۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۴ قزوینی طی سال جاری براثر گازگرفتگی فوت شدند
کد خبر: ۳۳۳۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۶ ساعت: ۱۳:۴۷ ↗ لینک کوتاه

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین:

۱۴ قزوینی طی سال جاری براثر گازگرفتگی فوت شدند

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: در ۱۰ ماه نخست سال ۱۳۹۷ بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن، تعداد ۱۴ تن، جان خود را از دست داده اند.

۱۴ قزوینی طی سال جاری براثر گازگرفتگی فوت شدند
احمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در 10 ماه نخست امسال 219 ماموریت مبنی بر مسمومیت با مونوکسید کربن به اورژانس اعلام شد.

وی افزود: هرچند حوادث رخ داده در قزوین 14فوتی دربرداشت اما 205تن، اقدامات درمانی به موقع را در محل حادثه، توسط تکنسین‌های اورژانس، دریافت کرده، یا به بیمارستان اعزام شدند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین با بیان اینکه اورژانس قزوین، آموزش‌های همگانی را آغاز کرده است، اذعان کرد: افزایش رو به رشد 67درصدی گازگرفتگی در مقایسه با سال گذشته، موضوع کاملا نگران کننده ای است، بدین منظور اورژانس قزوین برای ارائه آموزش‌های همگانی وارد عمل شد.

این مسئول عنوان کرد: در بسیاری از ماموریت‌ها دیده می‌شود که با بی‌احتیاطی بسیار کوچک، این حوادث اتفاق افتاده است و با داشتن حداقل اطلاعات در این خصوص می‌توان جلوی این میزان تلفات را گرفت.

به گفته وی؛ با شروع این طرح همگانی، در تمامی مساجد، محل‌ها، مدارس و مکان‌های عمومی، تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

قاسمی عنوان کرد: هر ارگان، مرکز یا نهادی که نیازمند آموزش در این خصوص است، می‌تواند با برقراری ارتباط با مرکز فوریت‌های پزشکی، هماهنگی لازم برای آموزش کارکنان ذیربط خود را آغاز کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان