۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است
کد خبر: ۳۳۳۴۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهر الوند:

جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است

امام جمعه شهر الوند گفت: باید مراسمات مختلف که تاثیر مستقیم بر فرهنگ عامه دارد از همه جوانب بررسی و برنامه ریزی شود، اما جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است.

جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان البرز امروز(چهارشنبه) با حضور فرماندار، ائمه جمعه و فرماندهان نظامی این شهرستان در سالن جلسات شهید برجی سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی در این جلسه با انتقاد نسبت به روند برگزاری رویدادهایی نظیر برگزاری کنسرت در این شهرستان اظهار کرد: چرا کنسرت‌ها بدون درنظرگرفتن شورای فرهنگی شهر و بدون بررسی نظرات آنها برگزار می‌شود؟

وی ادامه داد: برگزاری کنسرت و برنامه‌های مشابه چه اثرات مفیدی دارد؟ این موارد باید در ستاد امربه معروف و نهی از منکر بررسی شود اما هنگام تصمیم گیری برای برنامه‌های مشابه به راستی جایگاه ستاد امر به معروف کجاست؟

امام جمعه الوند با اشاره به اینکه بیشترین منکرات در عروسی‌ها اتفاق می‌افتد، بیان کرد: ما باید با یک رویکرد فرهنگی اقدام به اصلاح اموری از این دست کنیم و فرهنگ صحیح را بین مردم تبلیغ کنیم و این دغدغه را در خود آنها ایجاد کنیم، فراموش نکنیم که برنامه‌هایی مثل همین کنسرت همه به اسم نظام اسلامی و در دامن آن نوشته می‌شود.

مهدوی تبیین کرد: باید مراسمات مختلف که تاثیر مستقیم بر فرهنگ عامه دارد از همه جوانب بررسی و برنامه ریزی شود، اما جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است. 

این مسئول با گلایه از اینکه در برخی ادارات شئونات اسلامی بخوبی رعایت نمی‌شود، یادآور شد: اگر در ادارات کارمندان موازین شرعی را را رعایت کنند قطعا در بین مردم هم فرهنگ سازی می‌شود مثل یک معلم که الگوی دانش آموزان است، باید کارکنان و مدیران هم الگو باشند.

وی تاکید کرد: همه چیز نباید بخش نامه ای باشد، همه ما مسلمانیم و باید به وظایف شرعی خود عمل کنیم.

امربه معروف را فراموش کرده ایم
رضا گروسی نیز در این نشست ابراز کرد: هیچ حکومتی نمی‌تواند همه افکار جامعه را در یک سطح نگه دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هرگز برای نشاط مردم برنامه ریزی نکرده ایم و در حوزه نشاط اجتماعی مشکل داریم؛ بخشی از جامعه نیاز به نشاط خود را از روش‌هایی که خود انتخاب می‌کند رفع خواهد کرد، اما این مسئله باید کنترل شده باشد و الزامات رعایت شود.

فرماندار شهرستان البرز ادامه داد: متاسفانه ما در دستور امر به معروف و نهی از منکر، امربه معروف را فراموش کرده ایم و بیشتر به دنبال پیدا کردن منکر و برخورد با آن هستیم در صورتی که باید در جامعه تبلیغ معروف صورت بگیرد تا از این طریق افراد جامعه جذب شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان