۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آشنایی با دستاوردهای انقلاب، امید و انگیزه مردم را افزایش می‌دهد/ افول امریکا نزدیک است
کد خبر: ۳۳۳۶۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۸ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران کل کشور:

آشنایی با دستاوردهای انقلاب، امید و انگیزه مردم را افزایش می‌دهد/ افول امریکا نزدیک است

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران کل کشور گفت: امروز شاهد شکست‌های مکرر دشمن در منطقه هستیم، بنابراین اگر نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب آشنا شوند، روحیه و انگیزه و امید آنها به آینده افزایش می‌یابد.

آشنایی با دستاوردهای انقلاب، امید و انگیزه مردم را افزایش می‌دهد/ افول امریکا نزدیک است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سردار رمضان شریف ظهر امروز(دوشنبه) در سيزدهمين همايش اصحاب رسانه استان قزوين در سالن اجتماعات جهادكشاورزي قزوین اظهار کرد: در دنیای امروز شرایط با گذشته تفاوت محسوسی از نظر دسترسی مخاطبان، حرفه‌ای عمل کردن و مقاصد رسانه‌ها کرده و رسانه‌ها نقش تعیین کننده در نوع واکنش و رفتار مردم دارند.

وی افزود: هر رسانه‌ای یک صاحبی دارد و برای آن هدفی تعیین کرده و برنامه‌های خاصی برای تحقق اهدافش دنبال می‌کند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران کل کشور اضافه کرد: برخی هدف اقتصادی و برخی دیگر هدف سیاسی و اجتماعی دارند و یا ممکن است در راس آن هدف امنیتی داشته و به دنبال به زانودرآوردن کسانی باشند که با تسلیحات نظامی قادر به انجام آن نیستند و این ماموریت بخشی از رسانه‌های دنیای امروز است.
وی عنوان کرد: باید بدانیم هر رسانه‌ای یک صاحب، مقصد و هدفی را دنبال می‌کند، همگان بر این باور هستیم که جنگ کار بسیار سختی است و خون و خونریزی از تبعات تلخ آن است همچنین ایجاد نفرت کرده و هزینه‌های سنگین مادی را به دنبال دارد در حالیکه جنگ رسانه‌ای کم هزینه‌تر است.

شریف تصریح کرد: براین اساس بشر امروز برای هر اقدام خود پیوست رسانه‌ای دارد حتی به این نقطه رسیده که برای انتقال پیام بعضا کار نظامی هم انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: پدیدآورندگان داعش در بدو تولد و به وجود آمدن داعش سروصدای عظیم رسانه‌‌ای ایجاد کردند؛ درحالیکه کل جمعیت داعش در بدو شکل‌گیری کمتر از ۳۰هزار نفر بود.

این مسئول اضافه کرد: تئوری رسانه‌ای ایجاد وحشت برای رسیدن زودتر داعش به مقصد با هزینه کم هدف آنها بود؛ به طوریکه با بهره‌گیری هوشمندانه عوامل پدیدآورنده داعش از رسانه برخی شهرها بدون شلیک یک تیر توسط داعش تصرف شد و چیزی به دروازه‌های بغداد و دمشق باقی نمانده بود.

وی بیان کرد: درواقع امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با یک تیر دو هدف را نشانه گرفتند، اضمحلال در سیستم دفاعی و ایحاد رعب و و‌حشت در مردم کشورهایی که مقصد و هدف تجزیه آنها بود و برجسته کردن یک چهره خشن از دین پیامبر جزو اهداف آنها بود.
شریف تصریح کرد: وقتی ایستادگی در برابر داعش شکل گرفت، پروژه عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن به چالش کشیده شد و دیگر از تصرف‌های کم هزینه خبری نبود و داعش با مقاومت‌های جانانه به اضمحلال رسید.

وی تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در دنیای امروز بی بدیل است و رسانه‌ها قادرند در افکار عمومی کاه را کوه و کوه را کاه جلوه دهند، اکنون نیز شاهدیم با رفتارهای خلاف مقررات و عرف بین‌المللی و نظام حاکم بر دنیا جریان‌سازی‌های خبری را دنبال می‌کنند و دنیا را با همین سیستم رسانه‌ای تحت تاثیر خود قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند یک قدرت مسلط برای خود بسازند.

معاون روابط عمومی سپاه گفت: ۴۰سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و دشمنان همواره تلاش می کنند با نادیده انگاشتن توان جمهوری اسلامی و برجسته کردن دستاوردهای نظام شاهنشاهی وابسته به آمریکا، ناکارآمدی جمهوری اسلامی را به مردم القا کنند که این شگرد رسانه‌هاست.

وی عنوان کرد: در دوره پیش از انقلاب ۱۳۰هزار مستشار آمریکایی کشور را در بخش‌های مختلف با هدف تحقق منافع آمریکای‌ها مدیریت می‌کردند و با مسئولان کشور رفتار تحقیرآمیزی داشتند در حالیکه امروز آمریکایی و انگلیسی‌ها نمی‌توانند حتی با دهیار مملکت چنین رفتاری داشته باشند.

شریف تصریح کرد: با تبیین درست دستاوردهای انقلاب، جوانان به عظمت کار جمهوری اسلامی پی می‌برند و چه عظمتی بالاتر از استقلال و آزادی و نظامی مردم سالار در کشور ایران اسلامی.

وی بیان کرد: مردم ایران ملتی فهیم هستند که ۴۰سال پای این نظام که خود صاحب اصلی آن هستند، ایستادند و دشمن در این سال‌ها کاری از پیش نبرده است.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران کل کشور با اشاره به افول قدرت امریکا در جهان بیان کرد: امروز شاهد شکست‌های مکرر دشمن در منطقه هستیم، بنابراین اگر نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب آشنا شوند، روحیه و انگیزه و امید آنها به آینده افزایش می‌یابد.

وی در پایان گفت: در دوره پیش از انقلاب ۷۰درصد جمعیت کشور در روستاها با امکانات پایین و ۳۰درصد در شهرهای کوچک و بزرگ زندگی می‌کردند، در حالیکه امروز بالای ۹۰درصد جمعیت ایران از نعمت گاز برخوردارند و در بسیاری از شاخص‌های بزرگ و معنادار دنیا، در رتبه اول تا دهم قرار داریم.
انتهای پیام/۷۰۰۳ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان