۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره/ خلیج فارس در انتظار حماسه مردان پارس
کد خبر: ۳۳۳۶۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۸ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات؛

تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره/ خلیج فارس در انتظار حماسه مردان پارس

تیم ملی کشورمان امروز در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی فوتبال ژاپن می‌رود.

تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره/ خلیج فارس در انتظار حماسه مردان پارس
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، امروز ورزشگاه هزاء بن زاید شهر العین پایتخت فوتبال ایران است. جایی که چشم امید میلیون ها ایرانی به آنجا دوخته شده تا ملی پوشانشان طلسم 43 ساله را بشکنند و دوباره راهی فینال آسیا شوند. رویای ما حضور در نیمه نهایی نبوده و نیست. فوتبال آسیا مدتهاست که یک فینال و یک قهرمانی را به مردم و فوتبال بدهکار است. حال شاگردان کی روش آماده هستند تا امشب راس ساعت 17 و 30 دقیقه ، به میدان بروند و برای گرفتن این طلب با سامورایی ها دست به گریبان شوند.

برایمان مهم نیست حریفان پرافتخار ترین تیم قاره است. اصلا مهم نیست همین چند ماه پیش تیم ملی فوتبال بلژیک، تیم سوم جام جهانی و تیم نخست رنکینگ فیفا، برای حذف ژاپن در جام جهانی نصفه جان شد. ما برای رویاهایمان می جنگیم و از آن دست نمی کشیم.

تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره

تیم ملی ایران متحدتر و البته بی ستاره تر از همیشه در نیمه نهایی جام ملت های آسیا حضور دارد. فاصله بازیکنان با یکدیگر به قدری کم است که انتخاب ترکیب اصلی ایران حتی برای کی روش هم دشوار است. همین موضوع باعث شده تا محرومیت طارمی از بازی مقابل ژاپن، مردم را نگران نکند. همانطور که محرومیت امیری از بازی با چین نگرانشان نکرد؛ البته شاید کی روش را نگران و به چالش کشیده باشد اما هواداران فوتبال ایران را نه. کی روشی که تا پایان مرحله گروهی دست خودش را برای رقبا رو نکرده بود و از ترکیب های متعدد در زمین استفاده می کرد . ایران در مرحله گروهی مقابل یمن و ویتنام کار دشواری نداشت و در بازی مقابل عراق هم خودش را خسته نکرد و با یک مساوی که احتیاج داشت از زمین بیرون آمد.

ملی پوشان کشورمان در مرحله حذفی ابتدا عمان را با درخشش بیرانوند شکست دادند و سپس چین را با سه گل مغلوب کردند تا حریف ژاپن در نیمه نهایی شوند. مرحله ای که آخرین بار 15 ساله پیش در آن حاضر بودیم اما در آن سال ، ستارگانی مانند علی کریمی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و ... به کار ایران نیامدند و مقابل چین در ضربات پنالتی باختیم . جام تلخی که اتفاقا همین ژاپن در آن قهرمان شد و پنالتی چیپ یحیی در بازی با چین که قسمتی از تاریخ فوتبال ایران شد. حال تیم ایران اگرچه دیگر آن ستاره ها را در زمین ندارد اما با هدایت پیرمرد کاربلد پرتغالی، دیگر نمی خواهد اشتباهات گذشته را تکرار کند و این بار علاوه بر شکستن طلسم 15 ساله، می خواهد طلسم 43 ساله را هم بشکند.

تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره

در طرف مقابل تیم ملی ژاپن که زمانی که برای نخستین بار در سال 1988 در مسابقات جام ملت های آسیا شرکت کرد، تیم ایران سه بار قهرمان آن مسابقات شده بود. اما پس از آن سامورایی ها چهار بار قهرمان شدند و ایران هنوز همان سه قهرمانی را دارد. برخلاف ایران، ژاپنی ها حسرت طولانی مدت برای حضور در فینال و قهرمانی در آسیا ندارند، زیرا آخرین بار در سال 2011 قهرمان شدند که هشت سال از آن زمان می گذرد.

ژاپن در این جام با مربی بومی خودش برخلاف گذشته بازیهای تماشاگر پسند و هجومی را ارائه نکرده و فقط به قصد پیروزی به میدان می رود و نتیجه آن برایشان اهمیت ندارد.  ژاپنی ها در مرحله گروهی، ترکمنستان، عمان و ازبکستان را به سختی و با حداقل اختلاف شکست دادند. این اتفاق در دور حذفی و در دیدار مقابل عربستان و ویتنام نیز افتاد و ژاپن این تیم را هم به سختی و با یک گل شکست داد و حریف ایران در نیمه نهایی شد.

تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره

ترکیب شاگردان هاجیمه موری‌یاسو  پس از جام جهانی برخلاف ترکیب ایران دستخوش تغییرات زیادی شد و این مربی 50 ساله، با ترکیبی جوانتر از آن تیمی که بلژیک را به زحمت انداخت در این جام شرکت کرده است.

تیم های ایران و ژاپن امشب بیست و یکمین مصافشان با یکدیگر و یکی از حساس ترین آنها را انجام می دهند. در 20 تقابل قبلی، سهم یوزپلنگان شش برد و سهم سامورایی ها پنج پیروزی بوده است. 9 مسابقه هم با تساوی به پایان رسید.

تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره

ترکیب احتمالی ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، وحید امیری، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه ، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و سردار آزمون

ترکیب احتمالی ژاپن:

شوییچی گوندا، مایا یوشیدا ، تاکه‌هیرو تومیاسو ، یوتو ناگاتومو ،هیروکی ساکای، واتارو اندو، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، ریتسو دوان،  یویا اوساکو و  تاکومی مینامینو

تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره

امشب دلمان از آن مشت های در هم تنیده شده کی روش را می خواهد. مشت های که به سمت رقیب گره بخورد نه رو به خودی ها. دوست داریم امشب همه در یک تیم مقابل یک رقیب باشیم. طلسم را بشکن آقای مربی؛ طلبمان را صاف کن.  لطفا ببر مستر CQ.



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان