۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وجود ۷۰۰ هزار حامی در کشور/ در بحث جهیزیه و وام کارگشایی پشت نوبتی نداریم
کد خبر: ۳۳۳۵۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۳ ساعت: ۱۵:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور خبر داد:

وجود ۷۰۰ هزار حامی در کشور/ در بحث جهیزیه و وام کارگشایی پشت نوبتی نداریم

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به وجود ۷۰۰ هزار حامی در کشور گفت: هم اکنون در بحث جهیزیه و وام کارگشایی پشت نوبتی نداریم.

وجود ۷۰۰ هزار حامی در کشور/ در بحث جهیزیه و وام کارگشایی پشت نوبتی نداریم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا عسگری در نشست خبری که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: رویکرد جدید کمیته امداد واگذاری امور به مردم است؛ چراکه بدون شک با واگذاری کارها به مردم شاهد افزایش سرانه کمک‌های مردمی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نزدیک ۷ میلیون صندوق کوچک در کشور وجود دارد که در سال آینده بیش از ۳ میلیون صندوق کمیته امداد برون سپاری خواهد شد.

افزایش 35 درصدی درآمد کمیته امداد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به افزایش 35 درصدی درآمد کمیته امداد و مشارکت‌های مردمی در سال جاری بیان کرد: این امر نشان‌دهنده اعتماد متقابل بین مردم و کمیته امداد است.

عسگریان با بیان اینکه هم اکنون یتیم نیازمند بدون حامی نداریم؛ عنوان کرد: سرانه پرداختی به صورت کشوری برای ایتام بیش از 100 هزار تومان است و نزدیک به ۳۰۰هزار خانواده در طرح اکرام ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند که از حمایت۷۰۰هزارنفر حامی برخوردارند.

وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با کمترین هزینه بیشترین شغل را ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه معوقات مددجویان کمیته امداد در بانک‌های عامل زیر یک درصد است که این نشان از شغل پایدار آنها دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور بیان کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده تا ساختمان‌های مازاد در کمیته امداد که یکی از مهمترین آن ساختمان سوهانک بود، به فروش رفته و درآمد آن مستقیم برای خود مددجویان استفاده شود.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون1600 مرکز نیکوکاری شناسنامه‌دار به صورت مستقل در حال فعالیت هستند و براساس برنامه ششم توسعه تلاش داریم تا تعداد این مراکز به ۵ هزار مرکز افزایش یابد.

وجود 2500موسسه خیریه شناسنامه دار و دارای مجوز
وی عنوان کرد: براساس مطالعه اولیه هم اکنون حدود ۸ هزار موسسه خیریه در سطح کشور وجود دارد که نیاز به غربال‌گری کامل و مطالعه دقیق بر آن وجود دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور اضافه کرد: به طور تقریبی ۲۵۰۰ موسسه خیریه شناسنامه‌دار وجود دارد که
مجوزهای آنها تائید شده و روی سایت نیکوکاری کمیته امداد قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش مشارکتهای مردمی بیان کرد: با وجود اینکه عید قربان امسال با افزایش تورم مواجه بودیم و این موضوع مطرح بود که میزان قربانی کاهش یابد اما شاهد افزایش نزدیک به 90درصدی به لحاظ ریالی و 50 درصد به لحاظ تعداد قربانی بودیم.

این مسئول در پایان با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی برای 150هزار نفر از مددجویان گفت: هم اکنون در بحث جهیزیه و وام کارگشایی پشت نوبتی نداریم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان