۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افتتاح اولین مرکز پرورش "بز مورسیا" در قزوین/ پیشرفت استان قزوین در آبیاری نوین قابل توجه است
کد خبر: ۳۳۳۷۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

افتتاح اولین مرکز پرورش "بز مورسیا" در قزوین/ پیشرفت استان قزوین در آبیاری نوین قابل توجه است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قزوین در گذشته در آبیاری تحت فشار رتبه خوبی نداشته است، اما امروز در این زمینه پیشرفت‌های خوبی دارد.

افتتاح اولین مرکز پرورش "بز مورسیا" در قزوین/ پیشرفت استان قزوین در آبیاری نوین قابل توجه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمود حجتی در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی و تولیدی حوزه جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران این مراسم اظهار کرد: کمک به هم نوع توفیق می‌خواهد، درواقع هدف از خلقت عبادت پروردگار است که در خدمت به بشر خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: قزوین استانی نخبه پرور و استانی پیشرو در توسعه است و از سهم بالایی در بهره وری در کشاورزی و سایر بخش‌ها برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: اگر ظرفیت‌ها دیده و از آن‌ها در چارچوپ زیست محیطی بهره برداری شود، نباید در تامین معیشت و اقلام مشکل داشت، به‌ویژه باتوجه به تنوع اقلیم کشور این موضوع دارای اهمیت است.

وی عنوان کرد: توجه به غنات‌ها به عنوان سرمایه آبادو اجدادی مورد بی مهری قرار گرفته و مغفول مانده، لذا باید این منبع حفظ شده و به آینده منتقل شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: غنات‌ها سازگارترین روش با محیط زیست و سفره‌های زیر زمینی هستند که متاسفانه با احداث چاه‌ها آسیب دیده است، اما رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی اذعان کرد: قزوین در گذشته در آبیاری تحت فشار رتبه خوبی نداشته است، اما امروز در این زمینه پیشرفت‌های خوبی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رسیدگی به گلخانه‌ها و پایانه‌های صادراتی در کنار آن‌ها و موضوع از مزرعه تا سفره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: امروز  اولین و بزرگترین مرکز پرورش بز مورسیا در ایران در شهرستان آبیک از توابع استان قزوین افتتاح و به بهره برداری رسید.

حجتی افزود: این واحد که در شرکت کشت و صنعت مگسال واقع شده 5000هزار راس بز داشتی مورسیا پرورش و نگهداری می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: برای اجرای این مرکز که سالانه قادر به تولید 2500 تن شیر و 1600 تن کوشت قرمز است افزون بر 250 میلیارد ریال هزینه شده است که با بهره برداری از این واحد زمینه اشتغال 32 نفر در منطقه فراهم شد.

وی اذعان کرد: این واحد برای اولین بار مبادرت به واردات 2000راس بز مولد مورسیا از کشور اسپانیا کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: از ویژگی‌های نژاد مذکور می‌توان به توان تولید شیر مناسب نسبت به گونه‌های بومی اشاره کرد که با شروع زاد آوری بزهای این واحد بعنوان توزیع کننده نژاد مورسیا در کشور خواهد شد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان