۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وظیفه داریم از بانک‌های غیرربوی حمایت کنیم
کد خبر: ۳۳۳۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

وظیفه داریم از بانک‌های غیرربوی حمایت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: وظیفه داریم از بانک‌های غیر ربوی حمایت کنیم.

وظیفه داریم از بانک‌های غیرربوی حمایت کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار آقای عیسی امامی عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تقدیر از خدمات بانک مهر ایران در حوزه بانکداری غیرربوی اظهار کرد: بانک، در حوزه اقتصاد مطرح است و اقتصاد واژه‌ای است که در دین ما خوب دیده شده اما ما از اقتصاد دینی خوب استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اقتصاد به معنای قصد و هوشمندی است، تصریح کرد: باید کارها را هدفمند و هوشمندانه به کار ببریم، اما متأسفانه غیر هوشمندانه‌ترین رفتارها را از بانک‌ها که تجلی اقتصاد جامعه ما هستند مشاهده می‌کنیم و در مقابل وظیفه داریم از بانک‌های غیر ربوی حمایت و پشتیبانی کنیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات در جمهوری اسلامی اقتصاد دینی است، عنوان کرد: یکی از ارکان مهم دین، پاک و حلال زیستن است و اگر نتوانیم مال حلال و پاک به دست آوریم تمام اعمال عبادی ما اشکال پیدا می‌کند.

عابدینی بیان کرد: خداوند در سوره بقره می‌فرماید کسانی که عقلشان دچار مشکل شده است، از دین ابراهیمی روی بر می‌گردانند و در سوره نساء می‌فرماید اموالتان را به دست بی عقلان نسپارید چرا که آنها با قواعد دینی زندگی نمی‌کنند.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه نباید مسئولان با مردم فاصله داشته باشند، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه مسئولان این است که دخل و خرجشان با مردم جور در بیاید و در این صورت است که اعتماد مردم جلب می‌شود.

وی افزود: اگر کادر مؤمن و درآمد متعارف داشته باشید، سفره‌تان از مردم جدا نباشد و حقوقتان با توده‌های حقوق‌بگیر جامعه که با مشکل زندگی خود را اداره می‌کنند هماهنگ باشد، آنها به شما اعتماد می‌کنند و این اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان