۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برخورد قانونی با فعالیت غیرمجاز درمان دام
کد خبر: ۳۳۳۵۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئيس دامپزشکی شهرستان قزوین خبرداد:

برخورد قانونی با فعالیت غیرمجاز درمان دام

رئيس دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: دامپزشكي قزوين با فعاليت افراد غيرمجاز در امر درمان و واكسيناسيون دام برخورد مي‌كند.

برخورد قانونی با فعالیت غیرمجاز درمان دام
دكتر مهدي جلوخاني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: حضور افراد غیرمجاز در امور تشخيص و درمان و مایه‌کوبی دامپزشکی به علت مصرف بدون ضابطه واكسن و دارو فرآورده‌های غذایی با منشاء دامی به علت رعایت نکردن زمان منع مصرف تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: فعاليت افراد غيرمجاز در امر درمان و واكسيناسيون دام موجب خسارات اقتصادي به دامداران شده و در عين حال درآمد و معیشت تحصيل‌كردگان دامپزشكي را تحت تاثیر قرار مي‌دهد.

رئيس دامپزشکی شهرستان قزوین تصريح كرد: با توجه به شعار و رسالت دامپزشکی "دام سالم، غذای سالم، انسان سالم"، ضروری است هر دو بخش دولتی و خصوصی بایکدیگر همکاری بالقوه ای در زمینه دستیابی به این اصل مهم داشته باشند.

جلوخاني اضافه كرد: متاسفانه بعضا شاهد گزارشاتی مبنی بر دخالت افراد غیرمجاز در امور دارو و درمان و مایه کوبی دامپزشکی از بهره برداران هستیم، که حتما با آنها برخورد قاطع صورت می‌گیرد و مراتب جهت پیگیری قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال می­‌شود.

وی اذعان کرد: طبق قانون فقط افرادی که نسبت به اخذ مجوز دامپزشكي اقدام مي‌كنند مجاز به مايه كوبي و درمان دام و طيور است.

اين مسئول در پایان گفت: اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از تمام ابزار قانونی و حقوقی براي جلوگیری از بی‌نظمی‌ها و تخلفات استفاده خواهد كرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان