۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شب سخت ترزا می/ آیا دولت انگلیس سقوط می کند؟
کد خبر: ۳۳۳۴۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مخالفت مجلس عوام انگلیس با برگزیت؛

شب سخت ترزا می/ آیا دولت انگلیس سقوط می کند؟

مجلس عوام انگلیس در حالی به طرح ترزا می رای منفی داد که امری قابل پیش بینی بود.

شب سخت ترزا می/ آیا دولت انگلیس سقوط می کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، مجلس عوام انگلیس سه شنبه شب با 432 رای مخالف در مقابل 202 رای موافق طرح ترزا می که مورد توافق با اتحادیه اروپا قرار گرفته بود را رد کرد.
 
مهمترین نکته در خصوص این رای اختلاف زیاد مخالفان با موافقان است که در تاریخ بریتانیا نیز سابقه نداشته است.
 
در واقع این رای نشان شکست تاریخی ترزا می است. در همین راستا جرمی کوربین خواستار رای عدم اعتماد به ترزا می در جلسه فردا پارلمان شده است.
 
با توجه به رایی که ترزا می چند وقت پیش از سوی حزب متبوع خویش دریافت کرد و رهبر حرب محافظه کار باقی ماند بعید است که فردا پارلمان رای به عدم اعتماد دولت دهد.
 
یکی از دلایل شکست ترزا می در طرح برگزیت نادیده انگاشتن احزاب مخالف این طرح بود. حزب کارگر اگرچه در برخی موارد با محافظه کاران مخالف بود در برخی موارد هم همسویی داشت که ترزا می می توانست از طریق گفتگو با طرحی مرضی الطرفین دست یابد تا چنین شکست تاریخی را متحمل نشود.
 
با توجه به اختلاف رای حاصل شده به طرح برگزیت بعید است تا مهلت قانونی که حدود دو ماه و نیم دیگر به پایان می رسد دولت بتواند طرح برگزیت را به تصویب پارلمان برساند.
حال دولت انگلیس دو راه دارد. یکی مهلت خواهی از اتحادیه اروپا و دیگری خروج بدون توافق.
 
با توجه به سخنان مقامات مختلف اروپایی مهلت خواهی انگلیس در خصوص برگزیت بسیار بعید است که مورد توافق اروپایی ها قرار گیرد.
 
تنها راهی ممکن خروج بدون توافق است که پیش بینی می شود در این صورت اقتصاد انگلیس متحمل شرایطی سخت می شود و حتی رشد اقتصاد را در سال دیگر به منفی هشت می رساند.


انتهای پیام/1404
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان