۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تمام کسانی که تریبون دارند باید برای مردم امیدآفرینی کنند
کد خبر: ۳۳۳۶۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین:

تمام کسانی که تریبون دارند باید برای مردم امیدآفرینی کنند

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین گفت: فرآیند امیدسازی در جامعه تنها در دست روحانیت و شبکه تبلیغ نیست، بلکه تمام کسانی که تریبون دارند می‌توانند امیدآفرینی کنند.

تمام کسانی که تریبون دارند باید برای مردم امیدآفرینی کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی نعمت اللهی امروز(چهارشنبه) در همایش فجرآفرینان فاطمی که با حضور ائمه جمعه، جماعت و مبلغین و مبلغات استان قزوین در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم تمام سنگ‌اندازی و فضاهایی که علیه این نظام اجرا شد به بلوغ چهل سالگی خود رسید، زیرا مدافع این انقلاب خداوند است.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین افزود: هرچه دشمن تلاش می‌کند این نور را کم‌سو کند و زعم خودشان پیش ببرد نتیجه‌ای نمی‌گیرد؛ اما به معنای این نیست که ما هوشیار نباشیم و غفلت کنیم.

وی بیان کرد: علما و روحانیت باید محکمتر از گذشته در این مسیر گام بردارند، چراکه با توجه به فرمایش امام(ره) "این انقلاب به نام روحانیت است؛ اگر به موفقیت برسد به نام روحانیت و اگر خدایی ناکرده دچاره مشکل شود بازهم به نام روحانیت ثبت می‌شود".

این مسئول تصریح کرد: جامعه روحانیت باید هوشیارانه عمل کنند؛ چه بسا دشمن با تمام تلاش و ظرفیت خود درصدد است که به این نظام آسیب برساند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: آنچه امروز در دستور کار دشمن قرار دارد، ناامیدکردن مردم است؛ در این راستا از همه روش‌های استفاده می‌کند تا یاس و ناامیدی را در جامعه پراکنده کند که تا اندازه‌ای تاثیراتی داشته و این ما هستیم که باید مراقب باشیم.

وی اضافه کرد: فرآیند امیدسازی در جامعه تنها در دست روحانیت و شبکه تبلیغ نیست، بلکه تمام کسانی که تریبون دارند می‌توانند امیدآفرینی کنند؛ قطعا آنچه که می‌تواند امید واقعی را در جامعه ایجاد کند فضای عملیاتی است که باید توسط دولت و همه ارکان انجام شود.

این مسئول بیان کرد: روحانیت باید در این مسیر هوشیار باشند و باید آمادگی مقابله با مسائل مختلف را داشته باشیم.

نعمت اللهی ابراز کرد: براساس مکتب رسول اسلام موفقیت روحانیت شیعه در سه چیز از جنس مردم، با مردم و در میان مردم است و شبکه تبلیغ روحانیت نیز همواره در این راه تلاش می‌کند و با توجه به حساسیت موضوع در این روزها باید مراقب باشیم و تلاشمان را بیشتر کنیم.

پیروی و اطاعت از رهبری مهمترین مسئله پیروزی یک ملت است
عبدالمحمد زاهدی در ادامه اظهار کرد: جامعه روحانیت در بیش از 4دهه انقلاب اسلامی و پیش از آن همواره در صحنه حضور داشته و دین خود را نسبت به مردم و انقلاب ادا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: چهل سال پیش وضعیت بیمناکی در کشور حاکم بود، اما زمانی روحیه و شجاعت را در وجود امام (ره)می‌دیدیم و با یک کلام ایشان این بیم به یک امید بزرگ تبدیل می‌شد.

این مسئول عنوان کرد: به خاطر دارم که در روز 21 بهمن ساعت 2 حکومت نظامی اعلام شد اما حضرت امام فرمودند که حکومت نظامی لغو و مردم به صحنه بیایند.

زاهدی اضافه کرد: هر فردی در آن شرایط فکر می‌کرد ممکن است چند سالی کشور با جنگ داخلی مواجه است، اما چند ساعت بیشتر طول نکشید و این ابتکار از سوی امام(ره) در راس شش تا هفت ساعت بساط نه فقط حکومت پهلوی بلکه یک نظام 2500 ساله برچیده شد.

استاندار قزوین ابراز کرد: در سیر تحولات سیاسی در دنیا عنوان شده تغییر نظام شاهنشاهی به جمهوری اسلامی مهمترین تحولی است که در قرون اخیر اتفاق افتاده است.

وی اذعان کرد: مردم در زمان انقلاب به رهبر ایمان داشتند و اطاعت می‌کردند؛ امروز هم ممکن است در جاهایی ما نظر شخصی داشته باشیم اما در بحث رهبری اطاعت مهمترین مسئله‌ای است که در پیروزی یک ملت تاثیرگذار بوده است.

این مسئول ابراز کرد: در طول تاریخ دنیا هر جا که با پیروزی انقلاب همراه بوده اطاعت از رهبری و انسجام مردم یک کشور همواره در راس امور بوده است.

زاهدی اذعان کرد: ما امروز علی رغم میل باطنی آقای ترامپ جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم و از روز 23 بهمن ماه امسال برای دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه ما باید بتوانیم این انسجام ملی را حفظ و تقویت کنیم، گفت: ما امروز با یک رییس جمهوری در آمریکا مواجه هستیم که بر خلاف روسای گذشته که عمدتا سیاسی و نظامی بودند یک شخصیت اقتصادی و تاجر است و برای هرکاری محاسبه مادی دارد.

وی افزود: ترامپ حاضر نیست هیچ هزینه‌ای در منطقه انجام دهد و در قبال حمایت از دولت‌ها سودی را هم نصیب دولتمردان آمریکایی خواهد کرد.

دین اسلام منبع خیزش و حرکت ملت بزرگ ایران بود
این مسئول اضافه کرد: این بدان معنی نیست که ما فرافکنی کنیم که مشکلی نداریم، اما ما در شرایطی هستیم که واقعا جنگ اقتصادی است، حکومت سعودی 2میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند دام‌های مولد را از کشور خارج کند و متاسفانه عده‌ای در کشور نیز همکاری می‌کنند.

زاهدی تصریح کرد: علی رغم تمام مسائلی که وجود دارد ما به عنوان مسئول درکشور باید به مسائل بپردازیم و مردم هم باید امید داشته باشند؛ چراکه یکی از اهداف دشمن ناامید ساختن مردم است.

استاندار قزوین بیان کرد: مجموعه نظام باید متعهد و یکپارچه در حل این معضلات و مشکلات و مقابله با این جنگ اقتصادی عمل کنیم و امید را در مردم زنده نگاه‌ داریم.

وی ابراز کرد: آنچه که در کشور و استان رخ داده به هیچ وجه قابل مقایسه با تاریخ هیچ کشوری نیست ما هر روز با مسائل و دسیسه‌های مختلفی مواجه هستیم و علت اصلی آن این است که ما از روز اول گفتیم انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و دینی است انقلاب فرهنگی و دینی هم مرز ندارد.

این مسئول اضافه کرد: حضرت امام در روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب گفتند انقلاب ما یک انقلاب ناسیونالیسمی نیست و چهارچوب خاص خود را دارد؛ اما انقلاب فرهنگی مرز ندارد زمانی ما از دین، فرهنگ استقلال صحبت می‌کنیم همه دنیا می‌شنوند و ترس استکبار و قدرت‌های جهانی از این مسئله است.

زاهدی گفت: مهمترین دلیل اینکه استخوان‌های مارکسیسم را خرد کرد پیروزی اتقلاب اسلامی است و انقلاب ما زمانی پیروز شد که همه می‌گفتند دین افیون توده‌هاست، اما این دین که به زعم آن‌ها افیون توده‌ها به عنوان منبع خیزش و حرکت یک ملت بزرگ تبدیل شد که در برابر همه تحریم‌ها ایستاد.

وی در پایان گفت: مشکلات وجود دارد و مردم با سختی‌های زیاد معیشتی مواجه هستند تمام ما باید بتوانیم امید را در مردم تبیین کنیم تا بتوانیم از این عرصه تاریخی هم عبور کنیم که مطمئنا در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری قطعا از این خلاء عبور خواهیم کرد.
انتهای پیام/ 2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان