۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوها پس از انقلاب به۴۲۰ هزارتن رسید
کد خبر: ۳۳۳۵۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۱۴:۳۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوها پس از انقلاب به۴۲۰ هزارتن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی چهل سال گذشته ظرفیت ذخیره سازی سیلو های این استان به بیش از ۴۲۰ هزار تن رسیده است.

 ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوها پس از انقلاب به۴۲۰ هزارتن رسید
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری مدیران حوزه اقتصادی استان در استانداری اظهار کرد: از جمله مواردی که پس از انقلاب امام(ره) بر آن تاکید داشتند، کشاورزی به عنوان محور توسعه برای کشور بود.

وی ادامه داد: دستیابی به خودکفایی موضوع مهمی بود که سیاست‌های جهاد کشاورزی در این راستا قرار گرفت تاجایی که امروز در گندم به خودکفایی رسیدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ابراز کرد: هم اکنون در استان بیش از 350هزارتن گندم تولید می‌شود که 250هزارتن آن به دولت تحویل و مابقی آن جهت خودمصرفی و کشت بعدی ذخیره سازی می‌شود.

وی افزود: پیش از این در استان انبار ذخیره سازی و سیلو وجود نداشت، اما امروز 420هزارتن گندم در سیلوها ذخیره می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: 30درصد از مجوزهای بخش دام به پیش از انقلاب و 70درصد این مجوزها به پس از انقلاب مربوط است.

وی بیان کرد: پیش از انقلاب 11هزارتن گوشت مرغ تولید می‌شد که امروز این میزان به بیش از 65هزار تن رسیده، در بخش تخم مرغ نیز تولید از 30هزار تن به بیش از 70هزار تن و دستیابی به رتبه سوم کشور ارتقا یافته است.

خمسه افزود: هم اکنون بالغ بر 8میلیون و 800 قطعه مرغ تخمگذار در قزوین موجود است که برخی از انواع آن انحصاری استان است.

وی اذعان کرد: تولید شیر از 72هزارتن به 532هزارتن رسیده که این میزان در شرایط سخت اقتصادی کنونی تحقق یافته و یقینا با نبود برخی مسائل تولیدات از این میزان بیشتر می‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: توجه به کشاورزی صنعتی و بکارگیری آبیاری نوین از جمله اقدامات پس از انقلاب در حوزه کشاورزی است.

وی ادامه داد: در بخش آبیاری در 10سال اخیر بیش از 46هزار هکتار به آبیاری تحت فشار اختصاص یافته که اعتبارات بلاعوض دولت در این راستا اثرگذار بوده است.

این مسئول ابراز کرد: در بخش غلات سه محور گندم، شکر و دانه‌های روغنی وضعیت خوبی را داراست که طی دوسال به خودکفایی در شکر رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در گذشته تولید دانه‌های روغنی استان صفر بود، اکنون با رشد 15درصدی در رتبه کشور و جزء هشت استان برتر در این زمینه قرار دارد.

خمسه اظهار کرد: در بخش آموزش و ارتقای بینش بهره‌وری اقدامات بسیاری صورت گرفته، در این راستا تحویل گندم از 350گرم به ازای یک مترمکعب آب به بیش از850گرم رسیده است.

وی افزود: پیش از این موضوع باغات دیم در اراضی شیبدار مطرح نبود، اما اکنون ۵هزار هکتار باغات در اراضی شیبدار موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ابراز کرد: در بخش انگور، در گذشته تمام انگورهای تاکستان به روش سنتی بود و سه تا چهارتن در هکتار تولید می‌شد که این این میزان به بیش از 120تن رسیده و از داربستی کردن و آبیاری تحت فشار استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: رتبه دوم تولید انگور و اول کشمش به استان قزوین اختصاص دارد و احداث صندوق کشمش نیز در همین راستا بود.

خمسه درپایان گفت: اتحادیه‌ها و تشکل‌ها جزء واحدهای مردم نهاد هستند و اکنون بیشتر فعالیت‌ها به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار می‌شود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان