۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مالک خانه «میرمیران» بدون اخذ استعلام این بنا را تخریب کرد
کد خبر: ۳۳۳۶۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۸ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی قزوین:

مالک خانه «میرمیران» بدون اخذ استعلام این بنا را تخریب کرد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی قزوین گفت: متاسفانه مالک خانه میرمیران پس از صدور مجوز ساخت بدون اخذ استعلام از این اداره کل اقدام به تخریب پلاک مذکور کرده است.

مالک خانه «میرمیران» بدون اخذ استعلام این بنا را تخریب کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ به دنبال تخریب خانه میرمیران واقع در محله تاریخی بلاغی قزوین سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از توقف صدور هرگونه پروانه اجرایی مغایر با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در بافت تاریخی خبر داد.

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: خانه میرمیران واقع در محله تاریخی بلاغی قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است اما به دلیل اهمیت آن به عنوان اثری واجد ارزش در مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی جزو آثار در اولویت تثبیت و حفظ عنوان شده بود.

وی افزود: متاسفانه مالک خانه میرمیران پس از صدور مجوز ساخت بدون اخذ استعلام از این اداره کل اقدام به تخریب پلاک مذکور کرده است.


این مسئول بیان کرد: صدورهرگونه پروانه اجرایی مغایر با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در بافت تاریخی قزوین متوقف شد.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه استاندار قزوین به بافت تاریخی و همفکری استانداری با میراث فرهنگی طی جلسه‌ای با حضور وی و ارائه گزارش، مقرر شد تا اتمام مطالعه ضوابط اختصاصی در عرصه بافت تاریخی قزوین و تصویب آن، از صدور هرگونه مجوز که ممکن است مغایر با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور باشد جلوگیری شود که برای تکمیل مطالعات این طرح ظرف زمانی دو ماهه از سوی ایشان اعلام شد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یاد آور شد: امیدوارم با همراهی و همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم در راستای اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی استان گام موثری برداریم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان