۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جابجایی بازاری که همه آن را ضرورت می‌دانند، اما هنوز بلاتکلیف است!
کد خبر: ۳۳۳۴۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

پروژه‌ای انتقال بازار پرندگان از سال ۸۶ روی زمین مانده؛

جابجایی بازاری که همه آن را ضرورت می‌دانند، اما هنوز بلاتکلیف است!

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: انتقال بازار پرندگان قزوین برای جلوگیری از بیماری‌های دام و طیور باید در اسرع وقت انجام پذیرد.

جابجایی بازاری که همه آن را ضرورت می‌دانند، اما هنوز بلاتکلیف است!
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی امروز(چهارشنبه) در جلسه ستاد قرارگاه زیستی و بیوتروریسم در استانداری قزوین تصریح کرد: استان به دلیل ظرفیت‌های موجود در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ، مستعد انتقال بیماری آنفولانزا است.

وی افزود: اگر کارهای پیشگیرانه در زمینه حفظ سلامت مردم صورت نگیرد، کنترل و مقابله با بیماری‌های مسری پرندگان اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه استان قزوین از قطب‌های مهم تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور است، بروز هرگونه بیماری‌های حاد پرندگان مانند آنفولانزا در سطح کشور تاثیراتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در موضوع سلامت همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند، یادآور شد: در موضوع انتقال بازار پرندگان قزوین باید بررسی کرد که آیا فعالیت 110مغازه پرنده‌فروشی در این بازار مهمتر از سلامت مردم است؟

انتقال بازار پرنده فروشان برای ما یک اولویت است
معاون اقتصادی استاندار قزوین، انتقال بازار پرندگان قزوین را برای پیشگیری از وقوع هر نوع بیماری از جمله آنفولانزا مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: در این راستا وجود هر نوع مانع و مشکل باید توسط کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط از سر راه برداشته شود.

این مسئول اضافه کرد: انتقال بازار پرنده فروشان برای ما یک اولویت است، البته برای انتقال به مکان جدید و برای کمک به کسبه این بازار و ایجاد انگیزه در این افراد به آن تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

معاون استاندار ابراز کرد: با عملیاتی شدن این انتقال و اطلاع‌رسانی آن موجب خواهد شد تا مردم از مکان این بازار مطلع شوند و همین امر به رونق کار کسبه کمک خواهد کرد.

حبیبی در پایان تاکید کرد: متاسفانه کار انتقال بازار پرندگان قزوین از سال 86 همچنان بدون تعیین تکلیف رهاشده است، اما با توجه به مکان درنظرگرفته شده، باید در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن شاهد این جابجایی باشیم.

گفتنی است؛ با اینکه انتقال بازار پرندگان از سال 86 مطرح شده بود اما تا به امروز اجرایی نشده و از سال گذشته این موضوع به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفته که به دلیل وجود برخی اختلاف نظرها این انتقال تا به امروز محقق نشده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان