۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برجام و FATF کشور را از پیشرفت بازمی‌دارد/ انقلاب نکردیم که مسئولان در کاخ شاه جشن تولد بگیرند
کد خبر: ۳۳۳۷۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

برجام و FATF کشور را از پیشرفت بازمی‌دارد/ انقلاب نکردیم که مسئولان در کاخ شاه جشن تولد بگیرند

امام جمعه قزوین گفت: متأسفانه می شنویم معاون رییس جمهور در یکی از کاخ های شاه جشن تولد برگزار می کند در حالی که مردم در گرفتاری های خودشان در گیر هستند.

برجام و FATF کشور را از پیشرفت بازمی‌دارد/ انقلاب نکردیم که مسئولان در کاخ شاه جشن تولد بگیرند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‎الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌ شود، اظهار کرد: از خدا می خواهیم قدردان نعمت های الهی، نعمت ولایت و نعمت انقلاب اسلامی باشیم و قدر فداکاران، ایثارگران، مبارزان و شکنجه دیده ها و به شهادت رسیده ها برای پیروزی انقلاب اسلامی را بدانیم.

وی تصریح کرد: کسانی که مظلومانه در سیاه چاله های زندان های طاغوت، بعد از تحمل سختی ها شربت شهادت نوشیدند و یا بعدها به رحمت خدا رفتند به گردن ما حق دارند و حقشان زمانی ادا می شود که انقلاب را بشناسیم و با همه وجود برای پایداری و صدور انقلاب پای کار باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: 12 بهمن روزی است که امام خمینی (ره) از تبعید بازگشتند و آن کسی که امام را تبعید کرده بود، آواره شد و حتی اربابانش او را نمی پذیرفتند و آنقدر خداوند به امام و امّت عزت و اقتدار بخشیده بود که آمریکایی ها و اروپایی ها سختشان بود تا نوکر خود را بپذیرند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: سخنگوی کاخ سفید در دوران انقلاب اسلامی در یکی از کشورها با شاه ملاقات می کند و در خاطرات خود می نویسد من برای ضعف و بیچارگی این آدم تعجب کردم؛ کسی که پادشاه مملکتی بوده وقتی به او گفتم ما در آمریکا خانه ای می دهیم که تو بیایی آنجا زندگی کنی بسیار خوشحال شد اما همان را هم به او ندادند.

وی ابراز کرد: شاه بعدها کنار فراعنه مصر رفت و با آنها هم جهنمی شد و این سرنوشت و عاقبت شاه ستمکار ایران بود. اگر وقایع انقلاب را بفهمیم، بسیاری از آیات قرآن و آیات الهی را نیز می توانیم درک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: زمانی که امام راحل در فرانسه حضور داشتند از همانجا دولت موقت را تشکیل دادند، البته پیشنهادات زیادی برای ریاست این دولت موقت به امام راحل داده شد، بعدها امام خمینی(ره) فرمودند که من با نخست وزیری این شخص موافق نبودم، چراکه با ریاست جمهوری اولین رییس جمهوری که معرفی شد هم موافق نبودم، اما امام به خواسته اطرافیان خود در پذیرش این دوشخص احترام گذاشت البته شاید مصلحت نظام ما در آن زمان اینگونه بود.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: شاید روز اول انقلاب که تازه نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته بود، یک نیروی مسلمان انقلابی و واقعی و مکتبی مثل شهید رجایی انتخاب می شد، ممکن بود جنگ تحمیلی همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلابی شکل می گرفت و گرفتاری های بیشتری به کشور تحمیل می شد.

وی عنوان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، کشور برای مقابله با این حجم از توطئه های دشمنان آماده نبود، بسیج و سپاه مقتدر و ارتش توانمندی وجود نداشت، اما شاید تدبیر خدای متعال این بود دل دشمن به حضور منافقانی چون بنی صدر و در جایگاه ریاست جمهوری خوش باشد و از طریق نفوذ امثالی چون بازرگان، بنی صدر و امیر انتظام می توانند کار انقلاب را تمام کنند.

عابدینی ادامه داد: دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب به چند منافق دلخوش شد و در خیالات خود نابودی انقلاب را در سر داشت، اما امام راحل بسیج و سپاه مقتدر را به وجود آوردند و نیروهای انقلابی و ارتش را ساماندهی و بازسازی کردند، در این شرایط نیروهای انقلابی به میدان آمدند و در دوران هشت ساله دفاع مقدس ما از عهده استکبار جهانی و هم پیمانان شرقی و غربی برآمدیم.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به ورود امام در ۱۲بهمن ۱۳۵۷ به کشور بیان کرد: در آن دوران پیش از ورود امام خمینی(ره) به کشور دوستان و دشمنان ورود امام را به کشور صلاح نمی دانستند، یاران ایشان نگران حفظ سلامت امام بودند و دشمنان هم گمان می کردند با ورود امام وضعیت آنها وخیم می شود بنابراین اعلام می کردند شرایط برای ورود ایشان به کشور مناسب نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دوست و دشمن با آمدن امام خمینی (ره) مخالف بودند ولی امام می فرمودند من فکر می کردم که باید بروم و این نور و تقوای الهی و بصیرت درونی بود که در وجود امام نور افشانی می کرد و همه می دانیم که اگر امام در 12 بهمن نمی آمد، مملکت ما شرایطی مثل بحرین پیدا می کرد و انقلاب به نتیجه نمی رسید.

وی تصریح کرد: امام آمد و جمعیت انبوهی در استقبال ایشان حضور یافتند و آن چه که در تاریخ و در تصاویر مشاهده می کنیم هیچگاه نمی تواند عظمت حضور مردم و استقبال از امام را نشان دهد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: کیلومترها جمعیت فشرده ای به استقبال امام آمده بودند و این مسافت مملو از جمعیت بود و با همه عاطفه، احساس، ایمان و انتظار از ایشان استقبال کردند.

عابدینی ابراز کرد: اربعین برای حمایت از قیام جهانی است، صدور انقلاب برای قیام جهانی است، حمایت از لبنان و غزه، یمن، سوریه، عراق و مقاومت اسلامی برای این است که می خواهیم بگوییم ما ظلم های زیادی دیده ایم اما خسته نیستیم و در مسیر حمایت از حق، استوار ایستاده ایم تا انقلاب به نتایج بزرگ و پیروزی های شگفت انگیز پس از این برسد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند من دولت تعیین می کنم و توی دهن این دولت می زنم، من دولت تعیین می کنم و من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم و با آمدن امام حق آمد و باطل برچیده شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پیمان ها و لوایحی مانند FATF و برجام که غربی ها می نویسند و غرب زده ها نیز در مقابل غربی ها بی لیاقتی نشان می دهند و نا همخوانی و ناسازگاریشان را با ملت و انقلاب نشان می دهند، بدانند که این لوایح هیچگاه باعث پیشرفت ملت ما نشده و نخواهد شد، بلکه جلوی پیشرفت ما را سد می کند و با اعتقادات دینی، معیارهای انقلابی، عقل، منطق و منافع ملت و کشور سر جنگ دارد و ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم انقلاب توسط غرب زدگان به این آفت ها وبلاها مبتلا شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امریکایی ها نمونه های پیشرفته ای را از ابتدای پیروزی ملت ایران برای سرنگونی انقلاب ما به کار بردند، حضور جریان لیبرالیسم با سرکارآمدن دولت موقت توسط بنی صدر یکی از این اقدامات برای سرنگونی انقلاب نوپای ایران بود، جریان نفاق و ترور با حضور منافقین و مجاهدین خلق که منجر به ترور ۱۷هزار نیروهای انقلابی و بزرگان کشور شد.

امام جمعه قزوین افزود: به راه انداختن فتنه های مذهبی و قومیتی یکی دیگر از توطئه های دشمن بود، در خوزستان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و کردستان به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم ایران بودند، راه اندازی کودتاهای مختلف و جنگ هشت ساله تحمیلی، تدارک جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از جمله این دشمنی هاست.

وی ادامه داد: تحریم های مختلف و جنگ اقتصادی که امروز کشور با آن دست و پنچه نرم می کند حاصل توطئه دشمنان و بی تدبیری غرب زدگان داخلی است که همه این اتفاقات رقم خورد تا این انقلاب به ۴۰ سالگی خود نرسد، اما به لطف خدای متعال و پشتیبانی ملت ایران، با وجود همه سختی ها این انقلاب محکم سرجای خود باقی مانده است.

عابدینی اذعان کرد: کسانی که قصد دارند ملت ایران را به گرسنگی بکشانند تا از دین و اعتقاداتمان برگردانند کور خوانده اند، ما از عوامل این گرانی ها و بی لیاقتی های مدیریتی باخبر هستیم، استکبار جهانی نوع پیشرفته تر این حیله ها و نیرنگ ها را در ونزوئلا اعمال می کند و فرد خودخوانده ای را به عنوان ریاست جمهوری برای این کشور معرفی کرده و شبیه فتنه سال ۸۸ ایران به دنبال سرنگونی رئیس جمهور قانونی این کشور هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: سران امریکایی قصد دارند منطقه امریکای لاتین را از نفوذ ایران و برخی کشورهای قدرتمند و اقتصادی بازدارند و مانع حضور کشورهای اسلامی و قدرتمند اقتصادی در این منطقه شوند.

وی یادآور شد: امریکای لاتین با حضور ونزوئلا ۱۶کشور را درخود جای داده است و از حدود شانزده سال گذشته تا به امروز ۱۶۲ کودتا در این کشورها رخ داده است که عامل اکثر این کودتاها امریکا بود، البته هیچ زمانی این اتفاقات به نتیجه نرسیده، زیرا امریکا درحال افول است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: امروز سران امریکا به خوبی درحال مشاهده افول و شکست خود هستند، انقلاب اسلامی با مقاومت در منطقه سرعت افول امریکا را افزایش داده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز قدرت بزرگ جهان با ام القرایی ایران اسلامی درحال مهندسی است و این مرکزیت درحال ایجاد شدن است، البته ما شبیه مستکبران عمل نمی کنیم که به سلاح و سرنیزه و ظلم متکی باشیم بلکه به ایمان و مردم و عدالت خواهی تکیه می کنیم.

وی اذعان کرد: درغرب به دنبال چپاول ملت های جهان هستند تا خودشان ماندگار بمانند، اما در نگاه انقلاب ما از دانشگاه زهرایی یاد گرفته است که «الجار، ثم الدار»، یعنی باید به فکر مستضعفان و محرومان جهان باشیم.

خطیب جمعه قزوین تأکید کرد: ما با فرهنگی به میدان می آییم که در آن گفته می شود اول همسایه بعداً خودمان و این فرهنگ، فرهنگ پیروز جهان است و با ظهور امام زمان (عج) کامل می شود و جهان را از سیطره شیاطین می رهاند.

وی با تأکید بر اینکه معیشت مردم باید به صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: گاهی مسائلی را ما از رییس جمهور و وزرا می شنویم که مسائل اصلی نیست بلکه مسائل حاشیه ای است و باید آن را کنار بگذارند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: یکی از مسائل مهم مردم، تهیه نان، گوشت، تغذیه و مایحتاج ضروری مردم و اشتغال جوانان و وضعیت بازار است و باید مورد توجه رئیس جمهور، وزرا و دست اندرکاران باشد و همه حاشیه ها را باید کنار بگذارند و به وضعیت زندگی مردم توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: متأسفانه می شنویم معاون رییس جمهور در یکی از کاخ های شاه جشن تولد برگزار می کند در حالی که مردم در گرفتاری های خودشان در گیر هستند؛ شما به جای اینکه جشن تولد برگزار کنید بروید و صف گوشت را ببینید و مشکل آن را حل کنید، جلوی قاچاق گوشت را بگیرید، برای حل مشکلات مردم وقت بگذارید، آنقدر وقت اضافه دارید که جشن تولد بگیرید؟!

وی اضافه کرد: اگر می خواستیم مسئولان ما در کاخ ها جشن تولد بگیرند که همان شاه بود، چرا آنها را از مملکت بیرون کردیم؟ آنها لیاقت مردم، مملکت و اسلام را نداشتند و اگر شما نیز مانند آنها رفتار کنید بی لیاقتی شما را نشان می دهد و اینکار نه با انصاف و نه با عقل سازگاری داشت و جای تأسف است که کسی در این شرایط حال و حوصله جشن تولد داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به دستگیری خبرنگار پرس تی وی گفت: بازداشت و آزادی خانم مرضیه هاشمی جز بدبختی و رسوایی برای سران امریکا درپی نداشت، دموکراسی امریکایی را در کشتار ۱۷شهریور، قتل عام مردم ایران، یمن، عراق، سوریه، بحرین و غزه به خوبی متوجه شده بودیم اما حمایت از بانوان و دموکراسی در برخورد با این خانم خبرنگار به خوبی معنا شد و روسیاهی برای امریکایی ها برجا ماند.

امام جمعه قزوین افزود: ما به عدالت خواهی مردم فرانسه احترام می گذاریم و معتقد هستیم این بغضی که از مردم فرانسه فوران کرده در گلوی بسیاری از مردم کشورهای اروپایی وجود دارد و حتما بزودی فوران خواهد کرد و این بغض از طرف مستکبران قابل کنترل نخواهد بود، ما این پیام انقلابی مردم خود را به مردم عدالت خواه سرتاسر جهان می رسانیم زیرا آنها گفته اند که از مردم ایران الهام گرفته اند، مردم ایران عدالت خواهی مردم جهان را تحسین می کنند و پشتیبان حرکت عدالت خواهانه آنها هستند.

وی یادآور شد: در این ایام درگذشت مجاهد و مبارز انقلابی کشور مرحوم حاج محمدنبی حبیبی را شاهد بودیم، شخصیتی که از ۱۵ خرداد که امام راحل قیام خود را آغاز کردند پای کار انقلاب و مبارزه بود، وی قائم مقام بنیاد غدیر و دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بود که در سنگر ارزش های انقلاب تلاش داشت، روحشان با انبیا و اولیای الهی محشور شود.

عابدینی اذعان کرد: شهادت حجت الاسلام والمسلمین میثمی که نماینده امام در قرارگاه خاتم الانبیا بود را درپیش داریم، این شهید بزرگوار در عملیات های والفجر و کربلای ۵ حضور داشت که از خدای متعال می خواهیم باانبیای الهی محشور شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان