۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آقای ظریف! در وزارتخانه شما چه می‌گذرد؟
کد خبر: ۳۳۳۵۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۴ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

علی علیزاده نوشت:

آقای ظریف! در وزارتخانه شما چه می‌گذرد؟

آقای ظریف! سوال مشخص این است که در وزارت خانه شما چه میگذرد؟ که این فرد «خودسر» چگونه تا دو ماه پیش به انتخاب و صلاحدید شما سفیر ایران در یکی از مهمترین کشورهای اروپایی بوده‌است؟

آقای ظریف! در وزارتخانه شما چه می‌گذرد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، «علی علیزاده» در کانال تلگرامی خود درباره ادعای یکی از سفرای پیشین ایران خطاب به ظریف نوشت:

علی ماجدی که تا دو ماه پیش سفیر شما در آلمان بوده در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا گفته است: «اروپایی‌ها در مورد ادعاهایی که [درباره عملیات تروریستی ایران در خاک اروپا] مطرح کرده‌اند اسنادی آورده‌اند که ما نمی‌توانیم آن را به راحتی رد کنیم. گرچه آنها نیز نمی‌توانند این اسناد را به راحتی اثبات کنند.

ما می‌بینیم در هنگامی که آقای روحانی به اتریش سفر می‌کند مسائل آلمان رخ می‌دهد. قبل از آن نیز مسائل دیگری وجود داشت. آنها با یک دوگانگی در سیاست ایران مواجه شده‌اند، آنها شواهدی برای ادعاهای خود دارند که می‌توانند بر روی آن دست بگذارند و در اینجا است که منمی گویم این اقدامات این احساس اعتماد و امنیت را دچار مشکل می‌کند. روابط بین‌الملل مبتنی بر احساسات نیست بلکه مبتنی بر واقعیت است و یک حرکت اشتباه هر چند کوچک می‌تواند این احساس امنیت را از بین ببرد.

ما در داخل کشور با موضوعی همچون "عملیات خودسرانه" مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکرشویم که در خارج از کشور نیز نمونه‌ای از این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟ عملیات‌هایی که اعتماد را دچار خدشه می‌کند.»

جناب آقای ظریف. یعنی به زبانی دیگر علی ماجدی عملاً اتهامات اروپا به بخشی از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را پذیرفته و قبول کرده که بخشی از نیروهای خودسر جمهوری اسلامی به دنبال بمب گذاری برنامه مجاهدین خلق و عملیات تروریستی دیگری بوده‌اند. خبرگزاری ایسنا بدون در نظر گرفتن بدیهیات امنیت ملی این مصاحبه را چاپ کرده و این تیتر بلافاصله خبر اول بی بی سی فارسی شده و می‌شود با اضطراب منتظر بود که «اعتراف ایران به عملیات تروریستی در خاک اروپا» به زودی بمب خبری جهانی شود و در صدر اخبار رسانه‌های آمریکایی و بریتانیایی و فرانسوی بنشیند.

آقای ظریف! سوال مشخص این است که در وزارت خانه شما چه می‌گذرد؟ که این فرد «خودسر» چگونه تا دو ماه پیش به انتخاب و صلاحدید شما سفیر ایران در یکی از مهمترین کشورهای اروپایی بوده‌است؟ آقای ظریف! کجای دنیا سفیری می‌شناسید که دوماه بعد بازنشستگی کشورش را متهم به تروریسم کند؟ کجای دنیا سفیری می‌شناسید که دعوای جناحی کشورش را به رسانه‌ها ببرد تا خبر اول رسانه‌های دشمن شود؟ آقای ظریف! کجای دنیا سفیری را می‌شناسید که در زمانیکه تمام ایران‌ستیزان جهان متحد شده‌اند پاس گلی به این راحتی به دشمنان ایران بدهد؟ کجای دنیا سفیری می‌شناسید که برای تحریم اقتصادی کشورش مدرک سازی کند؟ آقای ظریف! فردی مثل علی ماجدی که در چنین شرایطی چنین خبرسازی می‌کند یا خائن است یا یک نادان و در هر صورت شما مسئول انتخاب او به مقام سفارت هستید و باید به افکار عمومی پاسخگو باشید.

انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان