۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بانک اطلاعاتی رزمندگان عملیات‌های غرب کشور تهیه می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۵۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین:

بانک اطلاعاتی رزمندگان عملیات‌های غرب کشور تهیه می‌شود

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین گفت: نخستین تجمع فراخوان رزمندگان و فرماندهان نیروهای مسلح عملیات‌های غرب کشور برگزار می‌شود تا ما بانک اطلاعاتی از همه این رزمندگان جمع آوری کنیم.

بانک اطلاعاتی رزمندگان عملیات‌های غرب کشور تهیه می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سرهنگ عباس برزگر امروز(سه شنبه) در نشست خبری همایش ملی نقش رزمندگان استان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب در معراج شهدای قزوین اظهار کرد: چهل سالگی انقلاب در شرایطی رقم خورد که جنایات رژیم پهلوی و خباثت و عناد دشمنی استکبارجهانی علیه ایران اسلامی به دنبال شکست این انقلاب بود، اما به همت مبارزان انقلابی این انقلاب به پیروزی رسید.

وی افزود: پس از انقلاب نیز دشمن با ایجاد توطئه‌هایی همچون خلق مسلمان، خلق ترکمن، ترورهای گسترده در هفتم و هشتم تیرماه و به شهادت رساندن 17هزارنفر از مردم ایران، تجزیه کردستان به دنبال نابودی این انقلاب نوپا بودند.

این مسئول نظامی ابراز کرد: امروز بیش از 39سال است که ما در کردستان شهید و جانباز می‌دهیم، شهید فرشاد رزمی از شهدای استان قزوین بود که سال گذشته در دفاع از مرزهای کشور به شهادت رسید.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه کنگره شهدای استان قزوین عنوان کرد: کنگره شهدا براساس همدلی و وحدت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای استان قزوین برگزار شد و کار بسیار بامحبت و صمیمی و بااعتقاد و باور قلبی همه مدیران به سرانجام رسید.

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین اذعان کرد: در این کنگره جای رزمندگان غرب کشور بسیارخالی بود و تصمیم براین شد با همکاری نیروهای ارتش و سپاه و ناجا بتوانیم حق مطلب را برای این رزمندگان ادا کنیم.

برگزاری همایش رزمندگان قزوینی حاضر در غرب کشور 
وی یادآور شد: هدف ما این است که عزیزانی از استان قزوین در استان کردستان و کرمانشاه در دوران جنگ از حوزه‌های سپاه، وزارت دفاع، ارتش و جهادسازندگی و ناجا حضور داشتند، فراخوان مشوند تا در 15بهمن ماه ساعت 8:30دقیقه در مسجد امام خمینی(ره) تجمع داشته باشند.

برزگر ادامه داد: اولین تجمع فراخوان رزمندگان و فرماندهان نیروهای مسلح عملیات‌های غرب کشور برگزار می‌شود تا ما بانک اطلاعاتی از همه این رزمندگان جمع آوری کنیم، سخنران این مراسم سرلشکر ایزدی، است که فرماندهی رزمندگان غرب کشور در نیروهای مسلح را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه مستنداتی از حضور رزمندگان قزوین در منطقه غرب کشور جمع آوری نشده و با این تجمع به دنبال تهیه این مستندات برای ساخت مستند و تهیه کتاب و جمع‌آوری خاطره از حضور رزمندگان در منطقه غرب کشور است.

این مسئول ابراز کرد: 600نفر از رزمندگان جهادسازندگی در عملیات‌های غرب کشور حضور داشته اند و این موضوع می‌تواند زمینه ساز برگزاری یک یادواره مستقل شود.

وی گفت: برنامه دوم این کارگروه برگزاری همایشی در راستای تقدیر از همسران رزمندگان و شهدای غرب کشور است.

برزگر در پایان بیان کرد: به طور کلی در عملیات‌های غرب کشور 274نیرو از ارتش، 472نیروی جهاد سازندگی، 31نفر از وزارت دفاع، 267رزمنده از ناجا و 6500نفر اعزامی از سپاه پاسداران استان قزوین حضور داشتهاند اما تا به امروز فقط آمار و اطلاعات 2033رزمنده سپاهی جمعآوری شده است.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان