۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ونزوئلا روابط خود با آمریکا را قطع کرد
کد خبر: ۳۳۳۵۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۴ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مادورو قاطعانه اعلام کرد:

ونزوئلا روابط خود با آمریکا را قطع کرد

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد روابط دیپلماتیک این کشور با آمریکا به طور کامل قطع و دیپلمات های آمریکایی تا هفتاد و دو ساعت فرصت دارند خاک این کشور را ترک کنند.

ونزوئلا روابط خود با آمریکا را قطع کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از روسیا الیوم، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا پس از تظاهرات مخالفان و موافقان خود طی سخنانی در جمع طرفدارانش گفت: نمی خواهیم به دوران دخالت های آمریکا در کشورمان بازگردیم. به واسطه آرای مردمی که انتخاب کرده و می کنند تا چه کسی رئیس جمهور ونزوئلا باشد، در کاخ ریاست جمهوری باقی می مانم.

مادورو افزود: برخی رسانه ها با واقعیت بازی می کنند و تظاهرات طرفداران ما را نادیده میگیرند.

وی در ادامه گفت: دستور داده ام تا روابط دیپلماتیک ونزوئلا با دولت آمریکا به طور کامل قطع شود. تا هفتاد و دو ساعت اتی تمام دیپلمات های آمریکا از ونزوئلا اخراج می شوند.

«خوان گوایدو»، رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور معرفی و سپس سوگند یاد کرد.

گوایدو بعد از آنکه مادور اعلام کرد به دیپلمات‌های آمریکا 72 ساعت برای ترک این کشور مهلت داده گفت به سفارتخانه‌های خارجی گفته که بمانند و دستورهای دیگر را نادیده بگیرند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از این تصمیم استقبال کرد و گویدا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت. او گفت همه گزینه‌ها علیه ونزوئلا روی میز است.

با این وجود، وزارت دفاع ونزوئلا اعلام کرد نیروهای مسلح رئیس‌جمهور خودخوانده را به رسمیت نمی‌شناسند و با تمام قدرت از قانون اساسی و حاکمیت ملی دفاع خواهند کرد.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشورمان طی تماس تلفنی با نیکولاس مادورو گفت: «برادرم! محکم بایست، در کنار تو هستیم»

وزیر خارجه کوبا نیز ضمن محکومیت مداخله امپریالیستی در اوضاع داخلی ونزوئلا، اعلام کرد: کوبا در مخالفت با کودتا در کنار نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، قرار دارد. تاریخ درباره همه کسانی که این کودتا را به رسمیت شناخته‌اند، قضاوت خواهد کرد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان