۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین یوزهای ایرانی به دنبال انتقام از تیم رفیق برانکو و رقم زدن قرعه‌ای مناسب در یک چهارم نهایی
کد خبر: ۳۳۳۳۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ساعت: ۸:۳ ↗ لینک کوتاه

عراق باز هم گربه سیاه ایران می‌شود؟

یوزهای ایرانی به دنبال انتقام از تیم رفیق برانکو و رقم زدن قرعه‌ای مناسب در یک چهارم نهایی

تیم ملی فوتبال کشورمان برای رقم زدن قرعه‌ای مناسب‌تر برای خود در مرحله یک هشتم نهایی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا و صعود به عنوان صدرنشین گروهش به دنبال شکست عراق است.

یوزهای ایرانی به دنبال انتقام از تیم رفیق برانکو و رقم زدن قرعه‌ای مناسب در یک چهارم نهایی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین  ، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 19:30 امروز (چهارشنبه) در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا به مصاف عراق می‌رود، دیداری که می‌توان آن را اولین محک جدی شاگردان کارلوس کی‌روش در این رقابت‌ها دانست.

یوزهای پارسی با هفت گل زده، بدون گل خورده و کسب شش امتیاز از دو دیدار نخست مقابل یمن و ویتنام، در صدر جدول گروه D رقابت‌ها جای دارند. عراق نیز با همین تعداد امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به ایران، در جایگاه دوم جدول قرار گرفته و صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مسجل کرده است.

رقابت اصلی در این مسابقه برای رسیدن به صدر جدول گروه D در پایان مرحله گروهی رقابت‌هاست. البته با توجه به تفاضل گل بهتر ایران نسبت به همسایه غربی خود، عراقی‌ها چاره‌ای جز شکست ایران برای رسیدن به صدر جدول گروه ندارند. پیروز این مسابقه باید روز یکشنبه به مصاف تیم سوم گروه‌های E ، B و F برود و تیم دوم این گروه مقابل یکی از دو تیم عربستان یا قطر صف‌‌آرایی می‌کند.

با توجه به رویارویی دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی دوره قبلی مسابقات در استرالیا، هواداران فوتبال انتظار دارند ملی‌پوشان کشورمان، انتقام شکست سال 2015 را از عراق بگیرند و خاطره تلخ آن مسابقه را از اذهان پاک کنند. در بازی ایران - عراق در مرحله یک چهارم پایانی، مهرداد پولادی در نیمه نخست از زمین اخراج شد و ایرانِ 10 نفره در ماراتنی سخت و نفس‌گیر، در پایان 120 دقیقه مقابل عراق به تساوی 3 - 3 رسید. پنالتی از دست رفته وحید امیری و گل سالم شاکر، صعود سبزپوشان عراق به نیمه نهایی و حذف شاگردان کی‌روش را رقم زد.

دو قهرمان پیشین فوتبال آسیا در حالی به مصاف هم می‌روند که ایران با وجود آمار بهتر برابر حریف خود، در دو دیدار اخیر نتوانسته از سد عراق بگذرد. آخرین تقابل دو تیم به یک بازی تدارکاتی در واپسین روزهای سال 95 و پشت درهای بسته بازمی‌گردد که عراق به برتری یک بر صفر رسید و آخرین شکست شاگردان کارلوس کی‌روش مقابل یک تیم آسیایی را رقم زد.

نکته دیگر این مسابقه، حضور دو ستاره تیم‌های سرخابی در تیم ملی عراق است. طارق همام و بشار رسن در تیم‌های استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند و در دو بازی گذشته عراق در جام ملت‌های آسیا، هر کدام یک بار برای تیم ملی کشور خود گلزنی کرده‌اند. شناخت این دو بازیکن تأثیرگذار عراق از بازیکنان ایرانی و تیم ملی کشورمان می‌تواند عصای دست کانانتس مقابل ایران باشد.

بازی دو تیم در هفته‌های گذشته، «کل‌کل»هایی هم به دنبال داشت. اظهارات برانکو ایوانکوویچ مبنی بر دوستی با سرمربی تیم ملی عراق و اینکه گفته بود دلیلی نمی‌بیند که ایران مقابل این تیم شکست بخورد، به مذاق کارلوس کی‌روش خوش نیامد و سرمربی تیم ملی ایران، واکنشی منفی به این صحبت‌ها نشان داد.

تیم‌های گروه C مسابقات هم امروز در شرایطی به مصاف هم می‌روند که وضعیتی مشابه تیم‌های گروه D رقابت‌ها دارند. کره جنوبی و چین با برتری مقابل فیلیپین و قرقیزستان شش امتیازی هستند و برای تعیین صدرنشین گروه مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. دو تیم در شرایطی وارد زمین می‌شوند که چین به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کره جنوبی، در صدر جدول گروه جای دارد و در صورتی که مقابل کره جنوبی شکست نخورد، به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم پایانی می‌رسد.

برنامه دیدارهای امروز مسابقات جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

گروه C - ساعت 17

* چین - کره جنوبی
* قرقیزستان - فیلیپین

گروه D - ساعت 19:30

* ایران - عراق
* ویتنام - یمن

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان