۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۱۹میلیون تردد در راه‌های مواصلاتی ثبت شد
کد خبر: ۳۳۳۶۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۹ ساعت: ۷:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مديركل راهداري وحمل و نقل جاده اي استان قزوين:

بیش از ۱۹میلیون تردد در راه‌های مواصلاتی ثبت شد

مديركل راهداري وحمل و نقل جاده اي استان قزوين گفت: ۱۹ میلیون و ۳۷۰هزار تردد در سطح راه‌های حوزه استحفاظی استان قزوین در دی ماه سالجاری ثبت شد.

بیش از ۱۹میلیون تردد در راه‌های مواصلاتی ثبت شد
افشين پيرنون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: حدود 80درصد از تردد در استان قزوین درسه آزادراه قزوین – کرج،قزوین – زنجان و قزوین – رشت انجام شده که این خود گواهی بر اهمیت فرا استانی آزادراه‌های یاد شده در ارائه خدمت به عموم هموطنان است.

وی افزود: در همین زمان بیشترین تردد ثبت شده مربوط به روز پنجشنبه 20/10/97 بوده که در این روز آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد نزدیک به یکصد هزار وسیله نقلیه بیشترین تردد را داشته است.

این مسئول بیان کرد: 19 میلیون و 370هزار تردد در سطح راه‌های حوزه استحفاظی استان قزوین در دی ماه سالجاری ثبت شد.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده اي استان قزوين با اعلام این خبر که در ماه گذشته 12 درصد از تردد استان قزوین را خودروهای سنگین تشکیل داده اند، افزود: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، 2میلیون و 446 هزار و 203 تردد سهم وسايل نقليه سنگين بوده که محور ساوه – بوئین زهرا با 108 هزار و 732 وسيله (معادل 52 درصد) نقش عمده و حساسی در جابجایی کالا به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: با هدف کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت در راستای حفظ حقوق شهروندی، با تلاش‌های به عمل آمده و حضور مداوم عوامل راهداری برای تامین سطح سرویس مناسب در طول راه‌های استان متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها 84کیلومتر در ساعت حفظ شده است که با توجه به حجم و جنس تردد در استان سرعت مناسبی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/2002
وی در پایان با بیان این مطلب که تمامی تردد شمارهای منصوبه قابلیت شناسایی تخلفات فاصله و سرعت استاندارد را دارند افزود متاسفانه علیرغم تاکیدات مستمر تنها در ماه گذشته 25 درصد وسايل نقليه عبوری، فاصله طولي مجاز بين دوخودرو را رعايت نكرده اند که این امر مطابق با آمارها یکی از دلایل اصلی وقوع حوادث رانندگی بوده است. پیرنون در همین راستا از تمامی رانندگان درخواست کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی بویژه سرعت و فواصل طولی و عرضی مطمئنه از وقوع حوادث جبران ناپذیر رانندگی پیش گیری به عمل آورند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان