شعرایی که در این دوره شرکت کردند بین 20 تا 35 سال است، جوانانی که انقلاب را ندیده اند اما دامنه نفوذ انقلاب به میزانی بوده که این جوانان احساس کردند که باید در این حوزه قلم بزنند.

جلیلوند ابراز کرد: یکی دیگر از نکات ارزنده این همایش استعدادیابی از شهرستان‌های مختلف برای شناخت شاعران جوان است که آثار خوبی از شهرهای مختلف استان به دبیرخانه ارسال شد.

وی عنوان کرد: اختتامیه "چله آفتاب" امشب ساعت 18:30 در سالن شهید بهشتی در خیابان رسالت قزوین با حضور میهمان ویژه آقای "هادی جانفدا" از شاعران مجمع اهل بیت تهران برگزار می‌شود.

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین اذعان کرد: نماینده ولی فقیه در استان قزوین و عباس کاظمی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین جزو دیگر میهمانان این برنامه هستند.

وی در پایان گفت: در اختتامیه "چله آفتاب" از همایون ثقفی" یکی از پیشکسوتان شعر انقلاب استان قزوین تقدیر به عمل می‌آید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان