۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حوزه‌علمیه برادران آبیک در اعتبارات سال آینده لحاظ می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۶۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار امام جمعه آبیک:

حوزه‌علمیه برادران آبیک در اعتبارات سال آینده لحاظ می‌شود

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار امام جمعه آبیک گفت: سعی بر این است که بودجه عمرانی مراکز عام المنفعه، در رأس آن حوزه علمیه برادران شهرستان آبیک را در اعتبارات سال آینده ببینیم.

حوزه‌علمیه برادران آبیک در اعتبارات سال آینده لحاظ می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام میرامینی امام جمعه شهر آبیک با آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دفتر تولیت آستان قدس دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
آیت الله رئیسی، در ادامه این دیدار ضمن تشکر از رایزنی‌های دفتر امام جمعه به جهت تلطیف فضای همکاری بین آستان قدس، مجموعه‌های مختلف شهرستان و خصوصا عموم مردم، آستان قدس رضوی را متعلق به همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) دانستند.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، ما خود را موظف می‌دانیم که بیشترِ عواید موقوفات را در محل همان موقوفات هزینه کنیم و در همین راستا سعی بر این است که بودجه عمرانی مراکز عام المنفعه، در رأس آن حوزه علمیه برادران شهرستان آبیک را در اعتبارات سال آینده ببینیم و این مطلب، مستلزم تداوم همکاری‌ها بین این مجموعه و مجموعه‌های مدیریتی استان قزوین و شهرستان آبیک است.

تولیت آستان قدس رضوی درخصوص بحث موقوفات زیاران گفت: همه هدف ما احیای موقوفات آستان و متعاقب آن ارائه خدمات بهتر به همه دوستداران اهل بیت (ع) است.

وی عنوان کرد: اگر فضایی شفاف، روشن و همراه با تعاملی سازنده شکل بگیرد ما نیز سعی در کمال مساعدت را داشته و آمادگی ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم متدین آن بلاد را داریم.



در این دیدار باتوجه به موقوفات گسترده آستان قدس رضوی در سطح شهرستان آبیک، پیرامون مسائل مختلفی در قالب تعامل بیشتر شهرستان آبیک و تولیت محترم، به جهت خدمت رسانی بهتر به مردم شهرستان از جانب آستان قدس رضوی و همچنین احیا و بازدهی مطلوبتر موقوفات آستان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

حجت الاسلام میرامینی ضمن ارائه توضیحاتی درباره موقعیت آستان قدس رضوی در سطح شهرستان به‌واسطه موقوفات گسترده ای که در آن دارد، بیان کرد: باتوجه به حجم موقوفات و ظرفیت آستان درخواست داریم که شهرستان ما بیش از گذشته از الطاف امام رضا(ع) بواسطه تولیت آستان قدس، برخوردار شود.

امام جمعه آبیک افزود: باتوجه به تغییرات پیش آمده در رأس مدیریت آستان قدس رضوی و متعاقباً سفر اخیر قائم مقام محترم آستان قدس رضوی به آبیک، عمده مسائل شهرستان مورد بررسی قرار گرفته است و برای همه مسائل راه‌کارهای مناسب از طرف آستان ارائه شد.

وی ابراز کرد: درپی درخواست از تولیت محترم برای تأسیس حوزه علمیه مدتی بعد از سفر قائم مقام آستان قدس به آبیک، مسئول دفتر و معاونت امور فرهنگی، معاونت عمرانی و مشاور اقتصادی آستان قدس، سفری به شهرستان آبیک جهت بازدید وضعیت موجود داشت که نظر مساعد این تیم کارشناسی در قالب گزارش دیدار به محضر تولیت محترم ارائه شد و اکنون با توجه به تأسیس حوزه علمیه آبیک بصورت موقت و تفاهمات صورت گرفته منتظر آغاز عملیات عمرانی این مجموعه هستیم.

وی عنوان کرد: موضوع دیگر مسائل موقوفات زیاران بود که از تولیت خواسته شد درصورتیکه اهالی محترم زیاران قائل رسیدن به یک نتیجه روشن با حفظ حقوق و شئون طرفین باشند آستان مقدس نیز کمال مساعدت را با مردم شریف و شهید پرور این منطقه داشته باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان