۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تمامی انبارها باید در سامانه جامع ثبت شوند
کد خبر: ۳۳۳۵۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۳ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

تمامی انبارها باید در سامانه جامع ثبت شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تاکنون تمام انبارها با همکاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعات سپاه در ستاد مبارزه با احتکار شناسایی شدند و انبارهایی که در سامانه ثبت نام نشده باشند جزو انبارهای غیرمجاز خواهند بود.

تمامی انبارها باید در سامانه جامع ثبت شوند
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، علی پرزحمت در اولین جلسه نظارت بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات و جرائم مربوطه که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات دادستانی برگزار شد، اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان تنظیم بازار به استان تاکنون بیش از 20 جلسه به ریاست استاندار و معاون اقتصادی در ارتباط با اصناف، انبارها، نگهداری، تولید و توزیع کالاهای اساسی که ارز یارانه ای دریافت می‌کنند برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: تاکنون تمام انبارها با همکاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعات سپاه در ستاد مبارزه با احتکار شناسایی شدند و انبارهایی که در سامانه ثبت نام نشده باشند جزو انبارهای غیرمجاز خواهند بود.

وی بیان کرد: بیش از 3 هزار و 800 انبار در واحدهای صنعتی، صنفی، بازرگانی و بخش کشاورزی شناسایی شده که موظف هستند کالاهای ورودی را به طور هفتگی مطابق دستورالعمل ارسالی در سامانه اعلام کنند.

این مسئول عنوان کرد: تاکنون 105 هزار بازرسی انجام شده که بیش از 90 درصد از بازرسی‌ها در اصناف صورت گرفته است.

پرزحمت ادامه داد: طی دو هفته گذشته بنابر دستورالعمل مبارزه با احتکار استان بازرسی در دامداری‌ها و بخش‌های کشاورزی هم آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: 23 قلم از اقلامی که از سوی وزارت خانه به عنوان کالای اساسی معرفی شده‌اند مربوط به جهاد کشاورزی است که ارز 4200 دریافت می‌کنند. 

نمایشگاه بهاره در سطح شهرستان‌ها برپا می‌شود
وی اضافه کرد: تیم بازرسی گشت‌های نظارتی را با همکاری بخش‌های صنعتی و بازرگانی به دو برابر افزایش دادیم تا به طور پیوسته در سه شیفت صبح، ظهر و شب بازرسی را انجام دهند.

این مسئول اعلام کرد: پایان شهریور قیمت جوجه یک روزه یک هزار و 800 تومان بوده که اکنون بر اساس اعلام واحدهای نظارتی به 3هزار تومان افزایش یافته است لذا پیش‌بینی می‌شود در شب عید قیمت مرغ افزایش یابد.

پرزحمت تشریح کرد: برخی بازاریان گله‌مند هستند که جوجه را با ارز 4200 خرید نکردند تا با نرخ مصوب به فروش برسانند به همین دلیل باید مدیریت شوند تا قیمت مرغ به حالت تعادلی بازگردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در آستانه شب عید نمایشگاه بهاره را خواهیم داشت که کالاهای اساسی را با ستاد تسهیل و تنظیم بازار در سطح استان و برای اولین بار در سطح شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: تاکنون 7 هزار گزارش مردمی از طریق124 یا مکتوب اعلام شده و نظارت لازم نیز صورت گرفته است.
انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان