۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۳۰طرح عمرانی - تولیدی کشاورزی به بهره‌برداری رسید
کد خبر: ۳۳۳۷۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۱:۱ ↗ لینک کوتاه

با سفر وزیر جهاد کشاورزی در استان قزوین؛

۱۳۰طرح عمرانی - تولیدی کشاورزی به بهره‌برداری رسید

با سفر وزیر جهاد کشاورزی در استان قزوین ۱۳۰طرح عمرانی - تولیدی کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

۱۳۰طرح عمرانی - تولیدی کشاورزی به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در مراسمی با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی امروز(پنج شنبه) بهره‌برداری از 130 طرح عمرانی - تولیدی کشاورزی استان قزوین آغاز شد.

درآئین افتتاح این طرح که زاهدی استاندار، نمایندگان مجلس، رضائی معاون تولیدات دامی، طهماسبی معاون باغبانی، فتاح الجنان مدیرکل امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی، سیف رییس شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران و رمضان نژاد رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاونین استاندار قزوین و فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان و مدیران کل حضور داشتند بهره بردای از 130 طرح جهادکشاورزی آغاز شد.

این طرح‌ها شامل 90طرح آب و خاک، 18طرح دام و طیور، 7طرح آبزی پروری و شیلات، 6طرح جنگل، مرتع و آبخیزداری، 4طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار و تولیدات باغی، 2طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و سه طرح ذخیره سازی غلات، گلخانه و ترویجی است.

برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 654 میلیارد و 612 میلیون ریال هزینه شده که 463 میلیارد و 974 میلیون ریال توسط بخش خصوصی، 155 میلیارد و 368 میلیون ریال اعتبارات دولتی و 35 میلیارد و 270 میلیون ریال تسهیلات بانکی است.
 
با بهره برداری از طرح‌های یاد شده برای ۵۵۴ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

در ادامه این مراسم همچنین سیلوی ذخیره سازی غلات در شهرستان آبیک استان قزوین افتتاح و به بهره برداری رسید.

طرح ذخیره سازی غلات با ظرفیت اسمی 30 هزار تن در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع با 15 هزار مترمربع زیر بنا شده است.


سازه این سیلو از نوع فلزی است که برای احداث و اجرای آن بیش از 75 میلیاردریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است. برای راه اندازی ماشین آلات آن افزون بر 20 میلیارد و 650 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال 16 نفر بصورت مستقیم در منطقه فراهم شد، هم اکنون استان قزوین ظرفیت ذخیره سازی 450 هزار تن غلات را دراستان دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان