۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سرطان سینه شایع‌ترین نوع سرطان در زنان قزوینی
کد خبر: ۳۳۳۴۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فنی مرکز بهداشت استان اعلام کرد:

سرطان سینه شایع‌ترین نوع سرطان در زنان قزوینی

معاون فنی مرکز بهداشت استان قزوین با ابراز تاسف از اینکه سرطان سینه رتبه اول سرطان در زنان را دارد، گفت: امروز بسیاری از صنایع غذایی ما باید ترغیب شوند قند و چربی و نمک کمتری در تولیدات خود استفاده کنند.

سرطان سینه شایع‌ترین نوع سرطان در زنان قزوینی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر یزدی امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در معاونت بهداشتی اظهار کرد: امسال نهمین سالی است که "پویش ملی تغذیه" اجرا می‌شود، این پویش هرساله از بیستم تا سی‌ام دی ماه انجام می‌گیرد.

وی افزود: استان قزوین همراستا با کل کشور یک برنامه مستمر در حوزه تغذیه انجام می‌دهد و با اختصاص متخصصان تغذیه در مراکز بهداشت و خانه‌های سلامت به دنبال اقدامات پیشگیرانه است.

این مسئول ابراز کرد: هدف این پویش اطلاع رسانی و حساس سازی مردم نسبت به بیماری‌های غیرواگیر است و شعار این پویش «از امروز با تغذیه سالم برای فردایی باسلامتی شروع کنیم» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۷۶درصد بیماری‌ها مختص بیماری‌های غیرواگیردار است، اذعان کرد: پنج ریزفاکتور تغذیه ای مهم درحوزه سلامت وجود دارد، مصرف زیاد قند، نمک، چربی و مصرف کم سبزی و میوه منجر به شیوع بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.

یزدی ادامه داد: اگر این فاکتورهای خطر در اصول تغذیه‌ای رعایت شود ۸۰درصد بیماری دیابت،۵۰درصد بیماری‌های قلبی و ۴۰درصد بیماری سرطان قابل پیشگیری است.

وی اضافه کرد: ۶۲درصد گروه سنی ۳۰ تا ۶۰سال در استان قزوین دارای چاقی و اضافه وزن است که این موضوع آمار دیابت را به ۸ و نیم درصد رسانده است و ۲۴درصد این گروه مبتلا به فشارخون بالا نیز هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قزوین عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که کمتر از ۱۰درصد انرژی روزانه ما باید از قند تامین شود، اما سبک تغذیه و پذیرایی ما براساس شیرینی و قندها شکل گرفته است.

وی افزود: مصرف قندوشکر روزانه برای مردم ما ۶۶گرم است، اما استاندارد این مصرف باید ۲۵گرم است، برای نمونه مصرف یک قوطی نوشابه منجر به ۷کیلو اضافه وزن در سال می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: دیابت، ابتلا به سرطان پانکراس(لوزالمعده)، بیماری کلیوی، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی، نقرس(بالارفتن اوره در بدن)، اختلال حواس و آلزایمر از جمله بیماری‌های افزایش مصرف قند در بدن است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف روزانه روغن و چربی در کشور ۴۶گرم است، ابراز کرد: درصورتی که حداکثر این مصرف باید ۳۵گرم باشد، این مصرف اضافی عامل بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان پستان، سرطان پروستات و دیابت می‌شود.

یزدی با ابراز تاسف از اینکه سرطان سینه رتبه اول سرطان در زنان را دارد، گفت: امروز بسیاری از صنایع غذایی ما باید ترغیب شوند قند و چربی و نمک کمتری در تولیدات خود استفاده کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان