۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استاندار برای رفع حاشیه‌های شرکت شهرصنعتی ورود کند/ تعرفه‌دولتی برای بیمارستان رحیمیان لحاظ شود
کد خبر: ۳۳۳۵۹۵ نویسنده: حجت الاسلام مهدوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۶ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه الوند درمصاحبه با صبح قزوین:

استاندار برای رفع حاشیه‌های شرکت شهرصنعتی ورود کند/ تعرفه‌دولتی برای بیمارستان رحیمیان لحاظ شود

امام جمعه شهر الوند گفت: حضور برخی از اعضای شورا و نفوذ در شهرداری و شرکت شهرصنعتی حلقه‌ای ایجاد کرده که درمعرض اتهام قرار دارند که نیاز است استاندار قزوین باید تصمیم به‌موقعی برای این وضعیت بگیرند.

استاندار برای رفع حاشیه‌های شرکت شهرصنعتی ورود کند/ تعرفه‌دولتی برای بیمارستان رحیمیان لحاظ شود
حجت الاسلام مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وضعیت تنها بیمارستان شهرستان البرز اظهار کرد: بیمارستان رحیمیان چندسال پیش با زمین اهدایی شرکت شهرصنعتی و شهرداری و همکاری علوم پزشکی و کمک خیرین ساخته شد.

وی افزود: دکتر رحیمیان یکی از خیرینی بود که با راه‌اندازی مرکز خیریه‌ای این بیمارستان و دبیرستانی را ساخت، طبق اسناد موجود بیمارستان رحیمیان 16عضو هیئت مدیره دارد.

امام جمعه الوند ادامه داد: هم اکنون این مرکز خیریه درمانی طبق اساسنامه موجود باید غیرتجاری و غیرسیاسی اداره شود، لذا طبیعی است که انتظار مردم این است تنها بیمارستان شهرستان البرز خدمات درمانی و بهداشتی به آنها ارائه دهد.

وی اذعان کرد: این بیمارستان چندماه است دارای مشکلات زیادی است که یکی از این موضوعات مربوط به مطالبات بیمه‌ای بیمارستان است، البته جلساتی با حضور مسئولان بیمارستان و نماینده علوم پزشکی و فرماندار برای حل مشکلات این بیمارستان برگزار شده و هدف ما رفع مشکلات این بیمارستان است.

مهدوی اضافه کرد: خوشبختانه وعده‌هایی برای پرداخت مطالبات بیمه‌ای از سوی تامین اجتماعی و علوم پزشکی داده شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات عمده بیمارستان رحیمیان تامین پزشک متخصص است که براساس صحبت‌های مسئولان بیمارستان تعداد این پزشکان متخصص از 200نفر به 40نفر کاهش یافته است که کاهش این پزشکان به دلیل کم انگیزگی آنهاست.

کمبود پزشک بیمارستان رحیمیان جبران شود

امام جمعه الوند بیان کرد: انتظار متولیان این بیمارستان از علوم پزشکی همکاری در تامین پزشک متخصص این بیمارستان است که تا به امروز این مشکل حل نشده باقی مانده است.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که مطرح شده این است که دانشگاه علوم پزشکی نگرانی از بابت تعطیلی بیمارستان رحیمیان ندارد، زیرا نظرش این است که مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان زیاد نیستند و به علت نزدیکی به قزوین، می‌توانند خدمات پزشکی را از مرکز استان دریافت کنند.

مهدوی با بیان اینکه بازگشایی مجدد بیمارستان رحیمیان باید با تعرفه دولتی باشد، گفت: انتظار مردم این است زمانی که صحبت از بیمارستان خیریه می‌شود یا هزینه‌ها رایگان باشد یا با کمترین هزینه خدمات ارائه شود، اما متاسفانه تعرفه‌ای که ابلاغ شده 20تا 30درصد از بیمارستان‌های خصوصی کمتر است.

وی افزود: امروز اقشار کم‌درآمد برای تامین نیازهای درمانی خود دچار مشکل هستند و عدم استقبال مردم از بیمارستان رحیمیان همین تعرفه بالای خدمات ارائه شده، انتظار ما این است هزینه‌های این بیمارستان به صورت دولتی حساب شود.

این مسئول ابراز کرد: امیدواریم به همت دانشگاه علوم پزشکی خدماتی که برای عمل‌های جراحی ارائه می‌شود با تعرفه دولتی حساب شود، انتظار ما از آقای استاندار، دانشگاه علوم پزشکی، مسئولان استانی و اعضای هیئت مدیره بیمارستان این است که مشکلات این بیمارستان را حل کنند.

کشاورزان سال‌ها از آب فاضلاب استفاده کردند
وی درباره مشکلات تصفیه‌خانه شهری در شهرستان البرز اذعان کرد: یکی از مشکلات جدی شهر الوند همین تصفیه‌خانه است، نزدیک به 500هکتار از اراضی کشاورزی در محدوده شهرصنعتی در امتداد فاضلاب قرار دارد که عامل آلودگی خاک‌های کشاورزی شده است.

مهدوی با بیان اینکه شهرستان البرز دارای بهترین خاک‌های کشاورزی است، عنوان کرد: آب آلوده این منطقه علاوه بر صدمه زدن به خاک، زمینه ایجاد بیماری‌ها را فراهم کرده درصورتی که این ادعا وجود دارد که فاضلابی که در سالیان گذشته به خاک‌های کشاورزی ورود داشته استاندارد بوده است.

وی ادامه داد: اگر فاضلاب شهری مخلوط با فاضلاب صنعتی شود آسیب‌های جبران ناپذیری به شهرستان البرز وارد می‌کند.

امام جمعه الوند اضافه کرد: اشتباه بزرگی که توسط مسئولان صورت گرفته این است که فاصلاب شهرهایی چون الوند و بیدستان به تصفیه خانه شهرستان وارد می‌شود، یعنی پساب صنعتی و فاضلاب شهری به یک مکان وارد می‌شود که براساس نظرات کارشناسان این موضوع اساس اشتباه است و باید تفکیک شود.

وی تاکید کرد: حق کشاورزان این است که از آب سالم بهره‌مند شوند و سال‌هاست از آب فاضلاب استفاده کردند درصورتی که می‌توانستند هرکدام به طور شخصی برای اراضی خود چاه حفر کنند.

تفکیک فاضلاب‌ها امروز امری واجب و ضروری است
این مسئول ادامه داد: متاسفانه جهادکشاورزی به کشاورزان مجوز حفر چاه نداد و مجبور به استفاده از آب آلوده شدند و مدتی است با ورود دادستانی و محیط زیست متوجه آلوده بودن این آب‌ها شده‌ایم.

وی تاکید کرد: فاضلاب شهری الوند و بیدستان باید از سیستم فاصلاب شهرستان جدا شود البته این موضوع هزینه‌بر است و نظارت محیط زیست باید بر فاضلاب صنعتی کارخانه‌ها باید افزایش یابد.

امام جمعه الوند بیان کرد: هرکارخانه‌ای که مواد مضر و شیمیایی دارد باید دارای یک پیش تصفیه باشد و سپس این فاضلاب‌ها به سیستم تصفیه‌خانه شهرصنعتی وارد شود، به نظر می‌رسد محیط زیست در این زمینه کوتاهی داشته است.

وی با بیان اینکه تفکیک فاضلاب‌ها امروز امری واجب و ضروری است، تصریح کرد: ادعا براین است 70درصد فاضلاب شهری برای زمین‌های کشاورزی مفید است حتی براساس صحت این ادعا باید تفکیک سازی صورت بگیرد.

مهدوی درباره حاشیه‌های شرکت شهرصنعتی البرز گفت: عضویت کارمندان استانداری و فرماندار در هیئت مدیره شرکت شهرصنعتی اشتباه است.

وی افزود: چرا باید افرادی که به صورت دولتی درحال فعالیت هستند با عضویت در این هیئت مدیره به عنوان شغل دوم، هزینه‌ دیگری دریافت کنند؟ قانون باید در این خصوص نظر دهد که این موضوع قانونی یا غیرقانونی است.

چرا مسئول دفتر استاندار باید عضو هیئت مدیره شود؟
این مسئول عنوان کرد: بیشترین مشکلات امروز کشور ما نفوذ نزدیکان مسئولان در شرکت‌ها و ادارات است، لذا زمینه فساد در هرفضایی وجود دارد از بین رود و از سوءظن مردم جلوگیری کرد تا زمینه اعتماد به مسئولان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه چرا باید مسئول دفتر استاندار عضو هیئت مدیره شود؟ اذعان کرد: این موضوع مردم را بدبین می‌کند، رئیس هیئت مدیره به واسطه بیشترین سهام شرکت برای شهرداری، آقای شهردار است در این فضا آقای فرماندار به عنوان عضو هیئت مدیره زیردست شهردار قرار می‌گیرد درصورتی که ما می‌دانیم فرماندار در رأس هر شهرستان قرار دارد و این مدل ایجاد شده صحیح نیست.

مهدوی گفت: طبق قانون فرماندار باید به عنوان عضو ناظر این شرکت حضور داشته باشد، اما فرماندار قبلی عضو اصلی بود و هم اکنون نیز فرماندار نائب رئیس است که این موضوعات فضای آسیب زایی برای شهرستان ایجاد کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: البته حضور برخی از اعضای شورا و نفوذ در شهرداری و شرکت شهرصنعتی حلقه‌ای ایجاد کرده که درمعرض اتهام قرار دارند که نیاز است استاندار قزوین باید تصمیم به‌موقعی برای این وضعیت بگیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان