۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بازدید از محل اسکان بهبودیافتگان موادمخدر در قزوین
کد خبر: ۳۳۳۴۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله "سلامگاه" خبرداد:

بازدید از محل اسکان بهبودیافتگان موادمخدر در قزوین

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه گفت: در آغاز ایام فاطمیه با بهبود یافتگان مصرف کننده مواد مخدر با هدف روحیه بخشی، حل مشکلات و کمک برای بازگشت به کانون خانواده دیدار داریم.

بازدید از محل اسکان بهبودیافتگان موادمخدر در قزوین
حجت‌الاسلام میلاد قلی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پایگاه فرهنگی اجتماعی سلامگاه با همکاری چند واحد دیگر در آغاز ایام فاطمیه(پنج شنبه) برای بازدید از بهبودیافتگان مصرف کننده موادمخدر به مرکز اسکان آن‌ها خواهد رفت.

وی ادامه داد: چند تن از روحانیون محلات، تعدادی از خیرین و هیئت فرهنگی و مذهبی محسن زهرا(س) همراه با پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه که وابسته به سازمان تبلیغات است، در این دیدار و اقدام فرهنگی و اجتماعی حاضر خواهند بود.

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه ابراز کرد: این بهبودیافتگان اغلب مصرف کنندگان متجاهر خیابانی بودند که با همت بهزیستی، دادگستری، شهرداری و سازمان تبلیغات جمع آوری شده و در مراکز ترک مصرف مواد بهبود یافتند.

وی ادامه داد: این بهبودیافتگان از خانه طرد شده و تعدادی از آنان نیز بی‌خانمان هستند، مرکز خدمات اجتماعی شهرداری فضایی را برای این افراد فراهم کرده و در ذوز یک وعده غذای گرم در اختیارشان قرار می‌دهد.

چند بهبودیافته به آغوش خانواده بازگشتند
این مشاور خانواده عنوان کرد: حدود 30 تا 40بهبودیافته در این مرکز قرار دارند، این افراد بیکار بوده، از نظر اقتصادی و موقعیت اجتماعی نیز ضعیف هستند.

قلی پور اذعان کرد: این دیدار به منزله آغاز کار و ارتباط با بهبودیافتگان است، البته در شب یلدا نیز دیدار مشابهی وجود داشت که بازتابی در رسانه‌ها نداشت.

وی افزود: پس از این برنامه با هماهنگی بهزیستی و دادگستری از کمپ‌های ترک مواد دیدار خواهیم داشت تا برای افراد حاضر در آن مراکز که اغلب از نظر اجتماعی نیز شکست خورده‌اند تجدید روحیه داشته باشیم.

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه ابراز کرد: سخنرانی کوتاه انگیزشی، مراسم مذهبی، سینه زنی و روضه خوانی، برنامه ورزشی و سونا و اهدای بسته حمایتی و لباس از جمله برنامه‌های این دیدار است.

وی تاکید کرد: اگر مجالس فرهنگی و مذهبی فرصتی داشته باشد و چنین ابتکاراتی را انجام دهد نتایج مثبتی حاصل خواهد شد.

این کارشناس فرهنگی بیان کرد: با دیداری که در شب یلدا داشتیم حدود 4تا 5نفر از بهبودیافتگان به آغوش خانواده بازگشتند، درواقع یکی از اهداف این برنامه ایجاد فرصت برای بازگشت بهبود یافتگان به کانون خانواده است.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان