۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خط تولید شیشه "فوق‌شفاف فلوت ایرانی" راه‌اندازی شد
کد خبر: ۳۳۳۷۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

برای اولین بار در ایران؛

خط تولید شیشه "فوق‌شفاف فلوت ایرانی" راه‌اندازی شد

راه اندازی خط تولید این شرکت ایران را جزو ۱۰کشوری قرار می‌دهد که در جهان موفق به تولید شیشه فوق شفاف فلوت شده است.

خط تولید شیشه "فوق‌شفاف فلوت ایرانی" راه‌اندازی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در مراسمی با حضور داود محمدی رئیس کمیسسیون اصل 90 مجلس و بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس از اولین خط تولید شیشه فوق شفاف فلوت ایرانی در کارخانه شیشه قزوین_ فارسجین رونمایی شد.

این شیشه برای اولین بار در ایران و به طور انحصاری با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در قزوین تولید شده است.

داود محمدی در این مراسم اظهار می‌کند: ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف همچون دفاع، نانو تکنولوژی، علوم ماهواره‌ای و هسته‌ای در قله منطقه و اوج قرار گرفته و این پیشرفت‌ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه می‌دهد: ما برابر سند چشم انداز در برخی حوزه‌ها جلوتر از افق سند حرکت کردیم، اما در بخش اقتصاد و اشتغال در بین 170کشور دنیا در رتبه 124و در بین 25کشور منطقه نیز از رتبه 18برخورداریم که قابل قبول نیست.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز می‌کند: حمایت از تولید داخلی و تلاش در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی که بر ستون تولید داخلی استوار است فعالیت‌های مفیدی است که به پیشرفت در حوزه اقتصاد کمک می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: تولیداتی همچون شیشه فلوت ایرانی به پیشرفت در اقتصاد کمک می‌کند، درواقع امروز مشکلات باتکیه بر تولید حل می‌شود، بنابراین پافشاری بر تولید و رفع موانع توسط دولت‌مردان در این راستا مفید است.

این مقام مسئول عنوان می‌کند: درخواست تولیدکنندگان بسیار ایده‌آل و اندک است و انتظار همه از دولت تسهیل است، بنابراین خواسته به حقی است و وظیفه دولت نیز برطرف کردن این نیازهاست.

وی می‌گوید: اعتماد و باور به بخش خصوصی بخشی از مشکلات حوزه اقتصاد را حل می‌کند، در مجلس تاجایی که امکان پذیر است این موضوع بررسی شده است.

بهمن طاهرخانی در ادامه این افتتاحیه اظهار می‌کند: نقطه عطف ما در بودجه و هزینه‌های کشور نفت است که ثروت ذاتی نیست، نفت موهبت الهی است که امروز از آن به صورت تصنعی استفاده و در کشور خلق پول می‌کنیم.

وی ادامه می‌دهد: تکیه بر اقتصاد نفتی مشکلاتی را به دنبال دارد و ممکن است هر لحظه راه اقتصادی بسته شود، اما ایرانی‌ها در مباحث بین المللی در زمینه‌های مختلف پیشرفت دارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز می‌کند: تاثیرگذاری ایران در حل مشکلات و مسائل بین المللی غیرقابل انکار است، اما اقتصاد و صنعت پاشنه آشیل کشور است و ما به معنای واقعی کلمه مولد ثروت نیستیم.

وی ادامه می‌دهد: راهی که بتوان با آن مولد واقعی ثروت شد و درآمد ناخالص و خالص ملی را افزایش داد، توجه به بخش صنعت و اقتصاد است، توسعه صنعت و بومی سازی آن یکی از راه‌های پیشرفت اقتصادی است.

این مسئول عنوان می‌کند: هم اکنون نمی‌توانیم معیشت و هجمه‌های زیاد برای کار به دفاتر نمایندگان مجلس را تامین کنیم، بنابراین باید دنبال تولید بود، فراهم ساختن موقعیت و شرایط برای صاحبان صنایع در این راستا راهگشا است.

وی ادامه می‌دهد: در برنامه ریزی‌های مجلس باید بتوانیم چالش‌های فراروی صنعت را برآورده کنیم تا ایرانی سربلند و مردمی با روحیه داشته باشیم.

در ادامه این برنامه خسرو منظوری اظهار می‌کند: کارخانه شیشه قزوین در سال 1344 در نزدیکی قزوین بنیانگذاری شد، کارخانه فلوت در سال 1383 کلنگ زنی و در سال 88به بهره برداری رسید.

وی ادامه می‌دهد: محصول شیشه اتومبیلی و محصول شیشه فلوت از محصولاتی است که با کیفیت و تکنولوژی پیشرفته عرضه می‌شود و از خروج 50میلیون دلار در سال جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت شیشه قزوین ابراز می‌کند: تولید شیشه سبز اتومبیلی نیازهای کیفی سطح بالا را تامین می‌کند، محصول جدید شرکت، از اکسید آهن بسیار پایینی برخوردار است که شفافیت، زیبایی و نور بالایی را دارد.

وی اضافه می‌گوید: استفاده از مشخصه‌ها و تکنولوژی خاص در تولید شیشه فوق شفاف وین وایت به گونه‌ای است، تعداد محدودی موفق به تولید آن هستند و شرایط سختی به مجموعه وارد کرده اما برای کارکنان این عرصه افتخار است.

نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار می‌کند: راه اندازی خط تولید این شرکت ایران را جزو 10کشوری  قرار می‌دهد که در جهان موفق به تولید شیشه فوق شفاف فلوت شده است.

وی ادامه می‌دهد: این شرکت با 1500نیرو به طور مستقیم تنها تولیدکننده شیشه اتومبیلی در کشور است، اما به دلیل رکود در بازار اتومبیل باعث قرار گرفتن تولید سایر محصولات در دستور کار می‌شود تا روند کار را در بازار ادامه دهیم.

مدیر روابط عمومی شرکت شیشه قزوین عنوان می‌کند: در این خط تولید از تکنولوژی پکینتن انگلستان استفاده می‌شود، طراحی با بهره بردن از تکنولوزی انگلیسی بوده و به دست مهندسین ایرانی نصب و راه اندازی شده است.

وی ادامه می‌دهد:1500تن انواع شیشه اتومبیل و ساختمانی در سال در شرکت تولید می‌شود و برای این خط تولید حدود 1000ساعت فعالیت انجام شده و سعی شده از منابع داخلی استفاده شود که شرکت کاوه بیشترین همکاری را داشته است.

این مسئول ابراز می‌کند: مواد مصرفی این شرکت از معادن داخلی تامین می‌شود، در سال 96 نیز بزرگترین صادر کننده استان شناخته شد و باتوجه به نوع کیفیت محصول به عمده کشورهای همسایه صادرات داریم.

وی اضافه می‌کند: کیفیت در نوع تولید از مهمترین ویژگی‌های این محصول است که وابسته به نوع تکنولوژی شیشه است، بیشتر تولیدات غیر اتومبیل نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

نجفی در پایان می‌گوید: شرکت‌های استخراج مواد اولیه، آرایش مواد، تولید شیشه فلوت فارسجین، واحد صنایع جانبی و شیشه‌های دوجداره، ضد سرقت، لمینیت از شرکت‌های ما هستند.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان