۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تراکنش‌های مالی مشکوک رصد شود/ ۳۰درصد ماشین‌های مدل‌بالا حاصل فروش "شیشه" است
کد خبر: ۳۳۳۳۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۸:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون قضایی دادستان کل کشور در قزوین:

تراکنش‌های مالی مشکوک رصد شود/ ۳۰درصد ماشین‌های مدل‌بالا حاصل فروش "شیشه" است

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: باید طوری عمل کنیم که کمر قاچاقچیان را بشکنیم و یکی از راهکارها، رصد تراکنش‌های مالی مشکوک است که هنوز قانون جامعی برای انجام این کار نیست.

تراکنش‌های مالی مشکوک رصد شود/ ۳۰درصد ماشین‌های مدل‌بالا حاصل فروش "شیشه" است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سعید عمرانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که عصر امروز(سه‌شنبه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: استان قزوین در طول ۴۰ سال پس از انقلاب کارنامه قابل قبولی داشته و از کم حاشیه ترین استان‌هاست که این امر به دلیل وجود مردم متدین و مسئولان دلسوز در این استان است.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران هزاران دستاورد در این ۴۰ سال داشته است لذا دشمن در تلاش برای کوچک نشان‌دادن این دستاوردهاست که سم پاشی‌های فضای مجازی در ارتباط با خوب جلوه دادن زمان قبل از انقلاب از جمله این کارهاست در حالیکه کسانیکه قبل از انقلاب بودند به خوبی می‌دانند در آن زمان محدودیت و کمبودهای زیادی در کشور وجود داشت.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و هر سه قوه مسئول هستیم و باید بکوشیم اوضاع اصلاح شود اما با همه اینها زندگی قبل با بعد از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: در بحث موادمخدر دو رویکرد اساسی وجود دارد که بخش عظیم آن منبعث از فرمایشات رهبری و مبتنی بر اصول و قواعدی است.

عمرانی عنوان کرد: بحث آسیب اجتماعی در ردیف اولین آسیب‌هاست و باید در ابتدا در بخش تقاضا همه هم و غم خود را برای ساماندهی معتادان متجاهر بگذاریم.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که یکی از آن ظرفیت‌های مردمی است و در این زمینه به لحاظ فرهنگی کم کار شده است، زیرا خانواده‌ها به جای همراهی و کمک به فرد معتاد او را طرد می‌کنند لذا لازم است تا این نگاه چندش آور و تنفرآمیز نسبت به معتادان از بین برود و نگاه خانواده و جامعه نسبت به معتاد تغییر کند.

مسئولان درب اتاق‌شان را به روی مردم باز کنند
معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: مردم باید در صحنه باشند و یکی از دلایل به نتیجه رسیدن کارها در بخش معتادان متجاهر، عدم پذیرش از سوی خانواده پس از درمان است که نیاز به فرهنگسازی دارد.

وی تاکید کرد: معتقدم اگر این اتحاد و هم افزایی و نیت خوب پشت کارها باشد مطمئنا کار به نتیجه می‌رسد.

عمرانی در ادامه گفت: رهبری فرمودند باید بنیان‌های مالی قاچاقچیان مورد هدف قرار گیرد، نه فقط بنیان مالی قاچاقچان که باید برای هر جرمی را هدف قرار دهیم که این امر مستلزم آن است که از ظرفیت همه سازمان‌های ذی ربط برای شناسایی استفاده شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور عنوان کرد: باید طوری عمل کنیم که کمر قاچاقچیان را بشکنیم و یکی از راهکارها، رصد تراکنش‌های مالی مشکوک است که هنوز قانون جامعی برای انجام این کار نیست.

وی ادامه داد: وجود این بنیان‌ها موجب ایجاد مشکلات و خسارات در تمام حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود و یکی از تبعات این امر وجود فاصله طبقاتی است و باید سازوکارهای قانونی در این زمینه پیش‌بینی شود و اگر قانون جامعی بود یکی از این پرونده‌های مفاسد اقتصادی را نداشتیم البته پول داشتن جرم نیست بلکه منشا مجرمانه جرم است.

عمرانی در ادامه گفت: حدود ۳۰درصد ماشین‌های آخرین سیستم در خیابان‌ها حاصل فروش شیشه است که مسئولین به موقع نتوانستند اقدام مناسبی انجام دهند.

وی در پایان گفت: صرفا نشستن پشت میز، آفت کار ما مسئولان است درحالیکه باید از نزدیک با مردم تعامل داشته و از مشکلات آنها آگاه شد؛ لذا مسئولان درب اتاق‌شان را به روی مردم باز کنند؛ چراکه بدین شکل اعتماد سست شده مردم با خدمت صادقانه مسئولان درست می‌شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان